Чим розважити дитину, поки мама готує?
Кожна мама задається питанням як розважити дитину щоб вечеря була приготована і ніхто не постраждав.
Тут 2 варіанти розвитку подій.
Перший – максимально простий: готувати, поки малюк спить. З одного боку, процес відбувається набагато легше, простіше і швидше, ніж разом. З іншого – час, який мама могла витратити на свій відпочинок чи захоплення, витрачається на інтереси сім’ї.
Другий спосіб – готувати разом з малюком. Спосіб хоч і складніший, але набагато цікавіший. Тут є свої плюси: це час спільної діяльності і спілкування, малюки, які готують разом з мамою, краще їдять розвивають дрібну моторику, більш уважні й акуратні, вчаться готувати.
Якщо ви вирішили, що ваш спосіб у спільній діяльності на кухні, постає питання як організувати процес гри на кухні. Швидше за все, ваша дитина знайде собі сама захоплююче заняття без підказок. Але мама повинна знайти час, місце і реквізит для ігор. І, найголовніше, дотримуватися правил безпеки:
– Місце гри має добре проглядатися мамою з того місця, де готується їжа.
– Місце для гри має бути далеко від проводів, плити або духовки .
– Коли дитина на кухні, на плиті потрібно включати тільки далекі конфорки, під час роботи духовки краще йти з кухні .
– Електричні прилади: чайники, мультиварки, пароварки та інші прилади повинні знаходитися поза зоною доступу дитини, особливо під час роботи.
– Усі вільні розетки повинні бути закриті заглушками ,
– Колючо -ріжучі предмети, відро для сміття, крупи, побутова техніка, скляний посуд , все що шкода бачити розбитим, має бути прибрано на верхні полиці або закрито спеціальним замком.
Вік: 8 місяців – 1 рік
Перші ігри починаються в той момент, коли малюк навчився самостійно переміщатися по квартирі і активно вивчає навколишній світ. Він ще не лізе високо, але зосереджений на відкриванні шаф і поличок, якщо мама не зверне увагу, із задоволенням вивчить (і спробує на смак) вміст сміттєвого відра, собачої миски, викине все потрібне і непотрібне з кухонних шаф.
Для цього віку актуально:
Ігри з чашками, ложками, каструлями, сковорідками, пластмасовими контейнерами.
Можна скласти з них пірамідку найбільш незвичайних конструкцій, , стукнути один об одного і об підлогу і безліч різних надзвичайно цікавих дій.
Вік: 1 -2 роки
Все що могло бути розбитим вже розбите (або перебуває в процесі розбивання ), всі сковорідки, каструлі давно один на одного поставлені і вивчені. Прийшов час вивчення більш дрібних предметів.
Актуально : Ігри з крупами і макаронами.
Наприклад, можна взяти ложку 2 чашки, пакет з волоськими горіхами ( квасолею, горохом, гречкою, рисом і т.д.). Тут працює правило: «чим молодша дитина – тим більші предмети». Тобто в 1 рік -1 рік і 3 місяці найлегше маніпулювати з горіхами ( і менше прибирати ); в 1 рік і 6 місяців цікавіше розсипати квасолю і горох , в 1 рік і 9 місяців – гречка , рис, манка . Можна пересипати маленькою ложкою з великої миски в маленькі, наприклад форму від яєць.
Ще можна :
– Заповнити форми крупою. Взяти різні форми для печива і наповнити їх, наприклад , горохом.
– Заповнити пластмасову пляшку квасолею, по одній наповнюючи.
– Викладати геометричні форми доріжки, літери цифри .
– Змішати в одній мисці макарони, квасолю і волоські горіхи та запропонувати розсортувати за складовими .
– Насипати на деко тонким шаром манку і малювати на ній пальчиком.
– Просіяти манку маленьким ситечком, вибираючи з неї квасолю або інші «скарби ».
Ігри з тістом.
Одна з найулюбленіших ігор малюків. Варіантів безліч : розкачувати, вирізати формами фігурки, скачувати в грудочки і т.д.
Магніти та наклейки на холодильнику.
Існує сила-силенна магнітів, які можуть зацікавити малюка. Тварини, овочі і фрукти, квіточки, літачки чи машинки і безліч інших . Ними можна водити по холодильнику, розігрувати казки . Самий бюджетний варіант: купити набори для виготовлення магнітів, які продаються в дитячих магазинах і зробити різні набори самим.
Увага! Кількість магнітів та ігри з ними потрібно контролювати , щоб уникнути нещасних випадків!
Спрощений, але більш недовговічний варіант: наклейки. Приклеюються набагато меншу кількість разів, але вони дешевші.
З простих кулінарних дій із задоволенням освоюється чистка яєць, розкладання сиру або ковбаси на хліб і створення бутербродів.
Вік: 2-3 років
Якщо вдома є іграшкові овочі, фрукти, дитячий посуд, можна паралельно з мамою «готувати » суп , « смажити » картоплю .
Ігри з крупами і макаронами стають більш складними. Можна дати завдання на дотик і з закритими очима сортувати вміст чашки, щоб визначити де пшоно, а де квасоля. Зробити красиве «намисто», нанизавши на шнурок макарони особливо цікавої форми .
Знову будуть актуальні форми для печива: їх можна обводити олівцем і розфарбовувати .
Стане в нагоді і солоне тісто у грі в « пироги» : розкотивши його в коржик, вдавлювати в нього рис, квасолю, сочевицю, макарони і так далі.
Магніти вже можна сортувати за видами: тварини і фрукти, фрукти і овочі, тварини домашні і дикі, використовувати поняття: вище-нижче, ліворуч – праворуч .
На холодильник можна повісити музичний плакат, гра з яким дасть мамі бонусом додаткові хвилини свободи .
З справжніх кулінарних дій разом можна: розкладати начинку на пиріжки, фарш на пельмені, сир на вареники, засипати заварку в чайник, видавлювати вже «по-справжньому » форми для печива, посипати маком, цукром або кунжутом.
Вік: від 3 років і старше
Малюк стає справжнім помічником, що вносить свій посильний внесок у домашню роботу.
Разом з ним можна вивчати рахунок, попросивши принести: « 2 ложки » або « 3 яблука».
Попросити подати необхідний посуд, розставляти посуд на столі, вивчаючи поняття « глибокий – плоский » : глибока тарілка , плоска тарілка.
Можна довірити порізати пластмасовим ножем фрукти, овочі, яйця, протерти губкою стіл, розкласти по місцях вилки, ложки.
Саме час для перших уроків біології, коли можна разом вивчати з чого складаються помідори, огірки, гарбуз, яблука та інші фрукти і овочі, звідки вони родом. Або разом спробувати зробити сир, як приготувати хліб чи ковбасу.
У своєму прагненні допомагати малюки зазвичай незграбні і невмілі . Але якщо ви не відмовите дитині в цьому щирому бажанні, з часом незграбність пройде, а звичка допомагати – залишиться.