Дидактичні ігри на грудень старша група ІV тиждень «Зимова казка»




ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА ГРУДЕНЬ

СТАРША ГРУПА

ІV тиждень «Зимова казка»

 

ПОДАРУНКИ ВІД МИКОЛАЯ

Мета: закріпити вміння дітей давати об’єктивні оцінки вчинкам, висловлювати свої ставлення до них; виховувати чемність.

Матеріал: сюжетні ілюстрації із серії «Оціни вчинок дитини», цукерка, різочка.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям дістати з коробки ілюстрацію, описати, що на ній зображено, оцінити вчинок дитини та визначити: що за цей вчинок принесе святий Миколай малюкові — цукерку чи різочку.

 

ПРИКРАСЬ ЯЛИНКУ

Мета: розвивати навички орієнтування на площині; узгоджувати в реченні (словосполученні) слова в роді, числі та відмінку з використанням прийменників на, над, під, біля, прислівника вгорі.

Матеріал: площинне зображення ялинки; набір площинних зображень ялинкових прикрас,різних за розміром.

Хід гри

Вихователь показує дітям площинне зображення ялинки, посередині якої розташована гірлянда. Він пропонує прикрасити ялинку для звірят: розташувати маленькі іграшки над гірляндою, великі — під гірляндою.

У ході гри вихователь заохочує кожного пояснити, де розташована та чи інша іграшка, та просить знайти місце для зірки-верхівки.

 

ДОБЕРИ СЛОВО (МОВЛЕННЄВА ГРА)

Мета: вправляти дітей у добиранні прикметників, дієслів до слова «сніжинка»; розвивати мислення, увагу.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям уважно роздивитися сніжинки та відповісти на запитання,добираючи різні слова, які характеризують сніжинки.

Запитання до гри

Яка сніжинка? (Біла, мережана, легка, ніжна.)

Що робить сніжинка? (Падає, летить, кружляє, танцює.)

 

ЗИМА ДОБРА — ЗИМА ПОГАНА

Мета: закріпити уявлення дітей про зиму як пору року; розвивати мислення; виховувати добре ставлення до зими.

Матеріал: лялька Зима, синя і червона торбинки, маленькі штучні сніжинки.

Хід гри

Вихователь пропонує назвати все, що приносить зима. За кожну позитивну відповідь вихователь кладе сніжинку в синю торбинку, а за негативну — у червону.

Потім діти разом із вихователем визначають, у якій торбинці сніжинок більше.

 

ЗИМА ЯКА? (МОВЛЕННЄВА ГРА)

Мета: вправляти дітей у добиранні прикметників-синонімів; розвивати мислення, увагу.

Хід гри

Вихователь ставить запитання, а діти дають відповіді, добираючи якомога більше прикметників.

Запитання для гри

Зима яка? (Біла, морозяна, снігова.)

Сніг який? (Пухкий, холодний, білий, блискучий.)

Сонце яке? (Яскраве, холодне, непривітне.)

 

ЩО ПОТРІБНО ВЗИМКУ?

Мета: закріпити знання про зимовий одяг та зимові розваги; розвивати позитивне ставлення до зими.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям роздивитися свій зимовий одяг та одяг одне одного, описати його і пояснити, чому саме такий одяг вони вдягли.

Потім вихователь звертає увагу на те, які іграшки або предмети діти взяли з собою на зимову прогулянку, і просить пояснити, як із ними можна гратися чи розважатися взимку.

 

ЩО Я ЗНАЮ ПРО ЗИМУ?

Мета: закріпити знання дітей про зимові явища; розвивати зв’язне мовлення.

Хід гри

Вихователь пропонує розповісти ведмедикові, який узимку спить, про зимові явища та про зміни в природі.

 

СКЛАДИ КАРТИНУ ЗИМИ (МОВЛЕННЄВА ГРА)

Мета: вправляти дітей у складанні зимової картини за допомогою речень; розвивати зв’язне мовлення, уяву; виховувати естетичний смак.

Матеріал: пензлик.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям «намалювати» зимову картину не за допомогою олівців і фарб, а за допомогою речень. Перша дитина тримає пензлик у руках і складає речення про зиму, потім передає пензлик другій дитині і так далі.


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*