конспект

Бінарне корекційне заняття з образотворчої діяльності з використанням арт – терапії у середній логопедичній групі Залишити коментар

Відомості про авторів:

ДНЗ комбінованого типу ( ясла – садок) №1 «Олімпієць»

м. Гола Пристань, Херсонської області

Психолог : Імшеницька Ю.М.

Вихователь : Милосердова Т.Ю.

Бінарне корекційне заняття з образотворчої діяльності з використанням арт – терапії  у середній логопедичній групі

Тема: «Веселі кошенята»

Програмовий  зміст:  

Цілі:

Корекційно- розвиваюча:

  • викликати бажання приймати активну участь в ігровій діяльності , використовуючи музичні та літературні прийоми;
  • формувати у дітей уявлення про кошенят та риб, їх зовнішній вигляд, особливості способу життя;
  • розвивати мовленнєву активність;
  • розвивати колірне сприйняття;
  • розвивати творчу уяву ;
  • розвивати фантазію, вміння   імпровізувати.

Освітня:

  • сприяти виникненню інтересу до експериментування;
  • розвивати дрібну моторику пальців рук при намотуванні стрічок, виконанні пальчикової гімнастики та різних прийомах роботи з пластиліном і нетрадиційним малюванням;
  • розвивати здібності дітей до образного сприйняття ,вміння перетворюватися , використовуючи прийом арт-терапії – робота з гримом, користуючись прийомами  примакування пальцями (носик ) та малювання ватною паличкою (вуса), створюючи образ кошенят;
  • показати перевагу колективної роботи , використовуючи нетрадиційні прийоми малювання : «трафарет» (водорості, мушлі), «штампування» (панцир черепахи), малювання на солі (пісок, бульбашки);
  • закріпити вміння працювати з пластиліном на площині у змішаній техніці пластилінографії, застосовуючи прийоми примазуваннята загладжування, доповнюючи шаблон із пластиліну розрізними соломками для коктейлю (луска рибки);
  • творити дітям радісний настрій.

Виховна:

  • виховувати акуратність у роботі з фарбами та пластиліном;
  • виховувати художній смак у дітей, емоційне ставлення до процесу творчої діяльності  й результатів роботи.

Обладнання: ілюстрації із зображенням котів, акваріума; іграшка – кішка, різнокольорові стрічки для намотування ; дзеркала; магнітофон із аудіозаписом;                                                                  для малювання та пластилінографії: фарба – аквагрим, ватні палички ; фон -“акваріум” для колективної роботи, щільний білий картон (шаблони рибок, камінців), дошка для ліплення, стеки, розрізні соломки для коктейлю, трафарети (водорості, мушлі), штампи (пробки з пляшки),  набір гуашевих фарб, губка, вологі серветки для зняття аквагриму та витирання  рук ; подарунки – картинки із  зображенням  черепашок.

Попередня робота: бесіда та спостереження за кішкою на прогулянці та мешканцями в акваріумі; вивчення пальчикової гімнастики «Рибка»; ознайомлювання з нетрадиційними техніками малювання: «трафарет», «штампування», малювання на солі; робота з гримом; пластилінографією.

                                    Хід заняття:

 

Привітання

Вихователь:

Йдіть мої любі, під ніжки дивіться,

Гостям дорогим щиро всміхніться.

Хай посмішка сяє у кожній долоньці,

Немов, то проміння теплого сонця.

Діяльність наша цікавою стане,

А вдома розкажете татові й мамі.

 

Психолог проводить психогімнастику:

Психогімнастика « Промінчик сонечка»

Промінчик сонечка упав (руки піднімають вгору і повільно розводять в  сторони),

І тепло мені віддав (руки вперед).                                                                                                      Я тепло те бережу (показують на себе – «я бережу», руки навхрест),                                            І в душі його ношу (усміхаються).

 

Вихователь пропонує відгадати загадку:

Шерсть гладенька

І м’якенька,

Спинка гнеться,

Хвостик в’ється —

Тільки лапки

Цап- царапки! (Котик)

 

 Психолог показує картинки із зображенням кішок.

Кішка одне з найулюбленіших домашніх тварин. Вона  ніжна , ласкава, добра і дуже розумна. Немає однакових кішок, вони відрізняються друг від друга кольором шерсті і очей, у них різні характери. Є кішки з довгою шерстю, короткою . Вони дуже люблять бігати, стрибати та грати. А ще вони гарні мисливці. На кого коти полюють? (Відповіді дітей.) Що полюбляють їсти кішки?

