Ознайомлення молодших дошкільнят з музичними інструментами Музичне заняття для молодшої та середньої груп Тема: «Великий барабан»




Ознайомлення молодших дошкільнят з музичними інструментами

Музичне заняття для молодшої та середньої груп

Тема: «Великий барабан»

Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей з групою ударних інструментів, зокрема з великим барабаном. Викликати у дітей бажання займатися музикуванням. Розвивати ритмічний та тембральний слух.

Матеріал: оформлений нотами іграшковий візок, барабани, аудіо-записи (звучання грому, бій годинника, “Народна мелодія”).

Хід заняття

Музичний керівник (котить нотний візок по столу перед ширмою, за якою стоять барабани)

Із горбочка на горбок

Нотний котиться візок.

Та погляньте: ледь він їде!

Певно, щось везе для діток?

Розсуває ширму. Грає на барабанах.

Музичний керівник. Що за гуркіт? Що за шум? (Відповіді дітей). Так, це гримлять музичні інструменти, які привіз нам нотний візок. Погляньте, вони різного розміру, але, мабуть, близькі родичі, бо всі схожі — круглі та товстобокі. (Звертається до інструментів). Привіт! Ви хто?

Вихователь (низьким голосом). Барабани.

Музичний керівник. Чому гримите?

Вихователь (низьким голосом). Бій відпр-р-рацьовуємо. (Грає на барабані).

Музичний керівник. З ким ви битися збираєтеся? вихователь. Ні, барабани не воюють з іншими інструментами. Послухайте, годинники також б’ють (звучить запис бою годинника), але при цьому не б’ються. І ми так б’ємо. Правда, схоже?

Музичний керівник та вихователь грають на барабанах.

Музичний керівник. Діти, ви помітили, як шумно стало? Мабуть, не випадково родина барабанів належить до групи шумових ударних інструментів. Барабан видає шум, тобто звук, який не має точної висоти. Ви пам’ятаєте, які інструменти називають ударними? Які ударні інструменти ви знаєте? (Відповіді дітей). Барабан — це музичний ударний інструмент. Сьогодні я познайомлю вас із великим барабаном. Його ще називають турецьким. (Показує великий барабан). Цей інструмент схожий на діжечку. Роблять його з металу або дерева і обтягують з двох боків шкірою. Згадайте, що маленькі, тендітні дзвіночки і музичні трикутники мали тонкі, дзвінкі, високі голосочки. Барабан же великий за розміром. Як, на вашу думку, звучить цей інструмент? Так, могутнім низьким звуком. Щоб почути голос велико- го барабана, по ньому вдаряють дерев’яною паличкою з м’яким калатальцем — ось так. (Демонструє). Зверху на обідку барабана кріплять ся металеві тарілки. У народних мелодіях музикант чергує удари по барабану з ударами по тарілці або б’є калатальцем лише по ній. Звучить запис “Народної мелодії” (українська народна мелодія у виконанні “Троїстих музик”).

Музичний керівник. Основний прийом гри на цьому інструменті — це удар однією паличкою (показує). Ви почули, який у великого барабана важкий та міцний звук? Ще є такий прийом гри на цьому інструменті, як тремоло — швидке чергування ударів, виконане двома паличками (виконує тремоло). При цьому інструмент звучить сильно та сторожко. Якщо заграти на великому барабані тихенько, то він звучатиме важко (демонструє), якщо зіграти голосно — звучання буде міцним, яскравим та ефектним (демонструє). Про звучання великого барабана можна сказати: “Як грім серед ясного неба”. Ось порівняйте.

Музичний керівник стукає по барабану, а потім вмикає запис грому.

Музичний керівник

Грому, діти, не лякайтесь,

А уважно прислухайтесь.

Ну а я веселу пісню

Зараз заспіваю,

 І про що в цій пісні йдеться,

У вас запитаю.

Музичний керівник виконує “веселу пісеньку”  (Ноти див. додаток)

Музичний керівник. Про що ця пісенька? (Відповіді дітей). Так, звичайно, про барабан, що чітко і ритмічно вибиває паличкою: “Бум-бум! Тара-бам”. Барабан грав поважно, не поспішаючи. Голосно чи тихо? (Відповіді дітей). Так, голосно. Ви звернули увагу на те, як барабан зазвучав у другому куплеті? У якій динаміці звучала пісня спочатку? (Відповіді дітей). Так, перший куплет звучав тихенько. Зараз я пропоную вам проплескати ритмічний малюнок другого куплету (діти виконують завдання). А в першому куплеті ви маєте показати мені першу сильну долю (виконується куплет).

Молодці, а тепер я ще раз заспіваю “Веселу пісеньку”: вихователь буде акомпанувати на барабані, а ви, будь ласка, проплескайте ритмічний малюнок пісні.

Ще раз виконується “весела пісенька”. (Ноти див. додаток)

Музичний керівник. Молодці, малята! На наступних заняттях ми продовжимо вивчати цей музичний твір, і ви будете самі виконувати партію на барабані. На заняття у цей час Барабан прийшов до нас. Так було цікаво з ним — І веселим, і гучним. Та не хоче він прощатись, Хоче з дітьми ще погратись.

Пісня-гра “Барабан” (Ноти див. додаток)

  1. На заняття перший раз

Барабан прийшов до нас,

Дуже радий малюкам

І співає: “Бам-бам-бам”.

  1. А тепер Володя йде,

Далі музику веде.

“Бам-бам-бам” та “Бам-бам-бам”,

Барабан співає нам.

При виконанні першого куплету на великому барабані грає вихователь, під час другого — до барабана підходить і грає та дитина, ім’я якої називає вихователь.

Музичний керівник. Діти, з яким інструментом ми сьогодні познайомилися? (Відповіді дітей). Який вигляд має цей інструмент? Як на ньому грають? Яким голосом він звучить? (Відповіді дітей).

Це заняття розробила
Ольга Барабаш


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*