Фрагмент прогулянки з дітьми старшої групи

Фрагмент прогулянки з дітьми старшої групи Залишити коментар

Відомості про автора:
Мельничук Леся Степанівна
Вихователь
Івано-Франківська область, с. Підгайчики ЗДО “Колосок”

Для кого призначений:Для старшої групи
Спрямованість змісту: Ознайомлення з природним довкіллям, розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування, спостереження.

Фрагмент прогулянки з дітьми старшої групи

Завдання: розвивати пізнавальний інтерес, мовлення, мислення, пам’ять, увагу під час ігор. Виховувати  дружелюбність,уважність,сміливість, спостережливість, обережність, прищеплювати бережне ставлення до природи та вміння добиватись поставленої мети. Поглиблювати та розширювати знання малят про особливості природи рідного краю, інтерес до відгадування казок, продовжувати формувати вміння чітко відповідати на питання, розмірковувати, вміння орієнтуватися на місцевості. Формувати в групі дружню, радісну та доброзичливу атмосферу, стійкі навички культури поведінки. Закріплювати знання дітей про правила поведінки в лісі, про лікарські рослини. Вправляти у вимові звука «р», проявляти свою активність під час ігор.

Діти,подивіться, скільки гостей до нас завітало.

Привітаємось з ними.

Дякуємо за очі, які так палають добротою.

А зараз запрошую всіх гостей у гру та пропоную добре відпочити.

Підніміть, будь ласка, руки ті, хто хоча б раз бував у «Палаці гри» .

Перепрошую,але я не зрозуміла, чому не підняли руки інші? Адже ми з вами – у чудовому «Палаці гри», підняли руки всі. Тож час нам вирушати.

Діти виходять на прогулянку. Перед садком їх зустрічає Козак.

Діти вітаються.

Козак. Це я – козак  Богдан!

У мене шапка і жупан,

Є в мене самопал-рушниця

І шабля, рідная сестриця.

Йшов до вас я дуже довго

Через гори і ліси,

І нарешті, я у вас

В цей щасливий добрий час!

Я шукаю спритних дітей.

Вихователь. Наші діти спритні. Зараз ти це побачиш.

  1. Ходьба змійкою.
  2. Підлізання під дугу.
  3. Стрибки з просуванням вперед.
  4. Рухлива гра «Ми веселі дошкільнята».

(Діти стають у коло. Лічилкою вибирають ведучого)

Лічилка. Один, два! Ну й дива!

1,2,3! Ти диви!

3,4! Говорили!

1,2,3,4,5,

Зранку вчуся рахувать!

Все зраховано навкруг.

Дерева, ріка і крук,

Що на дереві сидить

І кричить мені: «Ур-ра!

1,2,3,4 – кр –ра!»

Рухлива гра «Ми веселі дошкільнята».

Ми веселі дошкільнята,

Любим бігати і гратись,

Ану спробуй дожени

Раз, два, три – лови!

Козак. Бачу, діти, що ви спритні. Я саме таких і шукав. В мене є таємниця. Десь біля вашого садочка захований скарб. Хочете його знайти?

Діти. Хочемо.

Козак. Тоді вам час в дорогу. У мене є частинка карти, вона вам покаже дорогу. А ще я вам подарую ось такий клубочок.

Це клубочок – не простий, це клубочок – чарівний.

Поведе він далі вас. Діти, ви, не гайте час,

Прощавайте, прощавайте, від клубочка не відставайте, карти частинку шукайте.

Діти, подивимося на карту в яку нам сторону іти. (діти визначають по карті)

Діти. Клубочку, клубочку, котися гарненько.

Покажи нам дорогу ту, що коротенька.

( Діти зустрічаються з бабусею. Вітаються. Бабуся кашляє, чхає)

Бабуся. Ой, щось я так нездужаю. Ви не підкажете мені, що я маю робити?

Діти. 1. Беріть калину, червоні коралі –

Це кетяги сонця і неба ви взяли.

  1. Напоїть матуся калиновим чаєм,

Недугу ураз, як рукою знімає.

Бабуся. Дуже дякую вам, діти. Куди ви ідете?

Діти. Шукаємо скарб.

Бабуся. Скарб?  Так  скарб  же тільки у казці буває. А ви вірите в казки? Та ви, мабуть, і казок не знаєте? ( відповіді) Ми зараз це перевіримо . Дидактична гра «З якої казки герої?».(виймає з корзини казкових героїв)

У яких казках зустрічається лисичка? («Колобок», «Зайчикова хатка», «Лисичка і журавель», «Лисичка і глечик»…) Яка лисичка? (Хитра, руда, пухнаста)

В яких казках зустрічається зайчик? («Коза-дереза», Колобок», «Зайчикова хатка», «Солом’яний бичок») Який  зайчик?(Маленький, боязкий, прудкий, сірий, білий)

Які ви знаєте казки про ведмедя? («Маша і ведмідь», «Три ведмеді», «Колобок»…) Який він? (Коричневий, великий, сильний, клишоногий, добрий)

В яких казках є котик? («Ріпка», «Котик і півник», «Пан Коцький»…) Який він? (Працьовитий, добрий, турботливий, обережний)

Молодці, малята, ви так багато знаєте казок. А ну я спробую ще щось в корзині знайти . Є частинка карти. Беріть і дальше вирушайте шукати скарб.

( діти дивляться куди іти)

Діти. Клубочку, клубочку

Котися гарненько.

Покажи нам дорогу

Ту, що коротенька.

Вихователь.  Нікого не видно на дорозі, але клубочок наш зупинився. Підійдемо ближче та подивимося, що це тут лежить.

(торбинка)

Попробуємо відкрити. Не відкривається. Давайте скажемо скоромовку.

Діти. Радо грати дітворі у широкому дворі.

Гомінлива дітвора на весь двір кричить «Ура».

Вихователь. От і відкрилася торбинка. Зараз подивимося, що в ній є. Можливо те, що ми шукаємо. Тут завдання для нас: необхідно сказати навпаки:темно-світло, холодний-гарячий, останній-перший, білий-чорний, сумний-веселий, гіркий-солодкий, високий-низький, день-ніч, плаче-сміється, говорить-мовчить, сонце-місяць, темрява-світло, холодно-тепло.

Вихователь. Молодці!  Правильно ви відповіли. Подивимося, щось тут ще є. Та це ж частинка карти. Розглянемо.  Час вирушати в дорогу.

Діти.  Клубочку, клубочку котися гарненько.

Покажи нам дорогу ту, що коротенька.

(зустрічають Весну)

Діти. Добрий день.

Весна. Добрий день, любі малята,

Милі хлопчики й дівчата!

Вихователь. Хто ви такі?

Весна. А ви відгадайте: я пробуджую поля і заквітчую гаї.

Прокидається земля і співають солов’ї.

І усякий мене зна…

Відгадали? Я ….

Діти.  Весна.

Весна. Говорить з вами чарівна

Сама паняночка Весна.

Послухати сьогодні хочу,

Чи знаєте про мене ви,

Про ліс і поле чарівне,

Про всю мою красу і вроду,

Зелену, гарну природу.

Вихователь. Ми раді зустрічі з тобою і хочемо в ігри пограти.

Гра «Що з весною настає».

Весна. Що з весною настає?

– Сніг у полі розтає.

А чому то так буває?

– Сонечко його пригріває.

Що це синіє на землі?

– Ніжні проліски малі.

А що пнеться з-під листка?

– То травичка вироста.

А над полем що бринить?

– Любий жайворон дзвенить.

Весна. Я знаю, що минулої весни ви посадили багато дерев  і я дуже рада. А ще я знаю, що ви шукаєте і зможу вам допомогти, але спочатку пограємо у гру «Треба-не можна»: садити дерева, ламати гілки на деревах, поливати квіти, руйнувати мурашники, підгодовувати птахів, ловити метеликів, допомагати звірятам взимку, розводити вогонь.

Молодці! Добре ви знаєте, що треба і що не можна.

Зараз я ще перевірю чи ви знаєте що є у лісі. Я буду називати різні речі, які є у лісі. Якщо те є у лісі – ви плещете в долоні, якщо не повинно того бути в лісі – не плещете. Зрозуміли? (відповіді) Сосна, калина, вогонь, береза, скло, гриби, сірники, ведмідь, розбита пляшка, лисиця, папір, пташки.

Молодці!Ну, а якщо ви знайшли непотрібні предмети на галявині, що слід зробити?

Діти. Прибрати все і винести геть.

А можна ще все закопати,щоб ніхто не порізався, не скалічився.

Вихователь. Що ж треба нам завжди пам’ятати?

Діти. Треба завжди пам’ятати

І дорослим і малятам,

Що нема таких тварин,

І нема таких рослин

Поблизу і навкруги,

Влітку, взимку й іншої пори, непотрібних зовсім нам.

Всі рослини і тварини

Вкрай потрібні для людини.

Весна. Яких ви знаєте лісових мешканців?

Діти:ведмідь,білочка,вовк….

Весна. Бачу, що всі добре знаєте лісових мешканців, а чи знаєте, як себе вести в лісі, щоб їх не налякати?

Діти. Не можна шуміти в лісі, кричати.

Не можна ображати птахів і тварин.

Не можна ламати гілочки.

Не можна розпалювати вогонь.

Не можна рубати дерева.

Не можна руйнувати мурашників.

Не можна рвати квіти.

Діти.  Я не люблю зривати квіти.

Вийду вранці – вони, мов діти,

Порозкривали заспані очки,

Повдягали чистенькі сорочки,

На кожній блищить росинка,

Як дитяча невинна сльозинка.

Ну, як же я можу її зірвати,

Без того коротке життя обірвати?

Весна. Молодці! Бачу, багато ігор знаєте і охоче граєте. А чи малювати вмієте? Зараз я побачу. (Діти беруть крейду) Треба загадку розгадати, відповідь не казати, а намалювати. Готові? Тоді слухаємо і малюємо.

Має хобот –  та не слон,

Має ріжки – та не равлик,

Має крила, а не птах.

Хто це? Намалювали? А чи можна ловити метеликів?

Дитина. Метелика ловити я не хочу:

Він квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче, щоб радісно було мені й тобі.

Вихователь. Наші діти люблять природу і оберігають її. А щоб це доказати, послухайте вірш.

Йтиму садом, полем, а чи лугом

Буду я природі вірним другом.

Не столочу навіть і трави.

Я скажу їй – зеленій, живи!

Коли лісом буду я іти

Теж посію зерна доброти.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб віки жили у мирі й щасті.

Весна. Який чудовий вірш. Я бачу, що ви не завдасте шкоди природі.

Вихователь. Діти, подаруйте, будь ласка , весні красиві слова. Весна яка?

Діти. Тепла, ясна, добра, працелюбна, зелена, свіжа, співоча, квітуча, мальовнича, красива, чарівна, милозвучна…

Тепер я вам дам частинку карти і ви відшукаєте скарб. Мені уже час повертатися. До побачення.

Діти. Дякуємо вам,Весно.

(діти дивляться карту, складають її частинки і знаходять павутину)

Вихователь. Бачу павутину на якій павук збудував собі хатку і що нам робити? Скарб знаходиться під павутинням. Що робити?.. Ч и можна руйнувати павутиння?(павутиння не можна руйнувати, бо це їх дім).

Давайте збудуємо нову хатку для павучка.

(діти співають)

Павучиха з павучком павутинку ткали,

І тихесенько рядком пісеньку співали

Добре нам, павучкам, в павутинці жити,

Добре нам , павучкам, сонних мух ловити.

Добре нам, павучкам, у кутку живеться,

Добре нам, павучкам, їсться тут і п’ється.

Вихователь. Ось ми і збудували нову хатку для павучка. Беремо скарб.

Ось і підходить наша прогулянка до кінця. В «Палаці ігор» ми всі побували  та скарб відшукали. Подаруємо один одному:

– оплески натхнення;

– тупіт переповненого щастям серця;

– повітряні поцілунки любові;

–  обійми щасливої долі.

Візьміться за руки і  повертаємося в групу розглядати знайдений скарб і вирішувати, що ми з ним будемо робити.

( На дверях у групі нас зустрічає бабуся і запрошує у групу)

Бабуся. Я дуже рада, що ви зуміли знайти скарб. У дорозі вам зустрічалися різні перешкоди, труднощі,але ви все ж таки добивалися поставленої мети. Тому я пропоную вам відпочити, розслабитися.

Вихователь. Всі стаємо в коло,один за одним спиною. Зробимо один одному масаж на плечі: засвітило сонечко, нас усіх пригріло. Але вмить почала насуватися хмара,почав іти маленький дощ, все дощ сильніший, сильніший. Знову засвітило сонечко.

Бабуся. Всі ми відпочили, а тепер я всіх пригощу тепленьким чаєм, щоб усі були здоровими,сильними.

Вихователь. Куди, діти, ми сьогодні з вами відправлялися? Які перешкоди нам зустрічалися? Чи зуміли ми їх подолати? Що вам найбільше сподобалося на прогулянці?

Зараз будемо розглядати наш  скарб та вирішувати, що з ним робити.

Із золотом що будемо робити? Ділити . А з грою? Грати. Молодці!

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Розвивальні прогулянки в ДНЗ Харків “Основа” 2011 р.
  2. Організація пізнавальної діяльності в ДНЗ Харків “Основа” 2009 р.
  3. “Буду я природі другом” Упорядник О. Д. Чередниченко – Харків 2007 р.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин