Музичне заняття для молодшої та середньої груп Тема: «Малий барабан»




barabbanОзнайомлення молодших дошкільнят з музичними інструментами

Музичне заняття для молодшої та середньої груп

Тема: «Малий барабан»

Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей з групою ударних інструментів. Ознайомити з малим барабаном, його будовою та прийомами відтворення звука. Дати дітям прослухати музичний твір Г. Фріда “Барабан”, вчити визначати його характерні особливості. Викликати у дітей бажання до музикування.

Матеріал: малий барабан, аудіозапис дробу малого барабана, військового сигналу.

Хід заняття

Музичний керівник:

Із горбочка на горбок

Нотний котиться візок,

А у ньому гарно так

Інструменти в ряд лежать.

Що це?

 Знову ті пузаті,

Ті кругленькі та пихаті?

Так, малята, знов вони,

Та не великі, а малі.

Музичний керівник показує малий барабан.

Діти виконують пісню “Наш товариш — барабан” (див. ноти та текст).

Музичний керівник: Так, знайомтеся, це — малий барабан. За формою він схожий на маленьке відеречко. Роблять такі барабани з металу або дерева, зверху та знизу їх обтягують шкірою. Зверху на інструменті натягнуто декілька металевих струн, що надають звучанню барабана характерної тріскучості. Для того, щоб він відізвався, потрібно вдарити по ньому дерев’яними паличками (демонструє).

Ви чуєте сухий, різкий звук. Саме це характерне різке звучання композитор Григорій Фрід відтворив у музичному творі, що так і назвав — “Барабан”. Вслухайтеся, будь ласка.

Музичний керівник виконує музичний твір г. Фріда “Барабан” (див. ноти та текст).

Музичний керівник: Який характер цього твору? (Відповіді дітей). Так, чіткий, бадьорий. Тут палички відтворюють певну ритмічну послідовність. Барабан звучить коротко, різко, сухо. Згадайте, як звучала музика — голос но чи тихо? (Відповіді дітей). Так, динаміка твору була однаково голосна. В якому темпі звучав твір? (Відповіді дітей). Авжеж, у темпі маршу. Він прозвучав чітко, рівномірно. Сьогодні малий барабан за- любки покаже нам свої таланти. А талантів у нього безліч. Один з них — відтворення різноманітних ритмічних послідовностей (грає).

А ще дуже ефектно сприймається дріб малого барабана: швидко вдаряючи по черзі обома паличками, можна досягти надзвичайно швидкого темпу (демонструє).

Барабан — хвалько, бо знає:

Чітко дріб свій вибиває.

То скоромовками нас посипає,

То ледь шумить, наче дощ накрапає.

Ще цей інструмент називають військовим, тому що його використовують в армії. Малий барабан вміє подавати сигнали різким, вимогливим голосом.

Звучить аудіозапис військового сигналу.

Музичний керівник: Гра малого барабана в оркестрі надає мелодії звучності, певної чіткості та динамічності. Насамперед він використовується у творах маршового характеру. Ось послухайте.

Музичний керівник виконує пісню “Барабанщик” (див. ноти та текст).

Музичний керівник: Ви чуєте, як чітко і бадьоро вибиває свій дріб барабанщик? Тож зараз ви отримаєте можливість ритмічно супроводити цю пісеньку власною грою на барабанах.

Музичний керівник роздає дітям барабани.

Музичний керівник. Отож сьогодні, малята, ви по знайомилися з ударним музичним інструментом ім’я якому — малий барабан. І хоч він малий, за те в його товаристві сумувати не доводиться, бо він веселий, цікавий, швидкий, по- грається з дітками завжди залюбки. А тепер, діти, візьміть інструменти та будемо співати й грати, як у справжньому військовому оркестрі.

Діти виконують пісню “Барабанщики”

Це заняття розробила
Ольга Барабаш


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*