Кішка – дуже розумна тваринка , багато чого вміє. А ви знаєте , хто вчить кішок вмиватися , гратися , полювати на мишок? (Відповіді дітей.) Для кошенят немає дитячих садочків та шкіл, їх всьому вчить мама-кішка .

Психолог :

– Ви хочете уявити себе кошенятами? Тоді будемо перетворюватися в слухняних , розумних, веселих кошенят.

 

Вихователь та психолог з допомогою аквагриму перед люстерком малюють собі ватною паличкою  вусики та пальцем носик. Потім пропонують зробити теж саме.

 

 

 

Психолог:

« Ось ми і кошенята»  .

 

Кошеня (ім’я  дитини) , яке ти? –

  • саме біленьке,
  • саме сміливе,
  • саме чисте,
  • саме швидке,
  • саме пухнасте,
  • саме смугасте,
  • саме вусате,
  • саме гарненьке! И т.д. (похвалити всіх.)

 

Психолог під музику пропонує пограти: лягти на килимок , покататися з животика на спинку; підняти ніжки та пограти, як з клубочком; сісти на задні лапки та почесати за вушком; весело пограти своїм хвостиком. Заморилися кошенята, з крутилися клубочком тай заснули… їм сниться тепла пічка та смачненьке молочко…  Кошенята муркочуть від задоволення: “МУР-МУР, МУР-МУР…”

Кошенята ,час прокидатися! Нас чекають веселі пригоди!

 

     Психолог підводить дітей до круглого столика, де лежать різнокольорові стрічки і сидить іграшка – кішка:

 

Киця,  Муронька , прийшла,

І стрічки кольорові принесла.

 З нею пропонує кошенятам пограти,

 Ці стрічки, як найшвидше намотати.

 

  • Погляньте, скільки бантиків приготувала киця Муронька для вас , давайте пограємо з ними. Всі вони різнокольорові, яскраві. Виберіть стрічку ,яка вам до вподоби…
  • Кошеня Софія ,якого кольору твоя стрічка? (Спитати кожну дитину.)

–    Молодці, кошенята, дуже швидко ви розплутали стрічки .

Вихователь підводить дітей до столу для ізодіяльності.

 

–   Відгадайте ще одну загадку:

В ньому води багато,

Він для рибок справжня  хата … ( Акваріум.)

 

  • Погляньте, кошенята, який гарний акваріум є у діток у групі, але в ньому, щось не вистачає …( Рибок, водоростей, камінчиків, мушлів, піску… )

Всі кошенята полюбляють спостерігати за рибками в акваріумі.

  • А ви спостережливі кошенята? (Відповідь дітей)
  • Яких акваріумних рибок ви знаєте? (Золота рибка, гуппії, мечоносець, сом, рибка – фломастер, рибка-метелик…)

      Гра «Що є в рибки?» (Плавники, хвіст, голова, очі, рот, тулуб, черевце, зябра, вона вкрита лускою)

Гра «Добери дію»

      Рибка (що робить?) : плаває , пірнає, ховається, дихає, їсть, виляє хвостиком)

 

Вихователь пропонує зробити пальчикову гімнастику:

 

Пальчикова гімнастика «Рибка»

 

Рибка плаває в воді,

Весело їй грати.

Рибко, рибко,

Ми тебе хочемо спіймати.

Рибка спинку вигнула,

Хлібну крихту узяла,

Рибка хвостиком махнула

І швиденько попливла.

Складеними разом долонями показуємо, як пливе рибка

Погрозити вказівним пальцем

Повільно зближуємо долоні

Знову показуємо, як пливе рибка

Виконуємо хапальні рухи обома руками

Знову показуємо, як пливе рибка

 

  • А кошенята люблять малювати, ліпити?

Дітям пропонується, на вибір: камінці або рибка з пластиліну, штампування  панцира черепахи, трафарети для малювання водоростей, мушлів, малювання на солі бульбашок та піску.  Дітям нагадуються знайомі прийоми ізодіяльності.

Робота дітей. Допомога за необхідністю.

По закінченню, розглянути акваріум.

Підсумок :

     –  Любі кошенята !

–  Що ми робили? Що вам сподобалось ?

– Нам також сподобалось перетворюватись у кішок та грати з вами.

– А у нас для вас є подарунок.

– А зараз нам час прощатися і перетворюватись на малят.

Прощання

Діти з посмішкою промовляють слова:

 

«Усім, усім,

до побачення!»

 

 

Діти утворюють стовпчик  зі своїх кулачків (по одному кулачку),

Плескають в долоньки і на прощання ними махають.

 

Перетворення в дітей : витирання гриму вологими серветками.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин