Відомості про авторів:
ДНЗ комбінованого типу ( ясла – садок) №1 «Олімпієць»
м. Гола Пристань, Херсонської області
Психолог : Імшеницька Ю.М.
Вихователь : Милосердова Т.Ю.
Бінарне корекційне заняття з образотворчої діяльності з використанням арт – терапії у середній логопедичній групі
Тема: «Веселі кошенята»
Програмовий зміст:
Цілі:
Корекційно- розвиваюча:
- викликати бажання приймати активну участь в ігровій діяльності , використовуючи музичні та літературні прийоми;
- формувати у дітей уявлення про кошенят та риб, їх зовнішній вигляд, особливості способу життя;
- розвивати мовленнєву активність;
- розвивати колірне сприйняття;
- розвивати творчу уяву ;
- розвивати фантазію, вміння імпровізувати.
Освітня:
- сприяти виникненню інтересу до експериментування;
- розвивати дрібну моторику пальців рук при намотуванні стрічок, виконанні пальчикової гімнастики та різних прийомах роботи з пластиліном і нетрадиційним малюванням;
- розвивати здібності дітей до образного сприйняття ,вміння перетворюватися , використовуючи прийом арт-терапії – робота з гримом, користуючись прийомами примакування пальцями (носик ) та малювання ватною паличкою (вуса), створюючи образ кошенят;
- показати перевагу колективної роботи , використовуючи нетрадиційні прийоми малювання : «трафарет» (водорості, мушлі), «штампування» (панцир черепахи), малювання на солі (пісок, бульбашки);
- закріпити вміння працювати з пластиліном на площині у змішаній техніці пластилінографії, застосовуючи прийоми примазуваннята загладжування, доповнюючи шаблон із пластиліну розрізними соломками для коктейлю (луска рибки);
- творити дітям радісний настрій.
Виховна:
- виховувати акуратність у роботі з фарбами та пластиліном;
- виховувати художній смак у дітей, емоційне ставлення до процесу творчої діяльності й результатів роботи.
Обладнання: ілюстрації із зображенням котів, акваріума; іграшка – кішка, різнокольорові стрічки для намотування ; дзеркала; магнітофон із аудіозаписом; для малювання та пластилінографії: фарба – аквагрим, ватні палички ; фон -“акваріум” для колективної роботи, щільний білий картон (шаблони рибок, камінців), дошка для ліплення, стеки, розрізні соломки для коктейлю, трафарети (водорості, мушлі), штампи (пробки з пляшки), набір гуашевих фарб, губка, вологі серветки для зняття аквагриму та витирання рук ; подарунки – картинки із зображенням черепашок.
Попередня робота: бесіда та спостереження за кішкою на прогулянці та мешканцями в акваріумі; вивчення пальчикової гімнастики «Рибка»; ознайомлювання з нетрадиційними техніками малювання: «трафарет», «штампування», малювання на солі; робота з гримом; пластилінографією.
Хід заняття:
Привітання
Вихователь:
Йдіть мої любі, під ніжки дивіться,
Гостям дорогим щиро всміхніться.
Хай посмішка сяє у кожній долоньці,
Немов, то проміння теплого сонця.
Діяльність наша цікавою стане,
А вдома розкажете татові й мамі.
Психолог проводить психогімнастику:
Психогімнастика « Промінчик сонечка»
Промінчик сонечка упав (руки піднімають вгору і повільно розводять в сторони),
І тепло мені віддав (руки вперед). Я тепло те бережу (показують на себе – «я бережу», руки навхрест), І в душі його ношу (усміхаються).
Вихователь пропонує відгадати загадку:
Шерсть гладенька
І м’якенька,
Спинка гнеться,
Хвостик в’ється —
Тільки лапки
Цап- царапки! (Котик)
Психолог показує картинки із зображенням кішок.
Кішка одне з найулюбленіших домашніх тварин. Вона ніжна , ласкава, добра і дуже розумна. Немає однакових кішок, вони відрізняються друг від друга кольором шерсті і очей, у них різні характери. Є кішки з довгою шерстю, короткою . Вони дуже люблять бігати, стрибати та грати. А ще вони гарні мисливці. На кого коти полюють? (Відповіді дітей.) Що полюбляють їсти кішки?
