заняття

Конспект заняття “Складання розповіді за сюжетними картинками “Зимові турботи Залишити коментар

Відомості про автора:

Чекмарьова Тетяна Павлівна

Вчитель-логопед

Комунальний заклад «ДНЗ (ясла-садок) №127 комбінованого типу Криворізької міської ради

Конспект заняття з дітьми старшого дошільного віку на тему “Складання розповіді за сюжетними картинками “Зимові турботи

 

Мета: вчити дітей складати розповіді за сюжетними картинами, об’єднаними однією тематикою, відмічаючи першорядні (основні) та допоміжні (другорядні) події; взаємозв’язок між зображеним; їх емоційний стан; правильно будувати різні типи речень. Заохочувати складати образні описи природи. Збагачувати словник словами, що означають зимові явища природи (хурделиця, заметіль, віхола). Розвивати творче мислення. Виховувати вміння відчувати красу природи взимку, культуру мовного спілкування, емоційну чутливість.

Обладнання: оформлення картинної галереї, костюм Снігової Баби, сніжинки, конверт з листівкою-запрошенням, завданнями.

Хід заняття

Логопед. Діти, нам прийшов лист, а від кого – здогадайтесь самі (показує конверт із зображенням Снігової Баби). Давайте подивимось, що ж Снігова Баба пише. Вона загадує нам загадку.

Диво-сани прилетіли.

Скакуни в них білі-білі.

В санях тих сидить цариця –

Білокоса, білолиця –

Рукавом махає

Сріблом все вкриває.

А ще є листівка – та це ж запрошення! Снігова баба запрошує нас до художньої галереї «Чарівниця-Зима». Але для цього треба виконати завдання. За кожне виконане завдання всі отримаєте сніжинку. І так, І завдання (д/г «Добери загублене слово»).

Зимовий ліс у день погожий

На дивну білу казку…(схожий).

Ялини в шапках білосніжних,

Не впізнаю берізок…(ніжних).

Сонце світить, та не …(гріє),

І його частіш немає –

Хмара сонце… (закриває).

А чи зможете ви продовжити прислів’я? (д/г «Продовжити прислів’я).

Грудень рік кінчає, а зиму…(починає).

Держись, Хома, іде…(зима).

Сніг учить нас чистоті, а сонце …(доброті).

Груднева дитина куця: сюди тень, туди-тень та й минув цілий…(день).

Підходить Снігова Баба.

Снігова Баба: Молодці, – все ви знаєте. А про мене вірша і не прочитаєте!

Діти. Прочитаємо! (дитина читає вірша Г. Демченко «Снігова Баба»)

Снігова Баба. Що ж, проходьте в галерею, милуйтеся картинами Зими. (Діти проходять в галерею, роздивляються картини).

Логопед. Дивлячись на картини, – можно сказати, що зима принесла не тільки радість – катання на санках, ковзанах, лижах; свята; ліплення сніговита, – а і багато турбот. Зверніть увагу на їх різноманітність. Розкажіть, які турботи чекають на дорослих і дітей взимку. (розповідь дітей за с/к «Без трудів не їстимеш пирогів», «Пташечкам допоможи – їм зерняток принеси», «Не тяжка робота – коли є охота», «Зимонька прийшла – срібло принесла», «Птахи і тварини – друзі нам!. (При потребі логопед допомагає в складанні розповіді).

Снігова Баба. Мені дуже сподобалися ваші розповіді, але ви не забули, що картинна галерея називається «Чарівниця – Зима»?

Діти. Ні, ялини стоять зелені, на калині та горобині висять червоні ягоди, діти вдягнені в яскравий одяг, пір’я пташків – синичок, снігурів, горобців – різнокольорове.

Логопед. А чи завжди сніг білий?

Діти. На сонці він білий, сріблястий, а в затінку – темний; по-різному він виглядає вранці та ввечорі.

Логопед. Згодна з вами. Послухайте, як зачарована но про це сказав поет.

Він ще недавно голубців –

Застиг у сонний мрії.

Ось небокрай почервонів –

І вже він рожевіє. (Сніг уранці)

Як тільки сутінь настає

І зорі в небі сяють,

Він фіолетовий стає

Й до ранку не згасає. (Сніг увечорі та вночі).

Снігова Баба. Ви вже багато говорили сьогодні про зиму, складали цікаві розповіді, заробили багато сніжинок. То ж давайте прикрасимо ними галерею.

Логопед. Діти, сподобалось вам в картинній галереї? То ж давайте подякуємо Сніговій Бабі за запрошення. «Приходь ще до нас в гості».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *