ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА СІЧЕНЬ СТАРША ГРУПА ІI тиждень «Народні свята та розваги»




ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА СІЧЕНЬ

СТАРША ГРУПА

ІI тиждень «Народні свята та розваги»

ДОБРИЙ ДІД МОРОЗ (МОВЛЕННЄВА ГРА)

Мета: сприяти розвитку мовлення та творчої уяви; вправляти дітей у добиранні прикметників і утворенні словосполучень «іменник + прикметник»; закріпити вміння описувати предмети.

Матеріал: іграшковий Дід Мороз, торбинка, невеликі картонні коробочки, перев’язані кольоровими стрічками.

Хід гри

Вихователь читає вірш.

Дід Мороз — чарівник,

Дарувати речі звик,

А свої дарунки

Він кладе в пакунки.

Малим діткам роздає

Те, що у торбинці є.

Нам усім цікаво знати:

Що ж він тут приніс малятам?

Вихователь пропонує дітям уявити, що в коробочки Дід Мороз поклав якісь подарунки. Кожному з дітей вихователь дає по коробочці і говорить, що в ній. Дитина має описати цей предмет за допомогою прикметників. Наприклад: «Оленко, тобі Дід Мороз дарує м’ячик із гуми. Який м’ячик? (Гумовий.) Як ти думаєш, який він на вигляд? (Круглий, червоний, з білою смужечкою, невеличкий.

 

ГОДИННИК «ПОРИ РОКУ»

Мета: закріпити знання про місяці, пори року, їх послідовність; розвивати зорову пам’ять,увагу.

Матеріал: годинник-посібник «Пори року».

Хід гри

Вихователь демонструє дітям годинник «Пори року» і пропонує, не поспішаючи, прокручувати стрілку і називати ту пору року, на яку вона вказує.

Запитання до гри

У якій послідовності йдуть пори року?

Чи може бути, щоб після зими настало літо або після весни — осінь? Чому?

Потім вихователь пропонує дітям іще раз назвати послідовність пір року, не користуючись посібником.

Діти разом з вихователем з’ясовують, що кожна пора року складається з трьох місяців, називають їх. У кінці гри діти пояснюють назви зимових місяців.

 

ПОМІРКУЙ І ПОЯСНИ

Мета: закріпити знання дітей про пори року; створювати умови для розмірковування дітей над проблемними питаннями.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям дати відповіді на запитання та обґрунтовувати свої твердження.

Запитання до гри

Що було б із зайчиком, якби він не змінив із приходом зими колір своєї шубки? (Якби зайчик залишився взимку сірим, його було б добре видно на снігу. Хижакам тоді було б легше побачити зайчика, а значить, і простіше вполювати його. Біла шубка взимку зайчика захищає, робить його серед засніженого лісу чи поля непомітним.)

Що було б із лисицею взимку, якби вона була травоїдною? (Якби лисиця була травоїдною, їй би, як і зайчику, було зимою скрутно знайти собі поживу. Адже взимку нема ні трави, ні листя. Довелося б тоді лисиці обгризати кору з дерев та їсти молоденькі пагони з кущів.)

Під час гри вихователь допомагає малюкам упоратись із завданням. Якщо дитина не здатна самостійно виконати його, вихователь сам дає відповідне пояснення і просить малюка уважно послухати й повторити його.

 

ЕКОЛОГІЧНА ГРА «ПРИРОДНІ РЕСУРСИ»

Мета. Формувати в дітей уявлення про природні ресурси: що означає слово «ресурси», що належить до природних ресурсів. Уточнити відомості про важливість природних ресурсів для економічної діяльності й життя взагалі. Виховувати дбайливе ставлення до природних ресурсів.

Матеріал. Чотири демонстраційні картини із зображеннями води, землі, рослини, тварини. Чотири картки з великими літерами В, З, Р, Т. Предметні малюнки всіх видів природних ресурсів:джерела, риби, водорості, корисні копалини, рослини, тварини.Табличка зі словом «Ресурси».

Зміст. Гномик-Економік повідомляє, що завітав у гості до дітей із дуже цікавим словом «ресурси». У нашу мову це слово прийшло з Франції. Воно позначає цінності, запаси, щось дороге. Існують трудові ресурси — трактор, книга, комп’ютер. Їх виготовили люди. А є природні ресурси — їх нам дарує природа. Вони теж різні: водні (дарує вода), земельні (дарує земля), рослинні (дарують ліси, поля), тваринні (дарує нам живий навколишній світ).

Гном показує дітям чотири демонстраційні картини та їхні початкові літери, а потім пропонує всім розглянути предметні картинки в себе на столиках. Як тільки, наприклад, він назве літеру «В», підходять і відповідно прикріплюють на стенд малюнки лише ті діти, у яких опинилися зображення водних ресурсів. Потім діти разом із Гномом згадують казки, у яких ідеться про природні ресурси: «Казка про рибалку й рибку» («В»), «Царівна-жаба» («В»),«Троє ведмедів» («Р» — ліс), «Снігуронька («В»), «Дюймовочка» («З»), «Лисиця, Заєць і Півень» («Т») і т. д.

 

ЩО МОЖЕ ПОДАРУВАТИ ЗИМА?

Мета: сприяти розвитку в дітей уяви, творчості, фантазії; розвивати позитивне ставлення до зими.

Хід гри

Вихователь називає будь-яке слово, яке стосується зимової пори, а діти повинні пояснити, що може їм подарувати зима. Наприклад:

санчата — радість, задоволення;

іній — красу, чарівність…

Переможе той, хто придумає найцікавішу відповідь.

 

ГРА «ХТО КИМ ПРАЦЮЄ»

Мета. На прикладі казкових героїв закріпити й розширити уявлення про професії. Виховувати бажання пізнавати різноманітний світ професій, пошану до людини-трудівника.

Матеріал. Лялька-Загадонька, малюнки із зображеннями людей різних професій та казкових героїв.

Зміст. Входить Гномик-Економік із дівчинкою Загадонькою (лялькою). Гномик показує дітям малюнки, на яких зображено людей різних професій. Діти, орієнтуючись за малюнками, називають професії батьків, своїх близьких, усіх тих, із ким вони зустрічаються. Дівчинка Загадонька, діставши зі скриньки картинки із зображеннями казкових героїв, просить відгадати їхні професії.

Потім Гномик-Економік і дівчинка Загадонька роздають дівчаткам малюнки із зображенням казкових персонажів, а хлопчикам — із зображеннями людей різних професій. За сигналом дзвіночка дівчатка й хлопчики починають шукати свою пару і по двоє сідають за столи, а відтак по черзі доводять слушність свого вибору. Можна запропонувати дітям, щоб за допомогою рухів, імітацій та інших образних дій вони показали професію свого героя.

Рекомендуємо організувати поступовий перехід до сюжетно-рольових ігор на цю тему. Можна провести й бесіди про те, як ставиться до своєї праці герой, хто виробляє товари, а хто надає послуги (якщо діти знайомі з цими поняттями).

 

КОГО І ЩО Я БАЧУ ВЗИМКУ? (МОВЛЕННЄВА ГРА)

Мета: закріпити вміння дітей співвідносити почуте з дійсністю, спираючись на власний досвід; розвивати аналітичне мислення, увагу.

Хід гри

Вихователь читає різні словосполучення — назви природних явищ та об’єктів живої природи, які можна побачити взимку. Діти уважно слухають і якщо вважають, що це справді взимку можна побачити, плескають у долоні. Якщо вони не згодні з вихователем, то підстрибують на місці та пояснюють причину своєї незгоди.


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*