Екологічна розвага “Подорож до пані Осені” Залишити коментар

Цікра Ірина Михайлівна
Вихователь
м. Городок ЗДО “Казка”

Для кого призначений: Старша група
Спрямованість змісту: екологічний розвиток

«Подорож до пані Осені»

(Екологічна розвага для дітей старшої групи)

Освітньо-виховні завдання: Виховувати у дошкільнят інтерес до розмаїття природи рідного краю, любов до сприймання краси краєвидів, бажання берегти і примножувати природні багатства, піклуватися про рослини і тварин, зміцнювати у дітей звичку дотримуватись правил культурного поводження у природі : не ламати кущів, дерев, гілок, не лякати тварин і пташок, не залишати у місцях відпочинку сміття, не руйнувати пташиних гнізд, розуміти потребу птахів летіти у вирій, захищати природу від тих, хто її нищить; розвивати мову дітей, збагачувати її термінами, висловами, знанням художніх та музичних творів відповідно проблеми; розвивати емоційність, артистичність, креативність дошкільників, викликати у них позитивні реакції, почуття, прагнення бути добрими, щирими, милосердними, дарувати світу тільки хороші, світлі справи, отримуючи навзаєм радість, чистоту, дружбу, що є красивою ознакою прекрасного здоров’я і чудового психічного тонусу.

Оформлення залу: задній фон – різнокольорові смужки тканини – фарби осені, по них – осіннє листя.

Передній план – три зелені ялинки ( на них брудне листя), дві берізки з поламаними гілками, калина, гриби, дерево, на якому гніздечко, сітка, у ній синичка; з боку дошка для демонстрації картинок; дві купки «брудного» листя, склянки, банки, пляшки; «озерце», завалене сміттям; яблуко.

Наочність: телефон, картинки «підсніжник», «багряний листок клена»; санітарна сумка; пакет з печатками і ножицями, пакет для сміття; знаки – «Не смітити!», «Не мити машини!», «Не ламати дерева!», «Вогнищу – ні!», муляжі отруйних та їстівних грибів, диво-квітка з гірлянди.

Хід заходу

Звучить пісня про природу, до зали заходять діти з вихователем, виконують танцювальні рухи.

Вихователь: Діти, сьогодні до нас на заняття прийшло багато гостей,  тож давайте ми до них щиро та душевно привітаємось.

Діти: Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку, гості привітні!

Добрий день! У добрий час

Раді ми вітати вас!

Ви –льЯ знаю, що ви, мої хороші, дуже любите подорожувати, відкривати собі щось нове, незвідане, тож запрошую вас у казкову подорож  до пані Осені. А як ви вважаєте, на чому ми будемо подорожувати? 

Діти: 1.Я б поїхав потягом.

2.А мені б хотілося добиратись маршруткою.

3.А мені було б цікаво подорожувати гвинтокрилом!

Вих – ль: Дітки, ви забули, що подорож у нас казкова, і до пані Осені нас зможуть перенести чарівні слова! Тож давайте всі закриємо оченята і почнемо чаклувати.

 (Діти чаклують, закривши очі.)

1,2,3,4,5,6 чари, ви нас до пані Осені перенесіть!

 (Відкрилась сцена. На сцені жахлива картина.)

Вих – ль: Ой, що це? Де ми?

Діти: 1.Як тут негарно і сумно!

2.Листя не золоте, а сіре і брудне!

Вих – ль:Дітки, хіба у таку казку ми хотіли потрапити? Ой, діти, гляньте ворона прилетіла, можливо вона нам пояснить ,що ж сталось в цій казковій країні?

 (Із занавісу виглядає іграшкова ворона.)

Ворона:Скре – ке – ке, скре – ке – ке!

Горе в казковій країні Осені яке:

Чорна планета наблизилась сюди,

Її злий чаклун наробив скрізь біди,

Шкоду природі він учинив,

Ще й Осінь – красуню Злюкою – Колюкою зробив!

Він гадає, що нема у природи друзів,

Що краса згине в полі, лісі, лузі!

Люди, мій голос почуйте: Осінь і природу рятуйте!..

Вих – ль: Діти, чули,що коїться? Добре, що Ворона не злякалась і повідомила нам  про лихо. Малята, то що, готові захищати природу, допомагати рослинам, звірятам, усьому навколишньому?

Діти: Так! Готові!

Вих – ль: Разом ми – сила,

Один одного не підведем.

І лад скрізь наведем!

(Звучить  музика і до зали заходить  Злюка – Колюка.)

Злюка: І хто це тут збирається йти в бій

І хоче лад навести в казці свій?

Моя тут, Злюки – Колюки , правда й сила:

Що я зробила – то усе красиве!

Як гарно: все лежить привільно,

Горить, голосить, мучається, тліє!

Така я – люблю війну й незгоду,

Пітьму і чорноту, люблю я злу негоду.

 Вих – ль:  Злюко – Колюко, дітей не лякай,

Краще ти відповіді точні їм дай:

Малята в нас гарні, знання в них міцні –

Чи тобі по колючках задачі малюків?!

Злюка: Задачі? Ха – ха! Та я враз все рішу

І буду продовжувать з вами війну!

Д – на: А ну,Злюко – Колюко, тварин ти назви,

Які мають лише дві ноги?

Злюка: Дві… ноги…? Ведмідь – ні.., Пес – ні.., Крокодил – та ні… в – е – е …

Д – на: Злюко, бач яка ти – тільки шкоду робити мастак , а голова твоя не варить ніяк! А це ж просто: Пінгвін, індик, курка, гусак.      

Злюка: Та що… Та то я не вдумалась! Ану ще давайте!

Д – на: (показує  малюнки) Що це таке і коли воно буває?  («Підсніжник»)

Злюка: Хі, так просто , це ж влітку ромашка цвіте.

Д – на: Ех ти, темнота – це ж перша весняна квітка: підсніжник!

Д – на: А отут що, нам скажи,

Нерозумних просвіти!

(Багряний листочок  клена)

Злюка: Ха! Та це ж весною мак

На горді виріс! Так?

Д – на: Не так, Злюко, говориш мені:

Це лист кленовий восени!

Учитись слід тобі,

А не нести всім біди!

Злюка: Як то не нести?

Буде вам ще чимало біди!

Ось напущу на ваші яблука черв’яків?

 

 

Вих – ль: Ой, Злюко – Колюко ,біда нам з тобою –

Іде ведмежа он до нас із сльозою!Вежмежатко, що з тобою?

Ведмежа: На бите скло я наступив ногою:

У лісі так якась Колюка відпочивала,

Що банки – склянки порозбивала.

(Колюка тікає зі сцени)

Вих – ль: Де вона, тримайте мерщій –От покажемо ми їй!

(Озираються, бачать, що немає Злюки)

Ну то добре, що втекла,

Але не будемо додавати до зла ще більного зла!

Будемо добро робить –

Дітки,Ведмежатку допоможіть!

(Дівчинка – мед.сестричка , може лапку йодом, заматує бинтом,гладить по голівці.)

Вих – ль: А тим часом  ————й ——————–

Склянки позбирають, та до пакетика поскладають.

(Діти скидають у пакет сміття.)

Ведмідь дякує і йде.

Вих – ль: Дітки, бачите яка Злюка – Колюка: накоїть лиха і ховається. Це значить, що вона нас боїться! Продовжимо робити добрі діла – і ми повернемо Осінь, а чари злого чаклуна щезнуть, як туман!Гляньте, ось берізка з поламаними гілками стоїть .Як ми можем їй допомогти?

Д – на:Перев’язати гілочки ,щоб вони зрослися.

Вих – ль:Так, молодці, а поки ви будете лікувати берізку,наші дітки для гостей затанцюють веселий таночок.

Парний танок.

(Діти беруть у мед. сестрички бинт і перев’язують гілочки.)

Д – на: Люба берізко, боляче тобі було,

Та тепер усе пройшло,

Ми тебе полікували,

Гілочки перев’язали,

А ти навесні дай нам соку,

Щоб здорові ми були протягом року!

Вих – ль: Діти, погляньте,  який смітник улаштувала Злюка – Колюка .

(Підходить до озерця, заваленого пластиковими пляшками, пакетами, гіллям.)

Д – на: Та це ж не смітник – це так озерце засмітили!

А там же – жабки, рибки, равлики!

                          (Звучить  голос Рибки.)

Любі діти! Швидше нам допоможіть –

Домівку нашу очистіть, звільніть

Від предметів заржавілих,

Пляшок, пакетів, що гойдаються на хвилі.

Рибкам , равликам і жабкам,

Вірите: нам зовсім не до жартів!

Виручіть ви нас з біди –

Гарно буде всім тоді!

 

Д – на: Друзі, хто так поводиться з водою,

Зустрітись може з справжньою бідою:

Вже й так вода щезає у криницях –

Невдовзі  станеться, що ні умитись, ні напиться!

Вих – ль:               ,                       ось вам пакет, витягайте сміття з річки!

А ми ,діти,давайте поставимо знаки, хай усі читають

І правила поведінки у природі вивчають!

(Діти ставлять знаки «Не смітити», «Не мити машини», «Не ламати дерева», «Не рвати квіти».)

  Заходить Лисичка з обсмаленим  хвостиком.

Вих – ль: Ти де, Лисичко, обсмалила хвостик?

Лисичка: Та в нашім лісі побувала гостя –

Злюка – Колюка багаття залишила,

Ледь – ледь ми вогонь той гуртом загасили!

Всі жителі лісу страждали –

Отакої біди від Злюки зазнали!

 

Д –на: А давайте ми ще поставим знак:

«Вогнищу – ні!»  – хай знає всяк!

(Діти ставлять знак.)

Вих – ль: Лисичко, а щоб тобі не було сумно, наші дітки заграють для тебе на музичних інструментах.

Вих – ль: Ой, дітки, а ось скільки грибів вирвато з коренем!

Хіба ж так збирають гриби?

Д – на: 1.Гриби потрібно ножиком зрізати обережно,щоб не зіпсувати грибницю – кореневище , з якого і на той рік виросте чимало грибів.

2.Гриби треба добре знати і розрізняти їстівні і отруйні.

Вих – ль: От ми й дізнаємось, як визнаєте гриби. Я показую гриб, якщо він їстівний – плещете у долоні , якщо  отруйний  – говорите «Ні!» Будьте уважні.(Вихователь демонструє муляжі грибів.)

Бачу, ви уважні і кмітливі, але прошу дуже без дорослих ніяких грибів не брати у руки!

Д – на: Подивіться, ще хтось страждає,

Пташка допомоги благає!

Я швидко цю сітку порву –

Синичко, лети у домівку свою !

(Садить пташку у гніздо.)

Вих – ль: Малята, як ви гадаєте, ми багато вже зробили хороших справ?

Діти: 1. Звичайно! Ми багато допомогли!

  1. І берізкам.
  2. І ведмежаткові, лисиці, синичці!,
  3. І озерце почистили.

Вих – ль: От які ви молодці, от які милосердники, захисники природи, трудівники! А від цього ожив наш ліс, наповнився осіннім життям (Звуки осіннього лісу), стало приємно, спокійно та лагідно. Радість, теплота ваших сердечок подолали силу злого чаклуна. Тож давайте ми у цьому чудовому лісі затанцюєм веселий таночок ,і можливо тоді  до нас прийде справжня пані Осінь.

                      (Танок парний 2, вхід Осені)

Осінь: Спасибі, малята, що добро зробили,

Мене знову на Осінь перетворили!

Та чаклун ще за нами спостерігає

І вам кілька завдань посилає:

Справитесь з ними –назавжди  чаклун позбавиться сили.

І стане диво – квіткою мрії,

А Чорна планета – сестрою Землі,

Планетою любові, віри, надії!

За роботу, милі друзі,

Щоб лад і затишок були в нашій окрузі!

Вих – ль: Малята, зберіться і будьте кмітливі – не такі

Ці завдання важкі і жахливі!

Осінь: Завдання 1 (Картинка і пояснення)

Запропонувало мишенятко дятлові колосок. Дятел чемно подякував, але від гостинця відмовився.

  • Як ви вважаєте, чому не пригостився дятел колоском?

(Дятел не їсть зерна.)

  • Чим живиться цей птах?

(Дятел їсть жучків, комах, личинок – усяких шкідників.)

  • Чому дятла зовуть «лікарем» лісу?

(Дятла зовуть «лікарем» лісу, бо він поїдає шкідників дерев, які ховаються у корі та тріщинах  стовбурів дерев.)

Добре! Які цікаві речі ви знаєте.

Завдання 2. Запитав гусак у лелеки: – Де ти зиму зимував? Чому відлітаєш у теплі краї? Що відповів лелека?

Діти: 1. Лелека відповів, що зимує у теплій Африці, бо у нас настають холоди і його їжа – жабки, черв’яки, гусінь, миші – ховаються у нірки, на дно водойм, під землю.

Осінь: Чудово! Як ви гарно говорите, малята! Ось вам останнє, третє завдання:  до берізки відберіть усі картинки, де зображено, що діти роблять добро; до калини – ті картинки, де діти роблять погано.

  • Вчинки яких дітей вам більше подобаються? Молодці!

Ось і остаточно розвіялись чари злого чаклуна,і в моєму королівстві знову засяяла диво-квітка, це наша з вами природа!

Вих – ль: Як прекрасно, що у нашій казці запанували радість, краса, порядок, засяяла врятована природа!

Осінь: Берегти її, піклуватись про неї, захищати і примножувати – справа кожного з нас!

Вих – ль: У природі – рівновага;

Всім приділена увага.

Діти: Сокіл в крилах має силу,

Стриж в польоті бистрокрилий.

Діти:Заєць має довгі ноги,

У козла – копита й роги.

Діти:Черепаха не втікає,

Бо найкращий панцир має.

Діти: 1.Не вмирали ще від спеки

Ні ворони,ні лелеки,

Бо в природі є водиця:

Полети, нагнись, напийся!

  1. І пташки, і звірі й квіти

У природі – вільні діти.

Всіх природа не забула,

Всіх до себе пригорнула!

  1. Сонце світить, сонце сяє,

Пестить землю, зігріває

Землю щиру і багату –

Велетенську нашу хату!

Діти разом: Все візьмемо до уваги!

Не порушим рівноваги!

Вих – ль: А зараз,дітки, давайте на прощання заспіваємо для пані Осені пісню.

(Пісня про осінь.)

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин