Інтегроване заняття "Лісові пригоди"

Інтегроване заняття “Лісові пригоди” 2

Серед багатьох напрямів навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку, екологічна освіта набуває все більшої актуальності. Одним із завдань екологічного виховання є розвиток  уявлень про взаємозв’язки у природі, яке можна сформувати лише тоді, коли у малят є достатній багаж знань про різні групи живих організмів, їхній спосіб життя.

Чубарова Марина Станіславівна
Вихователь- методист
м. Житомир ЗДО № 35″Горобинка”

Для кого призначений: для дітей старшого дошкільного віку
Спрямованість змісту: освітні напрями “Дитина в природному довкіллі”, “Мовлення дитини”

«Лісові  пригоди»

Інтегроване заняття з освітніх напрямів  «Дитина у природному довкіллі», «Мовлення дитини» для дітей старшого дошкільного віку.

Мета: сприяти елементарному розумінню дітьми взаємозумовленостей компонентів живої природи. Продовжувати знайомити дітей із загадковим світом природи, дати уявлення про те, що ліс – цілісна система, де кожний живий організм має своє значення . Удосконалювати вміння складати описову розповідь за допомогою мнемотаблиць. Розвивати асоціативне, абстрактне та логічне мислення, уміння зіставляти, порівнювати предмети або явища і знаходити в них схожість, встановлювати причиново-наслідкові зв’язки між об’єктами та явищами. Закріпити знання про різноманіття птахів, їх класифікацію. Закріпити вміння розрізняти і класифікувати рослини (дерева, кущі, квіти), співвідносити дерева з їх листочками і плодами. Закріпити знання дітей про збільшувальне скло, його можливості; дрібних представників тваринного світу (комах),шкоду та користь , яку вони приносять. Виховувати екологічне мислення, любов до природи.

Обладнання та матеріали: інтерактивна гра «Перелітні та зимуючі птахи», матеріал для дидактичних ігор «Мнемозагадки на заперечення», «Жучки-черв’ячки», «Листочки і плоди», «Дерева, кущі, квіти», лупи, кубики із зображенням рослин, тварин, птахів, відеозвернення  учнів  лісової школи до дітей.

І. Організаційний момент.

Вихователь:  Малята, сьогодні з нами на відеозв’язку  наші друзі з «Лісової школи» , які приготували для нас подарунок, вам цікаво який? Тож увага на екран.

Відеозвернення:

«Добрий день, любі діти! Ми, учні «Лісової школи»,   дуже любимо свій ліс, всі мешканці якого  дружні, привітні, завжди готові прийти на допомогу один одному. Ми вирішили трішки вас познайомити з нашим життям,  створили «Велику книгу Лісу» і хотіли її вам подарувати, але був сильний вітер, який підхопив  сторінки  і розкидав їх по усьому лісу. Відшукайте сторінки та зберіть цю книгу».

Вихователь: Ну що ж , малята, будемо шукати? Справа в тому, що сторінки знайшли лісові мешканці і вони погодились їх повернути, якщо ми виконаємо їхні завдання. Отже, почнемо!

Діти, коли ви чуєте слово «ліс», що ви насамперед уявляєте? (дерева, кущі)

Так, це дерева, кущі, квіти, одним словом рослини. А як ви на них знаєтесь, ми зараз перевіримо.

Діти розподіляються на дві команди. Одна виконує завдання дидактичної гри «Листочки і плоди», друга – «Дерева, кущі, квіти».

Д/г «Листочки і плоди»

Мета: Знайомити дітей з деревами, особливостями їх зовнішнього вигляду. Вчити добирати плоди і листя до дерев. Розвивати зорову пам’ять, увагу.

Д/г «Дерева, кущі, квіти»

Мета:Закріпити знання дітей про рослинний світ, зокрема дерева, кущі. трави, їхні  назви,  аналізувати та групувати рослини одного виду

За виконання завдання малята отримують першу сторінку  «Рослини».

Вихователь. Друга сторінка потрапила до птахів і нам потрібно виконати їхнє завдання.

Чи всі пташки відлітають у теплі краї? Чому? Як називають птахів, які відлітають у теплі краї? А тих, хто залишається зимувати з нами?

Вам потрібно поділити пташок на перелітних та зимуючих. Якщо пташка зимуюча, то вам необхідно про неї розповісти за допомогою картинок-підказок, а якщо перелітна – визначити перший і останній звуки у слові-назві.

