Захарчишина Ольга Миколаївна
Вихователь
м.Ковель ЗДО №8
Для кого призначений: Ранній вік
Спрямованість змісту: розвиток мовлення, сенсорний розвиток, малювання
Інтегроване заняття дітей раннього віку « Подорож із золотою рибкою»
Програмовий зміст:
Закріпити та розширити знання дітей про тварин куточку природи ( золотою рибкою). Вчити помічати поруч з ними інших мешканців акваріума (рослини, равлики). Формувати вміння дітей діяти з піском. Учити виконувати хвилясті рухи руками по піску. Закріпити поняття « широкий – вузький», « повільно – швидко», а також просторові поняття
( вперед, назад, убік). Закріпити основні кольори: жовтий, червоний, зелений, синій. Розвивати спостережливість, мислення, увагу.
Розвивати зв’язне мовлення, вміння відповідати на запитання повними реченнями, поповнити активний словник (золота рибка, плаває, водорості, равлик).
Формувати емоційну сприйнятливість дітей.
Розвивати дрібні м’язи рук, тактильні відчуття.
Розвивати вміння дітей малювати нетрадиційними техніками
( долонькою, пальчиками).
Розвивати фантазію, уяву дітей, вміння експериментувати з піском.
Виховувати почуття взаємодопомоги, бажання піклуватися про живих істот.
Матеріал: акваріум з золотою рибкою, « Піскунчик», рибки ( на кожну дитину), мультимедійна презентація « Риби».
Хід заняття:
– Діти, подивіться хто завітав до нас у гості. Це наш старий друг Піскунчик. Привітаємося із ним.
Піскунчик: Діти, я запрошую вас до підводної країни. Але щоб туди дістатись, потрібно пройти по кольоровій доріжці.
( діти ідуть по кольоровій доріжці, називаючи основні кольори).
- Діти, погляньте, доріжка привела нас до комп’ютера. Поглянемо, що приготував нам Піскунчик ( перегляд мультимедійної презентації « Золота рибка».)
- У нашому куточку природи є акваріум. У ньому є вода, водорості. А ще у ньому хтось живе. Погляньте і скажіть, хто саме живе у акваріумі. Яка вона гарна, рухлива, спритна! Яка рибка велика чи мала? Якого вона кольору? Що робить рибка?
- У рибки є голова , хвіст, тулуб, плавники.
- Зараз я насиплю в акваріум трохи корму. Що робить рибка?
- Як вона їсть? (хапає корм ротом).
- Прислухайтесь. Чи чути якісь звуки від рибки?
- Рибки без води жити не можуть. За рибками цікаво спостерігати, адже вони весь час рухаються. Рибки потребують спеціального догляду. Їх потрібно щодня годувати, стежити, щоб вода в акваріумі була чистою.
- Ой, діти, погляньте , а в нас з’явилась гостя – казкова золота рибка. Привітаємось із нею. Діти , усміхніться рибці.
- Рибка кличе нас до казкового підводного царства і хоче розповісти свою казку.
« Жила – була маленька річка. У цій самій річці жила маленька рибка. Гарна річка, але маленька, вузенька, тому і друзів у рибки мало.
- Допоможемо рибці.
Вправа «Широка – вузька річка»
- « Широка річка» (діти повільно ребром долонь розгрібають із середини до країв).
- « Вузька річка» ( діти тричі ребром долонь згрібають пісок із країв до середини).
- Стала річка широкою, з’явилось там багато рибок!
Вправо « Рибки»
- « Хвилясті лінії» ( діти ребром долонь імітують хвилясті лінії по піску вперед – назад 3-4 рази).
- « Гра піжмурки» ( діти занурюють рибку у пісок, потім витягують її та показують одне одному).
Рибка дякує дітям за допомогу, за веселу гру, але їй час відпочивати.
Діти прощаються з рибкою та занурюють її в пісок.
Діти, ми з вами пограли із золотою рибкою. Давайте намалюємо рибок на згадку про нашу подорож.
- Малювати ми будемо за допомогою долоньок та пальчиків. Я нагадаю вам правила малювання долонькою. Вмочуємо долоньку у паралон із жовтою фарбою та притискаємо до аркушу синього кольору – це буде рибка. Потім витремо долоньки серветкою та вмочуємо один пальчик у фарбу та притиснемо до вже намальованої рибки – це буде око рибки.
- Діти, погляньте, які рибки у нас вийшли. Ми з вами сьогодні вирушали у подорож до підводного світу. Побачили багато цікавих рибок. Але нам вже час повертатися до садочка. Ви всі добре виконали завдання і тому на згадку рибка залишила вам подарунки ( роздається печиво у вигляді рибки).