Конспект інтегрованого заняття (за творами  В. Сухомлинського) “Все починається з добра” 2

Конспект інтегрованого заняття (за творами  В. Сухомлинського) “Все починається з добра”

Сертифікат № DS001

Відомості про автора:

Чернецька Катерина Вікторівна
Вихователь ЗДО
Романівський центр  розвитку дитини, смт.Романів

Для кого призначений:Дошкільники, 6 рік  життя
Спрямованість змісту: Розвиток мовлення, СХД, пізнавальний розвиток.

Мета:

  • Продовжити формувати  життєву компетентність дітей у  питаннях моральності.
  • Знайомити дітей з творами  В.Сухомлинського.
  • Розвивати у дітей моральні якості через  ознайомлення з  казками В.Сухомлинського.
  • Ознайомити дітей зі словами, які означають риси характеру (добрий, злий, жадний, лагідний).
  • Вчити продуктивно взаємодіяти  в різних  видах  діяльності, вирішувати  проблемні ситуації.
  • Продовжити формувати навики ігрового  спілкування, не ображаючи інтереси інших дітей.
  • Розвивати вміння працювати  в  колективі, виконувати  своїми руками  зображення Сонця, методом скручування серветок.
  • Виховувати впевненість у собі, доброзичливість,бажання робити добрі  справи.

Активізація словника: добрий, лагідний, злий, жадний,сердитий.

Матеріали та обладнання:  наочність картина Зайця та Їжака,текст казки В.Сухомлинського « Як  Їжачиха приголубила своїх  малят»,маска –  наголовник Жука, Солов’я, картинка  сумного  їжака, конверт, свічка, склянка, мікрофон, картинки сонечка та хмаринки, «посмішки» різного  кольору на паличках,тиха музика, Для колективної  роботи: шаблон Сонця, серветки, клей, кісточка.

Підготовка  дітей: Читати художні твори  « Намисто  з  чотирма променями», «Соловей та Жук», «Добре слово», дидактичні ігри та вправи

« Добре –  погано», вправа –  психогімнастика « Я, веселий чарівник…», Гра –  інсценізація казки « Соловей та Жук»

 

1.ПРИВІТАННЯ.

 Діти стають   у коло.

Вправа « Доброго ранку»

Придумано  кимось  все  легко  і  просто.

При зустрічі промовити: «Доброго  ранку!»

Доброго  ранку – сонцю   і птахам!

Доброго ранку –  мамі і  тату!

Доброго  ранку – всім усміхненим  людям!

І тоді кожному стане добре і  весело.

І добро буде сяяти   з  ранку до  вечора!

2.КОМУНІКАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ. МОТИВАЦІЯ ЗАНЯТТЯ.

  • Діточки, що ми  щойно  побажали  один одному?
  • А хто, мені скаже,що таке  «доброта»?
  • Яких людей ми називаємо  добрими?
  • А які добрі слова ви знаєте?

2.1.Дидактична вправа «Посмішку перевадай  – і добре слова ти  другу називай»

– Дітки,погляньте,на столі посмішки різного  кольору,виберіть собі таку посмішку, яка відповідає  вашому настрою. (Діти обирають посмішки та   сідають в коло  на коврик.).

  – Чому ви  обрали  саме таку посмішку? (відповіді дітей).

– Насправді, добра, відкрита посмішка, завжди привертає серця людей! Візьміться за руки, відчуйте тепло ваших долоньок,а тепер посміхніться одне одному та скажіть добрі та лагідні слова, тому що  посмішка –  це  початок дружби! ( діти по колу  говорять  одне одному добрі та лагідні слова).

Грає  тиха, спокійна музика….

2.2.Мотивація заняття.

  • Дітки,  а  чи  потрібна нам  доброта?
  • А що потрібно  робити, щоб  бути добрими?
  • Яка вона доброта?

–  Сьогодні ми поговоримо про  доброту і  дізнаємось, яка  вона, де живе  і  в  чому проявляється!

3.ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ.

3.1.Дослідницька  діяльність « Яка  доброта на дотик?»

На столі стоїть  свічка, біля неї  прозора скляна ваза.

  • Мої любі, скажіть, а  яка  доброта на дотик? (Діти  висувають  гіпотези.)
  • Ось погляньте,  я  принесла Вам  свічечку.

–  Що ви відчуваєте, коли  дивитеся на вогонь свічки?

–  Дітки, а зараз уявимо, що  свічка   – це  людина. Погляньте, яка  вона?

  • А зараз піднесіть  свої  рученята до  свічки, тільки дуже обережно. Що  ви  відчуваєте коли  підносите руки до  свічки?
  • Чи приємно Вам дивитись на цю  свічечку?
  • Ось так і  добра людина, випромінює  красу і тепло, ніжність та добро… І на таку людину приємно  не лише дивитись, а  й біля неї  можна зігрітись. Тому що, вона дарує  всім добро   і тепло  своєї душі!
  • А тепер я накрила свічку склянкою. Погляньте на свічку, щось змінилось?(ні,вона теж горить і на неї  приємно  дивитись)
  • А тепер доторкніться до  свічки. Що  відчули  ваші ручки? Як  ви думаєте,  яку людину символізує  ця свічка?(відповіді дітей)
  • Отже,накрита свічка – холодна, це  людина, на яку приємно  дивитись, але вона дбає  лише про  себе і не робить добра іншим,  тому біля неї  холодно!

(Допомогти  дітям  зробити висновок, що  добра людина тепла,  а  сердита людина – холодна, тому що  добро не  живе  в  її  серці, тому  і не гріє)

3.2. Сюрпризний момент.

– Діти , погляньте,що лежить біля наших дверей? (біля дверей лежить лист)

– Як він сюди потрапив? Давайте скоріш  його  відкриємо  і побачимо  що  там  є!

Діти  разом з  вихователем  відкривають лист. А там картинка  сумного  Їжачка.

– Дітки , подивіться на цю картинку, що  ви  можете сказати? (Відповіді дітей)

–  А чому Їжачок сумний?А хто  його  міг  образити?

– А ось на іншій стороні картинки є казочка, яку написав видатний педагог, письменник Василь  Сухомлинський , прочитавши її, можливо, ми взнаємо хто  образив Їжача…

–  Але перш ніж  ми її  послухаємо, нам потрібно зробити завдання, яке  приготував вам  Їжачок.

3.4. Дидактична гра «В якому вчинку живе  добро?»

  • Дітки, у вас в руках є   картинка Сонечко  і  Хмаринка. Що означає  «сонечко»? А що «хмаринка»?
  • А зараз пограємо  в  гру,якщо  я  називаю «поганий вчинок», ви піднімаєте картку з хмаринкою,якщо  «добрий» – із  сонечком.
  • Допомагати другові в біді.
  • Провідати хворого друга.
  • Когось образити.
  • Захистити слабкого.
  • Ділитись, тим що  маєш.
  • Когось обманути.
  • Кричати на маму.
  • Вдарити тваринку.
  • Не слухатись старших.
  • Вихвалятись перед кимось.
  • Радіти з чужої  біди.
  • Співчувати, якщо з кимось трапилась   біда.
  • Дражнитись.
  • Ображатись на зауваження вихователя..
  • Пробачати та просити пробачення, якщо  когось  образив.
  • Поважати інших.

 

  • Молодці, мої  малята, ви  дуже гарно  справились  із  завданням. А тепер сідайте гарненько і  слухайте казку…

Як Їжачиха приголубила своїх діток.

      У Їжачихи було двоє їжаченят – кругленькі, мов клубочки, з маленькими голочками.

      Одного разу покотилися клубочки – їжаченята поживи шукати.

      Котяться садом, котяться городом. Побачили Зайчика. Їсть Зайчик солодку морквинку.

      Їжачкам теж захотілось морквинки покуштувати.

     Тільки висунули маленькі голівки, а Зайчик як закричить: – Геть звідси! Ви гидкі, колючі!

     Прикотилися їжаченята до матусі, плачуть. – Чому ви плачете, діточки мої любі? – запитує мати. – Зайчик каже, що ми гидкі, колючі.

      А Їжачиха пригорнула маленьких діток, приголубила їх:

– Та хіба ж ви колючі, діточки мої рідненькі, – промовила вона. Волоссячко у вас м’якесеньке, як льон. Ви ж пухнасті, кругленькі, мов м’ячики.

 

 Бесіда за прослуханою  казкою

  • Вам, сподобалась ця історія?
  • Про кого  була розповідь? А хто  запам’ятав, хто  написав ця красиву та повчальну казку?
  • А от і у  нас  є  Зайчик та Їжачок.

 

Порівняльна характеристика.

  • Який зайчик? А який Їжачок?
  • Дітки, я вам відкрию маленьку таємницю: НЕ ЗАВЖДИ ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД  ВІДКРИВАЄ  ХАРАКТЕР ЛЮДИНИ! Так  як  у  нашій казочці Їжачок колючий ,але який же він добрий та чуйний,  а Зайчик, хоч і м’якенький, але виявився неприємний та злий.

– А що ж  відбулось   у лісі з  маленькими їжачками та зайчиком?

– Якби  ви  вчинили  в такій ситуації? Ось   у мене є 1  морквина, як  ми  можемо  її  поділити на всіх? (Відповіді дітей)

– До  кого  покотились ображені їжачата? Якими лагідними словами мама Їжачиха називала своїх діток? (м’якенькі,пухнасті,круглі як  м’ячики)

– А  давайте і  ми з  вами зараз  перетворимося на маленьких  їжачків  і трішки розімнемось.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 

–  Малята,  а  які ще твори  Василя Сухомлинського  про  доброту та чуйність  ви знаєте? (Відповіді дітей)

– Які ж  ви  всі у  нас МОЛОДЦІ!

 –  Ставайте всі у  коло і  давайте з  вами пограємось.

Гра – інсценізація казки В.Сухомлинського «Соловей та Жук»

(Діти , методом лічилки, обирають Жука та  Солов’я, решта діток -ведучі)

Соловейко весело  в саду співав

На калині пісню  свою  заспівав

З гілки на гілку він  стрибав.

Тут раптом Жук рогатий прилетів

І подумав вмить : « А чому і  мені не заспівати свою  пісню?!»

«Я літаю  і  жу-жу.

Жу- жу-жу. Жу- жу-жу»

Тут Соловейко  вмить притих…

Із  пихатістю  промовив:

«Такої  жахливої  пісні  я ще не чув!

Нікому ж  не подобається вона.

Немає  місця для тебе в  такому гарному гаю.

Швидко  звідси відлітай!»

А Жук: « Жу –жу – жу.

Про  це  всім  я  розкажу!»

А поряд  на галявині

Було  багато  бджіл.

Метелики літали, мурашки пробігали.

Вони   і  втрутились  у цю розмову

І запропонували мирний договір.

« Нехай буде пісня Солов’я,

Аж  надто гарна вже вона!

Але і  нехай співає  Жук

Як  же нам  можна жити без  жука?!»

 

Ви швиденько помиріться

І не бийтесь, не сваріться.

Майте  в серці ви добро

Нехай зігріває  вас  воно!

Кожний має  право ЖИТИ

Будем разом ми дружити!

 

Що на це  ти скажеш  Жук ?

« Я веселий, добрий Жук

Я співаю  Жу- жу- жу

Ти мене не ображай

Краще пісню,  Соловейко,  заспівай!»

«Вибачай, Жучок,мене.

Буду я  з  тобою  жити

Будем разом ми дружити!

 

4.ОЦІННО –  КОНТРОЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ.

– Дітки,  ось  у  мене є  такий мікрофон, зараз  я  пропоную  Вам пограти  в  гру. Я задаю  питання, а  ви відповідаєте  у мікрофон.

Вправа мікрофон «Закінчи  речення»

  • Як можна допомогти дуже старим людям?
  • Як лагідні слова ви знаєте?
  • Для чого бути добрим?
  • Чи потрібно допомагати бідним?
  • Чи потрібно товаришувати з неохайною  дівчинкою?
  • Як можна допомогти безпритульним, голодним цуценяткам?

 

5.ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА.ПІДСУМОК.

– Я як  справжня чарівниця, хочу перетворити Вас на маленьких  сонечок.

Щоб, ви зігріли  теплом все  довкола  і завжди  випромінювали  тепло, радість та лише робили добро.

Я веселий чарівник перетворювати  все  звик….Щойно  ви  були  дітьми, а  тепер  ви стали маленькими  сонечками!

 

Психогімнастика «Я- Сонечко»

Я- маленькое сонечко. Я прокидаюсь, умиваюсь. Я розчісую свої промінчики і  піднімаюсь над  горозонтом. Я- великий шарик. У меня багато світла та тепла. Я дарую  своє тепло всій Землі,всім  людям!

 

  • А зараз,діточки, на дворі Осінь, і сонечко  світить,але вже не так гріє. Давайте разом зробимо  «Сонечко» своїми руками, яке  буде і  світити і  зігрівати всіх  довкола.

 

Колективна робота «Сонечко» (Аплікація методом  скатування серветок)

  • Отже, дітки, про що  ми сьогодні говорили на занятті?
  • Де живе  добро?
  • На що  схожа добра людина?
  • Що потрібно робити,щоб  бути доброю  людиною?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

  1. http://umannvk1.edukit.ck.ua/Files/downloadcenter/%D0%94%D0%B5%20%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%B5%20%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%BE.docx
  2. http://zhuravlyk.uz.ua/organizaciya-zhittyediyalnosti-ditej-v-dnz/socialno-moralnij-rozvitok/formuvannya-osnov-moralnix-yakostej/konspekt-integrovane-zanyattya/
  3. Розвиваємо мовлення. Дидактичні матеріали/ упоряд. Н.С. Клунська. –Х.: Вид.група «Основа». 2008.-53,(5) с.
  4. Розвивальні ігри для дошкільнят. Середня група/. Упоряд. В. Л. Сухар. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок» 2008. – 160 с. –  9Програма розвитку)
  5. Розвиток мовлення. Конспекти комплексних  занять. Старша група / Упоряд. В. Л. Сухар.- Х.: Вид-во «Ранок», 2010. – 208с. –  (Дошкільна освіта)

2 Comments

  1. Доброго ранку? Як скачати?

    1. Добрий день. Скопіюйте текст собі і використовуйте на заняттях.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *