Мова рідна, слово рідне+ навчання елементів грамоти + підготовка руки дитини до письма.(П) Тема: «Смішний випадок із власного життя (складання розповіді з власного досвіду).Звук [і], буква І і» П. Штрихування за напрямком(заняття для старшої групи)




Мова рідна, слово рідне+ навчання елементів грамоти + підготовка руки дитини до письма.(П)

Тема: «Смішний випадок із власного життя (складання розповіді з власного досвіду).Звук [і], буква І і» П. Штрихування за напрямком

Мета: розвивати розповідне та пояснювальне мовлення малят, сприяти розвитку гумору, логічного мислення та слухової уваги, продовжувати формувати уявлення малят про давній та сучасний український побут, ознайомити дітей з новою буквою «І», її звуковим значенням.

Матеріал: лялька хлопчик, роздавальний матеріал з грамоти

 

Хід заняття

1.     Організаційний момент.

Вихователь приносить у групу лялькового хлопчика в українському національному костюмі.

–         Діти, знайомтеся: ось хлопчик Омелько. Він дуже балакучий та жартівливий, любить різні побрехеньки розказувати. Але я думаю, що ми не допустимо, щоб веселун Омелько нас дурив та круг пальця обводив. Усе, що він скаже неправдивого, ми будемо одразу ж виправляти, згода? (Діти погоджуються)

2.     Дидактична гра «Виправ побрехеньки!»

Діти уважно слухають розповідь, яку вихователь веде від імені Омелька, та логічно коригують її.

Омелько. Я Омелько, хлопець веселенький, вирішив до вас, діти завітати, щоб побрехеньки розказати. У моєму рідному селі, малята, солом’яні тини і дерев’яні стріхи на хатах (дерев’яні тини і солом’яні стріхи).

А молодь гуляти на вулицю ходить парами: парубки у вінках, а дівчата – в шароварах. (Дівчата ходять у вінках, а парубки – в шароварах).

От нещодавно я був на святі – весіллі, дуже смачно там поїв, бо господарі напекли там вареників і наварили пирогів. (Господарі наварили вареників і напекли пирогів).

Ой гостина була там вже добра така: сир свіженький із м’яса, ковбаса з молока(Сир із молока, а ковбаса із м’яса).

А працюють у нас всі в селі залюбки: вишивають кошики і плетуть рушники(У селі плетуть кошики і вишивають рушники).

Перукар там в крамниці працює, малята, а стриже – продавець – дуже вміло й завзято (У крамниці працює продавець, а стриже перукар).

Навесні тут у вирій птахи відлітають, восени на городах картоплю саджають. (Птахи відлітають у вирій восени, а картоплю садять весною)

Я мандрую і в спеку, і в люті морози: літом їжджу на санях, а взимку – на возі(Узимку – на санях, літом – на возі).

Я – господар завзятий, правду вам говорю: даю зерна лошаті, курям сіна даю. (Лоша годують сіном, а курей – зерном).

А в бабусі моєї завше гамір в дворі: кукурікають гуси і гелгочуть півні. (У дворі гелгочуть гуси і кукурікають півні).

3.     Бесіда «Смішний випадок із власного життя»

Вихователь: Молодці, малята. Давайте й ми розкажемо Омельку історії з власного життя.

Діти розповідають про смішні випадки з власного життя та прощаються з Омельком.

4.           Фізкультхвилинка «Хлопчики — дівчатка»

Педагог читає віршовані рядки, малята згаданої статі виконують рухові дії відповідно до змісту тексту, діти іншої статі в цей час ритмічно плескають у долоньки.

Діти стають у коло (хлопчик, дівчинка, хлопчик, дівчинка), беруться за руки і похитують ними вгору-вниз.

Різні в групі в нас малята,

Є — дівчатка, є — хлоп’ята.

(Названі малюки показують на себе, поклавши долоні на груди.)

Всі дівчатка ой гарненькі,

Наче лялечки маленькі.

(Дівчатка обертаються навколо себе, імітуючи «ходьбу ляльки» (руки та ноги прямі.)

Спритні й сильні всі хлоп’ята,

(Хлопчики розводять у сторони руки і згинають їх у ліктях, стискаючи в кулачки.)

Адже хлопці — козачата.

(Хлопчики марширують на місці.)

Дівча кіски заплітає,

(Дівчатка імітують процес заплітання коси.)

Хлопчик — той футбол ганяє,

(Хлопці зображують буцання м’яча ногами.)

Дівча вчиться вишивати,

(Дівчатка присідають і зображують працю з голкою.)

Хлоп’я — цвяхи забивати…

(Хлопчики імітують трудові дії з молотком.)

Та вдається нам дружити,

Бо у нас всі — славні діти!

(Малята знову беруться за руки і в супроводі будь-якої жвавої народної мелодії (на розсуд вихователя) ведуть хоровод.)

5.     Знайомство зі звуком [і], буквою «і».

Розгляд букви «І», її звукового значення.

Вихователь:

Мов кілочок, буква і

З шапкою на голові…

Чи не шапка то, а крапка, у малої букви і?

А велика личко мила,

Певно, шапку загубила.

Отакі вони чудні

Дві сестриці – букви І-і. (С. Жупанин)

Вихователь: На що схожа буква «і»?

6.     Дидактична гра «Знайдіть предмети, у яких є звук [і]»

Вихователь: розгляньте малюнок. Знайдіть предмети, у яких є звук [і], з’єднайте звукову схему з відповідним малюнком.

gra-300x114

7.     Дидактична гра «Склади речення»

Вихователь пропонує дітям вставити букву та скласти речення.

gys300x111

8. Робота в зошиті (Штрихування)

Діти виконують роботу.

9.  Підсумок


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*