Заняття для старшої групи Мова рідна, слово рідне+ навчання елементів грамоти + підготовка руки дитини до письма.(П) Тема:«Напередодні Нового року» (складання розповіді за планом вихователя).Речення. Схематичне зображення» П. «Домалюй малюнок» (половину ялинки)




I. Мова рідна, слово рідне+ навчання елементів грамоти + підготовка руки дитини до письма.(П)

Тема:«Напередодні Нового року» (складання розповіді за планом вихователя).Речення. Схематичне зображення»

П. «Домалюй малюнок»

(половину ялинки)

 Мета: закріпити та поглибити знання малят про традиції відзначення новорічного свята, вчити дітей описувати предмети, пов’язані з темою заняття, тощо; формувати навички розповідного мовлення, зокрема пояснювального, збагачувати словниковий запас; активізувати вживання та словотворення антонімів; удосконалювати мовленнєві здібності, зокрема артикуляцію, дикцію, інтонаційну виразність мовлення.

Обладнання: торбинка з новорічною атрибутикою (іграшки, деталі новорічних костюмів, ялинкові прикраси тощо); завдання до вправи «Домалюй малюнок», «Склади схеми речень»

 

Хід заняття

1.       Організаційний момент.
2.       Бесіда «Скоро Новий рік»
 
Перед дітьми – привітальна листівка «З Новим роком!»
Вихователь: Швидко минає перший місяць зими – грудень. Скоро, малята, він закінчиться. Хто знає, що закінчиться ще разом із цим місяцем?(Закінчиться цей рік). Який рік настане? (Настане Новий рік). Молодці. Усі ви знаєте, що Новий рік – це довгоочікуване, гарне свято. Яке це свято? (веселе, радісне, чудове). Ми вже почали готуватися до нього. Розкажіть, як ми святкуємо Новий рік у дитячому садку? (Заслуховують розповіді всіх бажаючих малят). Так.

3.       Декламація віршів підготовлених до свята.
Ви вже отримали віршики, якими привітаєте на Новорічному ранку своїх мама, тат, бабусь та дідусів. Хто вже добре вивив свій віршик і може виразно розказати його?
Малята декламують напам’ять вірші, підготовлені до свят. Заслуховують 4-5 читців.

4.       Гра «Відгадай новорічне диво»
Вихователь: Молодці. А ще Новий рік – це свято, що несе нам маленькі чудеса. Жодне інше свято не сповнене таких чудес. Новорічних див, діти, багато, і всі вони нам знайомі. Зараз ми, малята, пригадаємо їх. А зробити це допоможе нам оця чарівна торбинка, у якій лежать дивовижні предмети.
Вихователь дістає торбинку і пояснює малятам ігрове завдання кожна дитина повинна дістати з неї один предмет ,уважно роздивитися його, не показуючи іншим, і описати. Інші малюки мають уважно послухати свого товариша і відгадати, який предмет він дістав із торбинки.
Орієнтовні варіанти розповідей
1. Це іграшка, що представляє того, хто приходить до нас на Новий рік із подарунками. Він старенький, білобородий, у червоному кожусі та червоній шапці, підбитій білим хутром. Він дуже веселий і щедрий. А ще кажуть, що в нього червоний ніс (Дід Мороз)
Це росте на ялинці. На молоденьких ялинка їх ще немає, а на великих їх дуже багато. Цей предмет невеличкий, довгастий, коричневий. Його дуже полюбляють білочка і птахи-шишкарі. (Ялинкова шишка).
2. У природі вона із льоду, з’являється на дахах після відлиги. Вона холодна, довгаста, крижана. Угорі вона ширша, а внизу – вужча. А ще цей предмет буває іграшковим, його  вішають на новорічну ялинку, він скляний, блискучий. (новорічна прикраса – бурулька).
Це – стрічка яскравого кольору, скручена в котушку. ЇЇ можна кинути на ялинку, можна повісити під стелею, коли ми прикрашаємо зал до новорічного свята. Коли її розправляєш, вона робиться закручена, як спіраль. (Серпантин).
3. Це такий штучний «Сніжок», зроблений із маленьких різнокольорових кружечків. Ним обсипають одне одного, коли веселяться на Новий рік. Можна його насипати під ялинку, на підлогу. (Конфетті).
4. Це – деталь новорічного костюму. Її вдягають на обличчя. Вона яскрава, з прорізами для очей. Вона буває подібною до мордочки лисички, зайчика, ведмедика, обличчя клоуна тощо. Це вдягають також на різні карнавали, щоб не впізнали. (Маска)
5. Це – іграшка, що зображує дівчинку, яку зліпили зі снігу. У неї біла шубка і шапочка, довга коса. Дівчинка гарна, красива, добра. Вона приходить вітати нас з Новим роком із дідусем Морозом, бо це його онучка (Снігуронька).
6. За формою цей предмет циліндричний, схожий на велику цукерку. Він виготовлений із цупкого паперу, з мотузочкою. Якщо за цю мотузочку смикнути – то почується гучний хлопок і навколо розсиплеться новорічне конфетті. (Хлопавка).

5. Фізкультхвилинка «Зима прийшла»

Прийшла до нас зима біла,
(Діти ідуть один за одним по колу, ступаючи на носочках)
Все пухнастим снігом вкрила:
(Продовжуючи ходьбу, плавно розводять руки в сторони)
І дерева, і будинки,
(Струшують кистями піднятих вгору рук)
І поля, й луги, й стежинки…
(Ходьба такі самі рухи кистями)
Сніг кружляє, сніг іде,
(Діти підводяться і плавно обертаються навколо себе)
Він несеться, він мете…
( Легкий біг із хаотичними махами рук.)
Гарна казка зимова –
(Перехід на ходьбу, щоки обхоплені долонями, похитати головою)
Скатертина снігова!
(Зупиняються і, простягаючи випрямлені руки вперед – у сторони, показують довкола себе)

6.       Вправа «Домалюй малюнок»
Діти домалювують половину ялинки

7.       Дидактична гра «Слова навпаки називай – про свято веселе згадай»
Малята від названих дорослим слів утворюють антоніми.
Сумний – веселий, печальний – радісний, тьмяний блискучий, скупий – щедрий, злий – добрий, тихий – гамірний, буденний – святковий тощо.
Після цього дорослий просить малят поміркувати і відповісти на його запитання.

8.       Розповідь вихователя «Речення»
 
Вихователь: розгляньте малюнок. Хто зображений на малюнку?
Що робить бабуся? З чого бабуся плете рукавички?
Ставлячи запитання, відповідаючи на них чи розповідаючи про щось, ми використовуємо речення. Отже, у реченні зазвичай про когось або про щось розповідається чи запитується.
Речення складається зі слів, пов’язаних між собою за змістом.
Речення може складатися з одного, двох, трьох та більше слів. На схемі речення позначається так└─ ─ ─ .
└─ – це перше слово в реченні,
─ – інші слова в реченні,
. – крапка (вона ставиться в кінці речення). Також у кінці речення може стояти знак питання чи оклику.
└─ ─  .  – Бабуся плете
└─ ─ ─ . Бабуся плете рукавички.

9.       Вправа «Склади схеми речень»
За поданими малюнками склади 3 речення. Полічи слова в кожному реченні. Намалюй у рамочках схеми речень.

10.    Підсумок
Вихователь хвалить за уважність дітей. Заняття закінчується.


Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*