Заняття з ознайомлення із соціумом + художня література для дітей середнього дошкільного віку із ЗПР Тема «Добро, як сонечко, гріє»




ЗАНЯТТЯ З ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СОЦІУМОМ

+ ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ДІТЕЙ

СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

ІЗ ЗПР

 

Відомості про автора: Коміссарова Віта Юріївна

Вихователь II кваліфікаційної категорії

Спеціальний дошкільний заклад №8 «Півник» (компенсуючого типу)

Міське управління освіти міста Костянтинівка

Донецької області

 

Коротка анотація заняття:

Діти продовжують знайомство з літературною спадщиною

В.О. Сухомлинського, вчаться розуміти поведінку людей, відрізняти добрі вчинки від поганих; поширюються знання дітей про життя тварин, про їх пристосування у житті природи; навчаються уважно слухати оповідання, розуміти його сенс, відповідати на запитання за змістом, поповнюється активний та пасивний словник дітей. Виховується любов до тварин та бажання піклуватися про них.

 

 

ЗАНЯТТЯ З ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СОЦІУМОМ

+ ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ДІТЕЙ

СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

ІЗ ЗПР

 

ТЕМА «ДОБРО, ЯК СОНЕЧКО, ГРІЄ»

 

Мета: продовжувати знайомити дітей з казками В.Сухомлинського; розширювати знання дітей про життя диких тварин, про пристосування їх до життя у лісі. Підводити дітей до розуміння того, що світ – прекрасний, непередбачуваний своїми дивами, а людина може робити його ще краще.

Розвивати у дітей уміння помічати красу, захоплюватися нею та берегти її.

Розвивати увагу, пам'ять, мислення, зв’язне мовлення.

Виховувати любов до рідної природи, вміння навчатися любити світ, бачити і відчувати його красу, радіти життю.

 

Тип заняття: пізнавально-розвівальне з використанням авторської казки

Вид заняття: сюжетно-ігрове

Завдання:

Навчальні:

  • вчити дітей називати та відрізняти диких тварин
  • вчити уважно слухати та розуміти оповідання, відповідати на запитання за змістом прослуханого оповідання
  • вчити дітей поводитися в дикій природі

Розвивальні:

  • розвивати увагу, пам'ять, слух, зв’язне мовлення, дрібну та загальну моторику

 

 

Виховні:

  • виховувати любов до рідної природи, вміння помічати її красу, милуватися та радіти життю

 

Обладнання: дерево «добрих справ» (макет), листочки, фланелеграф, ілюстрації: людина, білка, білченята.

 

Підготовка до навчально-виховної діяльності на занятті: виготовлення разом з дітьми макету (дерево «Добрих справ»), знайомство з приказками та прислів’ями про доброту та добрі справи.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

Вихователь пропонує дітям пограти у гру «Скажи комплімент», звертає увагу дітей на те, як світяться їхні оченята, коли їм говорять гарні, приємні слова.

 

Вихователь. Гарні слова завжди приємно чути, але важливо їх підкріплювати добрими і гарними справами.

  • Яку людину називають доброю?
  • Чи є у нас добрі діти?
  • Чому їх так можна назвати?

Відповіді дітей.

Вихователь. Справді, діти, добро, як сонечко, гріє і завжди перемагає зло. А зараз послухайте цікаву історію, яка трапилася з білочкою.

Читання оповідання В. Сухомлинського «Білка і Добра Людина» супроводжується показом ілюстрацій на фланелеграфі.

 

«Білка і Добра Людина»

Ішла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступала на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку. Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок. Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурями. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху. Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла на плече. А зла куниця втекла в темний ліс. Погладила Добра Людина білочку та й сказала:

  • Стрибай собі до свого дупла.

Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому. Дітки давно вже чекали її. Вона й розповіла їм про Добру Людину.

 

Запитання до дітей:

  • Як поводила себе Добра Людина в лісі?
  • Кого побачила Людина на сосні?
  • Що трапилося з білочкою?
  • Як врятувала Добра Людина білочку?
  • Що випромінюють очі Доброї Людини?
  • Про що розповіла білочка своїм діткам?

Відповіді дітей.

 

ФІЗХВИЛИНКА

 

Встало вранці ясне сонце, зазирнуло у віконце,

Ми до нього потяглися, за промінчики взялися.

Будем дружно присідати, сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли, бачите, яка звеселіли.

Стало сонце танцювати, нас до танцю припрошати.

Нумо разом, нумо всі, потанцюймо по росі.

 

Вихователь. А зараз, дітки, я запрошую вас вирушити «стежкою добра». Проходячи нею, пригадайте, яку добру справу ви зробили вчора чи сьогодні. Розкажіть про неї.

Діти по черзі проходять по яскравій доріжці, знаходять листочок, розповідають про свій добрий вчинок і вішають листочок на дерево «добрих справ» (макет дерева з гілками).

Вихователь. Гляньте, яким красивим стало наше дерево, аж світиться, радіє за нас. (На кожному листочку намальовано посмішку.) Але гляньте, один листочок чомусь сумний, не посміхається? А я знаю, чому. Його треба роз чаклувати? Для цього давайте пограємо.

 

Дидактична вправа «Скажи навпаки»

 

Діти називають протилежні за значенням слова.

Ненависть – любов;

Зло – добро;

Сльози – усмішка;

Сум – радість;

Біда – щастя.

Вихователь. Ось, погляньте, наш листочок повеселішав і хоче вас ознайомити з прислів’ями:

  • Добре слово краще за цукор і мед.
  • Добро, як сонечко. Гріє.
  • З добрим дружись, а лихого стережись.

Вихователь. Дякуємо тобі, листочку. Повісимо його на почесне місце – на верхівку дерева.

Діти, а як без слів можна показати своє добре ставлення один до одного? (Відповіді дітей.) Тож потисніть один одному руки і посміхніться.

  • Нам було сьогодні так приємно і затишно, бо ми дружимо, любимо один одного. Я бажаю вам, діти, щоб на вашій життєвій стежинці зустрічалися тільки добрі люди.

Comments:

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Ваш email не буде публікуватися.


*