Індивідуальні та групові форми роботи з батьками




Індивідуальні та групові форми роботи: консультації, бесіди, відвідування сімї, де проживає дитина, спілкування з батьками та членами сімї, відвідування батьками дитсадка, батьківські збори, листування з рідними, батьківський комітет.

1304301850_rrrss-69_www.nevseoboi.com.ua

Сім’я є першою школою людських взаємин, в якій  діти засвоюють моральні цінності, норми поведінки, культурні традиції. Але нерідко сімейне виховання має довільний храктер і здійснюється без чіткої системи. Тому зміст роботи з батьками має охоплювати всі сторони розвитку та виховання дитини.

У даний час є актуальними індивідуальні та групові форми роботи з сімєю.

До індивідуальних форм роботи відноситьсяанкетування, попередні візити батьків з дітьми, співбесіди, консультації, телефонний зв’язок, відвідування вихованців удома.

Групові – це консультації, збори, практикуми, школа молодих батьків, засідання батьківського комітету, дні відкритих дверей.

Під час спілкування з батьками індивідуально, вихователь отримує можливість встановити з ними відносини, засновані на взаємній повазі, а також намітити подальшу роботу з ними щоб дати конкретні поради.

Важливою формою роботи з батьками є відвідування сім'ї,. Це дозволяє вихователю познайомитися з умовами, в яких живе дитина, з загальною атмосферою в сім’ї, з досвідом сімейного виховання. Також відвідування дають вихователю можливість спілкуватися і з іншими членами сім'ї, які часто беруть участь у вихованні дитини (з сестрами і братами, бабусями і дідусями т. д.).

Необхідно заздалегідь погодити з батьками зручний для них час відвідування, а також визначити мету свого візиту. Під час візиту треба бути доброзичливим та не допускати критики, поради (одиничні!) давати тактовно, ненав'язливо. Поведінка і настрій дитини (радісний, розкутий, притихлий, збентежений, привітний) також допоможуть зрозуміти психологічний клімат родини. Інших членів сім'ї теж потрібно залучити до бесіди. Наприклад, неувага до бабусі, яка в основному займається вихованням онука, може звести нанівець цей візит, а в деяких випадках навіть викликати конфлікт.

Ефективною формою роботи з батьками є індивідуальні бесіди вихователів та інших працівників з дорослими членами сім'ї.

Бесіди проводяться як індивідуальні, так і групові. В бесіді потрібно чітко визначити мету: що необхідно з'ясувати, чим можемо допомогти. Зміст бесіди має бути значимий для батьків, щоб спонукав до висловлення. Потрібно тільки говорити, але й слухати батьків, виражати свою зацікавленість, доброзичливість, адже під час бесіди батьки більш охоче і відверто розповідають про ті прикрощі, які часом можуть бути в сім'ї, про занепокоєння, яке викликає поведінка дитини, про успіхи малюка. Індивідуальні бесіди можуть проходити з ініціативи вихователя або батьків.

Виходячи з плану роботи, індивідуальних бесід з батьками, відвідувань сім'ї, спостережень за поведінкою дітей у групі, вихователь підбирає матеріал для колективних бесід-консультацій, групових і загальних батьківських зборів.

Консультації проводяться індивідуально або для підгрупи батьків. Бувають плановими(що намічають заздалегідь) і позаплановими (призначаються ініціативи завідувача або вихователя, і на прохання самих батьків) .

На групові консультації можна запрошувати батьків різних груп, що мають однакові проблеми або, навпаки, успіхи у вихованні (примхливі діти; діти з яскраво вираженими здібностями до малювання, музики). Цілями консультації є засвоєння батьками певних знань, умінь; допомога їм у розв'язанні проблемних питань. Форми проведення консультацій різні (кваліфіковане повідомлення фахівця з наступним обговоренням; обговорення статті, заздалегідь прочитаної всіма запрошеними на консультацію; практичне заняття, наприклад, на тему "Як розучувати з дітьми вірші").

Основна форма роботи з колективом батьківбатьківські збори.

Батьківські збори проводяться групові й загальні (для батьків усього закладу). Загальні – організовуються 2-3 рази на рік. На яких обговорюють завдання на новий навчальний рік, результати освітньої роботи, питання фізичного виховання й проблеми літнього оздоровчого періоду й т.ін. На загальні збори можна запросити лікаря або представника методичної служби міста. Передбачаються виступи батьків. Групові – проводяться раз в 2-3 місяці. На обговорення виносять 2-3 питання (одне питання готує вихователь, по іншими можна запропонувати виступити батькам або комусь із фахівців). Зі звіту про виконання рішення зборів повинні починатися наступні збори.

На зборах також вибирають Батьківський комітет, метою якого є захист законних інтересів своїх дітей, а також надання допомоги педагогічному колективу в реалізації завдань дошкільного закладу (допомагає дитячому саду в оформленні приміщень, у придбанні необхідних посібників для навчання і виховання дітей, в організації ремонту установи, бере участь у проведенні батьківських зборів).

Дієвою формою педагогічної пропаганди є спеціально підготовлене відвідування дитячого саду батьками.

 День відкритих дверей дає можливість познайомити батьків з дошкільним закладом, його правилами, особливостями освітньо-виховної роботи, зацікавити нею й залучити до участі. Проводиться екскурсія по дошкільній установі з відвідуванням групи, де виховуються діти батьків, які прийшли. Показується фрагмент роботи дошкільної установи (колективна праця дітей, збори на прогулянку й ін.). Після екскурсії й перегляду завідувач або вихователь-методист розмовляють з батьками, з'ясовують їхнє враження, відповідають на питання, які виникають.

Також, з’явились і нетрадиційні форми спілкування з родиною – Батьківська пошта і телефон довіри. Вихователь Враховує зайнятість батьків, тому будь-який член родини має можливість у короткій записці висловити сумніви з приводу методів виховання своєї дитини, звернутися о допомогу конкретного фахівця й т.п. Телефон довіри допомагає батькам анонімно з’ясувати які-небудь значимі для них проблеми, попередити педагогів про помічені незвичайні прояви дітей.

Отже, Співдружність з сім’єю – є одним із першочергових завдань у кожному дошкільному закладі. Сучасне життя спонукає до урізноманітнення форм спільної роботи з батьками та використання різних форм і методів, щоб залучити батьків до співпраці. Яка є запорукобю успішної взаємодії ДНЗ і родини. Здійснення цієї роботи, досягнення в ній справжнього успіху можливі лише при індивідуальному підході до кожної сім’ї. Тільки тоді батьки йтимуть до дитячого садка зі своїми радощами і сумнівами, стають єдиним колективом, завжди допоможуть і підтримають педагога.


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*