                  Інтерактивна гра «Перелітні та зимуючі птахи»

За виконання завдання діти отримують другу сторінку   «Птахи»

Музична фізкультхвилинка.

Вихователь. Третя сторінка потрапила до звірят, вони себе не називають, а пропонують відгадати хто вони. Для виконання цього завдання вам необхідно поділится на пари і загадки загадувати один одному. Підказка: загадки будуть не лише про диких тварин, а й про їхніх  друзів, свійських тварин.

                   Дидактична гра «Мнемозагадки на заперечення»

(Діти, використовуючи метод мнемотехніки, за допомогою картинок-підказок складають загадки про диких та свійських тварин)

Мета: закріпити вміння зіставляти , порівнювати предмети або явища, знаходити  між ними  схожість, виділяти істотні ознаки, коротко і образно висловлюватися, розвивати мовлення.

За виконання цього завдання діти отримують третю сторінку «Звірі»

Вихователь. Наступну сторінку знайшли дуже маленькі істоти, які можуть літати, стрибати, повзати, вони можуть бути корисними і шкідливими, а хто вони і яку користь приносять, або якої шкоди завдають, вам необхідно  розповісти.

 Дидактична гра « Диво-картинки. Жучки-черв’ячки» (гра з лупою)

(Діти за допомогою лупи розглядають дуже маленьке зображення комахи, називають її і визначають користь, яку вона приносить, або якої шкоди завдає).

Діти отримують четверту сторінку книги «Комахи»

Вихователь. Ліс – це великий будинок, у якому живе багато різних тварин і росте багато різних рослин. Ми з вами маємо зараз збудувати цей будинок. Із чого зазвичай будують будинки? (Дерево, цегла, каміння).

Але ліс – це будинок незвичайний і матеріал із якого ми будемо його будувати має бути теж незвичайним. Погляньте, у нас є такі кубики, на яких намальовані різні рослини і тварини, от із них ми і будемо будувати наш будинок. Нехай кожний із вас візьме по одному кубику.

Ліс – будинок великий, багатоповерховий, на першому поверсі якого живуть різні рослини. У кого з вас кубики з рослинами, давайте їх поставимо в один ряд. На другому поверсі будуть жити маленькі істоти – комахи. У кого кубики з комахами, давайте їх поставимо на другий поверх. На третьому поверсі будуть жити дрібні тварини, птахи. А на четвертому – великі тварини: вовки, ведмеді, олені тощо.

От приблизно так виглядає наш лісовий будинок, у якому знайшлося місце і маленькій бджілці, і великому оленю. А як ви гадаєте, що станеться, якщо ми хоча б один із кубиків заберемо? (Вихователь забирає один кубик і вся піраміда валиться). Отже, діти, в лісі кожна жива істота має своє важливе місце, всі лісові мешканці тісно пов’язані між собою. Ось, наприклад, комар, який для людини є шкідливим  і на перший погляд, було б непогано, щоб комарі зникли, але якщо не буде комарів, що будуть їсти жаби, кажани та багато інших істот. Отож, хоча комарі для людини і шкідливі, але для природи в цілому вони вкрай необхідні. І таких прикладів у природі безліч.

І дорослий, і дитина,

І пташина, і тварина,

І метелик, і жучок,

І маленький будячок,

Всі хто є на білім світі

Мають право бути й жити.

Відео від учнів Лісової школи: Нарешті, малята, ви отримали останню, п’яту сторінку. Залишаємо  вам цю книгу у подарунок, вивчайте її, піклуйтесь про ліс та його мешканців, і головне пам’ятайте: світ навколо вас дуже привабливий  та цікавий, ми живемо у ньому як у рідному домі. Ви теж частинка цієї природи. А щоб вам було затишно і добре, треба поводитись мудро, оберігати природу і примножувати її.

ІІІ. Підсумок.

Вихователь. Діти, чи сподобалось вам наше сьогоднішнє заняття? Яке завдання для вас було найцікавішим? Яке було найважчим? Ви дуже гарно виконали всі завдання, ви так багато всього знаєте про ліс та його мешканців, що я впевнено  можу сказати, що ви –  справжні маленькі екологи.

2 Comments

  1. Добрий день. Чудове заняття, тільки немає розширених запитань для дітей, картинок до дидактичних ігор та відео матеріалів. Чи не могли б ви їх надіслати?

    1. Добрий вечір. Автор не прикріпив додатків до заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин