Фізкультурно-розвивальне заняття для дітей старшого дошкільного віку з порушенням опорно-рухового апарату




Фізкультурно-розвиваюче заняття.

Відомості про автора: Козодуб Ольга Валентинівна

Вихователь, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

Спеціальний дошкільний заклад № 8 «Півник» (компенсуючого типу)

Міське управління освіти міста Костянтинівка

Донецька область

Коротка анотація заняття: через ігровий сюжет діти виконують поставлені завдання, особлива увага приділяється профілактиці плоскостопості і корекції постави використовуючи  нетрадиційне обладнання та нетрадиційні методи оздоровлення.

Назва роботи: фізкультурно-розвивальне заняття для дітей старшого дошкільного віку з порушенням опорно-рухового апарату

Тема. «Мандрівка зі Смешаріками».

  • встановлено беззаперечний вплив рухів на здоров’я дитини. Активна рухова діяльність сприяє активізації всіх головних функцій організму: дихальної, серцево -судинної, опорно – рухової, нервової. М’язова діяльність забезпечує обмін речовин в організмі, а розвиток опорно -рухового апарату поліпшує координацію рухів, формування правильної постави. Кістки малюків міцніють і швидко ростуть у довжину та ширину. Міцнішають зв’язки. Мускулатура тулуба, спини, живота, рук, ніг утворює міцний м’язовий корсет, який забезпечує дитині гарну поставу.

Фізичне виховання як невід’ємна складова освітнього процесу в навчальних закладах забезпечує можливість набуття кожною дитиною, незалежно від стану її здоров’я та розвитку,  необхідних науково – обґрунтованих знань про здоров’я і засоби його зміцнення, про шляхи і методи протидії хворобам.

Формування, збереження, зміцнення, відновлення здоров’я дітей здійснюється за допомогою різних як сучасних, так і давніх технологій. Використання їх у процесі заняття дає змогу більш якісно і ефективно виконати поставлені завдання.

Очікуваний результат:виконання завдань відповідно до рівня фізичної підготовки дітей та індивідуальних можливостей організму, сприяти можливості відтворювати події, зображені у відомому мультфільмі через рухливі дії. Підвищити свій руховий досвід за рахунок вивчення основних вправ, дати змогу дітям проявити рухову ініціативу і творчість.

Фізкультурно-розвивальне заняття для дітей старшого дошкільного віку з порушенням опорно-рухового апарату.

Тема. «Мандрівка зі Смешариками».

Мета. Формувати у дітей свідоме ставлення до здорового способу життя, використовуючи здоров’язберігаючи технології і нетрадиційні методи, художнє слово. Продовжувати підвищувати функціональні можливості рівня фізичної і рухової підготовленості у дітей.                                                        Тип  заняття. Нетрадиційне фізкультурно-розвиваюче заняття.

Вид заняття. Сюжетно-ігрове.

Завдання.

Навчальні:

  • вчити перекидати фітбол-м’яч один одному способом знизу з сплесками у долоні;
  • закріплювати вміння ходити по гімнастичній лаві у парах переступаючи через предмети, бігати в парах між предметами, прокочувати м’яч  один одному стоячи спиною;
  • удосконалювати у дітей вміння вільно виконувати вправи, спрямовані на профілактику плоскостопості і корекцію постави;
  • закріплювати прийоми самомасажу;
  • вчити дітей виражати себе в ритмічних рухах під час виконання загальнорозвиваючих вправ і радіти їх красі.

Розвивальні:

  • розвивати гнучкість, силу м’язів живота, зміцнювати м’язовий корсет хребта шляхом виконання вправ на футболах, збільшувати амплітуду рухіву голіностопних суглобах, суглобах стоп і пальців ніг;
  • удосконалювати рухові навички і фізичні якості, зміцнювати дихальну систему, розвивати координацію рухів;
  • закріплювати вміння розрізняти геометричні фігури ( прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал).

Виховні:

  • виховувати морально-вольові якості: витримку, впевненість у собі, почуття дружби, наполегливість у досягненні позитивних результатів;
  • виховувати любов до казки.

Обладнання: фітбол-м’ячи, доріжки-сліди, коригуючи тропи, корекційна стіна, гімнастичні лави, мішечки з піском, валіки, фланелеграфи, картки-вставки геометричних фігур та картинок Смешаріків на липкій стрічці, полоси різнокольорової тканини до кінця кожної пришитий мішечок з піском з ліпкою стрічкою, сухий басейн з кульками, аудіозапис.

Підготовка до навчально-виховної діяльності на занятті.

Ознайомити дітей через мультимедійні засоби та через читання казки з героями Смешариками. Підготувати нетрадиційне обладнання для ігр: «Чий дім?», «Смешарики». Розучити з дітьми самомасаж стоп та відповідний текст до нього.

Основний зміст.

1.Вступна частина

Діти заходять до зали, шикуються в колону по одному.

Вихователь. Намальована країна,

                     Малих кульок-чарівних!

                     До гостин йдемо туди,

                     Любі наші дітлахи!

Ви здогадались, хто ці кульки? Так – це наші знайомі Смешарікі. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати по казковій країні Смешаріків. Веселі, дивовижні пригоди очікують нас. Але спочатку нам потрібно підготуватися. Станьте всі біля нашої стіни «Здоров’я», притисніть п’ятки, спину, потилицю. (Діти шикуються біля корекційної стіни, щільно притискаючи п’ятки, спини, потилиці. Виконують крок вперед – зберігаючи правильну поставу.)

(Вмикається аудіозапис пісеньки з мультфільму «Смешарікі»)

Вихователь.

Ось, йдемо ми не у парк –             Звичайна ходьба.

До звірят-смешаріків.

Дуже тішаться звірята,

Бо в гостях у них малята.

 

Маленькі ніжки                              Ходьба по доріжкам слідам.

Крокують по доріжці,

А великі ноги

Крокують по дорозі.

 

Ми крокуємо, ми крокуємо,         Ходьба по корегуючим доріжкам.

Ніжки вище піднімаємо.

Дишим рівно, глибоко.

Бачиш, як іти легко!

 

Далі «змійкою» пішли:                 Ходьба «змійкою» на носках.

На носочках крокували.

Спину рівненько тримали.

 

Узялися дружно в боки –              Ходьба на п’ятках, руки на поясі.

Ідемо на п’ятках поки!

Дружно ми крокуємо

До звірят мандруємо!

 

Жваво можна пострибати,            Стрибки на двох ногах, з просуванням

Як вухастий Кроль-Кроляш.        вперед.

Потім швидко крокувати              Ходьба на зовнішній стороні стопи.

Перевальцем водночас.

 

Біжимо, біжимо,                             Біг у середньому темпі, з прискоренням.

Швидше, швидше біжимо

Не спинити наших ніг.

Утомитися ми встигли –                 Повільний біг.

 І повільніше побігли.

М’ячик міцно свій тримай             Перешикування в колону по два з фітбол-

І до вправ нових ставай.                м’ячами.

 2. Основна частина. 

Комплекс ЗРВ з фітбол-м’ячами у парах.

1. «Веселий Кроляш» В. п. – стоячи, ноги нарізно, м’яч унизу. Підняти м’яч угору разом, прогнутися. Повернутися у в. п.. (Дихання довільне, 6-7 р.)

2. «Дослідник Пін» В. п. – стоячи, ноги нарізно, м’яч підняти на рівень грудей. Почергове притискання м’яча до себе. (Темп виконання – швидкий, 10 раз.)

3. «Вчений Лосяш» В. п. – те саме, м’яч у горі. Нахили тулуба вліво-вправо. (Темп – середній, по 4 нахили в кожний бік.)

4. «Мандрівник Кар-Карич» В. п. – сидячи, спираючись руками позаду. Стопи ніг лежать на м’ячі. Почергове перекочування м’яча від себе до партнера і навпаки. (Темп – середній, 6-8 раз.)

5. «Красуня Нюша» В. п. – лежачи на животі, разом тримаючи м’яч у витягнутих руках. Одночасно піднімати м’яч вгору. (Дихання – довільне, 5-6 раз.)

6. «Лікар Совунья» В. п. – лежачи на спині, м’яч між ступнями ніг. Одночасно піднімати ногами м’яч угору, не відриваючи голову від підлоги. (Темп – повільний, 6 раз.)

7. «Медвідь Копатич» В. п. – стоячи на колінах, разом тримати м’яч перед грудьми. Повороти тулуба з м’ячем ліворуч-праворуч, піднімаючись на високі коліна.(Темп – середній, 6 раз. )

8. «Поет Бараш» В. п. – стоячи спиною один до одного, ноги нарізно. Між спинами затиснутий м’яч, руки на поясі. Неглибокі присідання з м’ячем.(Темп – повільний, 6-7 раз.)

9. «Веселі Смешарікі» В. п. – одна колона дітей виконує стрибки футбол-м’ячах, друга крокує на місці. Після 5-8 стрибків на м’ячах – діти перекочують їх другій колоні і виконують ходьбу на місці. Друга колона стрибає на м’ячах.(Виконати 3-4 підходи.)

Основні рухи

Вихователь. Приготували для нас Смешарікі веселі завдання.

1. Ходьба, тримаючи м’яч поміж собою, по паралельних гімнастичних лавах, переступаючи приставним кроком через мішечки з піском.(6 – 8 раз.)

2. Перекидання великого м’яча один одному з в. п. стоячи обличчям один до одного, способом знизу, з сплесками у долоні.

3. Біг «змійкою» у парах з м’ячем між предметами.(6 – 8 раз.)

4.Перекочування м’яча один одному з в. п. стоячи спиною один до одного.

(Спосіб організації – підгруповий.)

Вихователь. Діти, який чудовий запах у країні Смешаріків. Давайте подихаємо чудовим повітрям.

Дихальна гімнастика.

Дихаємо носиком,

Раз, два, раз, два.

Ніс, залиши на потом,

Дихаємо ротиком.

Набирає в ніс повітря,

Дишим ніби паровоз

Видихає через рот.

Навпаки все робимо

Дихаємо коротко.

Гра-змагання «Чий дім?» (2-3 рази)

Мета: закріплювати вміння розрізняти геометричні фігури( прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал). Розвивати швидкість, спритність, орієнтування у просторі.

Хід гри

Діти шикуються у дві колони, у ведучих в руках фітбол-м’ячи. На відстані 2-3 м. стоять фланелеграфи, поруч розкладені плоскі картки-вставки геометричних фігур (прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал). На фланеліграфі розташовані фігурки Смешаріків, відповідно до геометричних фігур. Діти повинні хутко дострибати до фланеліграфа, вибрати геометричну фігуру-вставку і прикріпити ций «дім» відповідно до «геометричного Смешаріка». Повернутися назад до команди і передати м’яч наступному ігроку. Виграє та команда, хто швидко і правильно виконає завдання.

Самомасаж стоп ніг «Веселі ніжки»

(Діти розташовуються на підлозі, сидять схрестивши ноги, руки на колінах)

Вихователь.

 Зі Смешаріками грали,

І важкі в нас ніжки стали.

Відпочити б нашим ніжкам,

Їм масажу зовсім трішки.

Ми погладимо долоней                         Погладжування долонями стоп ніг.

Ніжку, хай вже охолоне.

І корисно, і приємно,

І руці й нозі взаємно.                     

А розминка річ не марна,                     Розминання стоп ніг, від пальців до     

То ж виконуй її гарно.                          п’яток.

І старанно розминайся,

Зовсім не відволікайся.

По підошві, мов граблями,                    Поскребти пальцями рук підошви.

Проведем худчиш  руками.

І корисно і приємно,

І руці й нозі взаємно.

Не жалій ти рук не трішки,                    Стукання кулачками по підошвам ніг.

Бий сильніше ти по ніжці.

Будуть спритними вони

Тож спробуй дожени.

І пластичність нам потрібна,                 Згинання і розгинання пальців ніг.      

Зразу хоч її не видно.

Раз – згинай, два – випрямляй,

Ну, активніше давай.

В центрі зону ми знайдемо,                     Розтирання стоп ніг.

Дуже гарно розітремо.

Треба з нею нам дружити,

Щоб активними всім жити.

Дуже « дякую» скажи                              Погладжування.

Любі ніжки бережи.

Корегуюча гра «Смешаріки»

Ігроки кожної команду, розкладують на підлозі перпендикулярно гімнастичній лаві смужки тканини. Вихователь просить відгадати героя з мультфільму «Смешаріки» з одного слова. Хто відгадує, отримує картинку цього героя прикріплює до липучки на тканину, і як тільки починає лунати музика, пальцями ніг підгрібають тканину, підтягуючи фігурки до себе. Перемагає той, хто зберіг правильну поставу на протязі всієї гри.

Слова для відгадування:

Красотка (Свінюша);

Вухастий (Кроляш);

Колючий (Їжак);

Дослідник (Пінгвін) та ін…

3. Заключна частина.

Розслаблення м’язів у сухому басейні, релаксація під мовний супровід

Вихователь.  Діти, подивіться, скільки маленьких, кругленьких друзів Смешаріків притаїлися у нашому басейні. Давайте з ними пограємося.

У басейн ми всі лягли

І розслабилися трішки.

Масажують кульки ніжки,

Спинки, пальці та колінки.

Натрудив я трохи спину,

Лягу зараз, відпочину.

Жара і спека на подвір’ї,

Та звірі всі уже при ділі.

Але Кроляш лінивий звір,

Спить в норі до цих вже пір.

Лежебока спить і бачить,

Що працює він неначе.

Вранці й ввечері він тоже,

З ліжка підвестись не може.

Ось прокинувся, стряхнувся,

Що є сили потягнувся.

І до друга посміхнувся.

Вихователь. Діти гарно ми з вами мандрували, побували у гостях всіх героїв Смешаріків. А що вам найбільш сподобалось? Чому? Давайте з вами попрощаємось і подякуємо нашим улюбленим героям. 

Загальні висновки: діти активно брали участь у занятті, виконали всі поставлені завдання, підвищився емоційний настрій, з задоволенням виконували вправи для профілактики плоскостопості і зміцнення м’язів хребта, в ігровій формі вчилися і закріплювали основні рухи.    


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*