Кішка – дуже розумна тваринка , багато чого вміє. А ви знаєте , хто вчить кішок вмиватися , гратися , полювати на мишок? (Відповіді дітей.) Для кошенят немає дитячих садочків та шкіл, їх всьому вчить мама-кішка .
Психолог :
– Ви хочете уявити себе кошенятами? Тоді будемо перетворюватися в слухняних , розумних, веселих кошенят.
Вихователь та психолог з допомогою аквагриму перед люстерком малюють собі ватною паличкою вусики та пальцем носик. Потім пропонують зробити теж саме.
Психолог:
« Ось ми і кошенята» .
Кошеня (ім’я дитини) , яке ти? –
- саме біленьке,
- саме сміливе,
- саме чисте,
- саме швидке,
- саме пухнасте,
- саме смугасте,
- саме вусате,
- саме гарненьке! И т.д. (похвалити всіх.)
Психолог під музику пропонує пограти: лягти на килимок , покататися з животика на спинку; підняти ніжки та пограти, як з клубочком; сісти на задні лапки та почесати за вушком; весело пограти своїм хвостиком. Заморилися кошенята, з крутилися клубочком тай заснули… їм сниться тепла пічка та смачненьке молочко… Кошенята муркочуть від задоволення: “МУР-МУР, МУР-МУР…”
Кошенята ,час прокидатися! Нас чекають веселі пригоди!
Психолог підводить дітей до круглого столика, де лежать різнокольорові стрічки і сидить іграшка – кішка:
Киця, Муронька , прийшла,
І стрічки кольорові принесла.
З нею пропонує кошенятам пограти,
Ці стрічки, як найшвидше намотати.
- Погляньте, скільки бантиків приготувала киця Муронька для вас , давайте пограємо з ними. Всі вони різнокольорові, яскраві. Виберіть стрічку ,яка вам до вподоби…
- Кошеня Софія ,якого кольору твоя стрічка? (Спитати кожну дитину.)
– Молодці, кошенята, дуже швидко ви розплутали стрічки .
Вихователь підводить дітей до столу для ізодіяльності.
– Відгадайте ще одну загадку:
В ньому води багато,
Він для рибок справжня хата … ( Акваріум.)
- Погляньте, кошенята, який гарний акваріум є у діток у групі, але в ньому, щось не вистачає …( Рибок, водоростей, камінчиків, мушлів, піску… )
Всі кошенята полюбляють спостерігати за рибками в акваріумі.
- А ви спостережливі кошенята? (Відповідь дітей)
- Яких акваріумних рибок ви знаєте? (Золота рибка, гуппії, мечоносець, сом, рибка – фломастер, рибка-метелик…)
Гра «Що є в рибки?» (Плавники, хвіст, голова, очі, рот, тулуб, черевце, зябра, вона вкрита лускою)
Гра «Добери дію»
Рибка (що робить?) : плаває , пірнає, ховається, дихає, їсть, виляє хвостиком)
Вихователь пропонує зробити пальчикову гімнастику:
Пальчикова гімнастика «Рибка»
Рибка плаває в воді,
Весело їй грати. Рибко, рибко, Ми тебе хочемо спіймати. Рибка спинку вигнула, Хлібну крихту узяла, Рибка хвостиком махнула І швиденько попливла. |
Складеними разом долонями показуємо, як пливе рибка
Погрозити вказівним пальцем Повільно зближуємо долоні Знову показуємо, як пливе рибка Виконуємо хапальні рухи обома руками Знову показуємо, як пливе рибка |
- А кошенята люблять малювати, ліпити?
Дітям пропонується, на вибір: камінці або рибка з пластиліну, штампування панцира черепахи, трафарети для малювання водоростей, мушлів, малювання на солі бульбашок та піску. Дітям нагадуються знайомі прийоми ізодіяльності.
Робота дітей. Допомога за необхідністю.
По закінченню, розглянути акваріум.
Підсумок :
– Любі кошенята !
– Що ми робили? Що вам сподобалось ?
– Нам також сподобалось перетворюватись у кішок та грати з вами.
– А у нас для вас є подарунок.
– А зараз нам час прощатися і перетворюватись на малят.
Прощання
Діти з посмішкою промовляють слова:
«Усім, усім,
до побачення!»
|
Діти утворюють стовпчик зі своїх кулачків (по одному кулачку),
Плескають в долоньки і на прощання ними махають. |
Перетворення в дітей : витирання гриму вологими серветками.