Інтегроване заняття «Несподіваний гість» 1

Глоба О.М.

Інтегроване заняття  природне довкілля, культура мовленнєвого спілкування і художньо-продуктивна діяльність в старшій групі №1 «Сонечко» на тему: «Несподіваний  гість»

Програмовий зміст: розширити та поглибити знання дітей про життя   зимуючих птахів; вивчати їх особливості; вчити дітей переказувати оповідання близько до тексту; розвивати мовленнєве дихання;  виховувати інтерес до природи рідного краю, до життя птахів;  виготовити «пряники для пташок» ; виховувати акуратність в роботі.

виховувати бажання підгодовувати птахів.

Матеріали та обладнання: звуки птахів – 30секунд;  фото зимуючих птахів, шаблони «пряників», клейстер, насіння та крупи, ялина, презентація  птахи взимку до оповідання – п’єси «Пташиний театр- несподіваний гість» Ірини Стеценко.; показ  20 слайдів годівнички для пташок; релаксація під час виробів пряників для пташок ;  пальчикова гра «Ліс»; годівнички з лего конструктора; мультфільм Фіксики «Кормушка» 5 хвилин,45 секунд.

Хід заняття.

Організаційний момент.

 

Вступне слово вихователя.

Зимовий ліс в обіймах тиші
Задрімав, обгорнувши гілки снігом.
Буде спати спокійно до весни
Він тепер під сріблястим небом.
Як він нині казково гарний
В білосніжному святковому вбранні!
Він і справді, здається, схожий
На кришталево – крижане царство.
( Світлана Комогорцева)
– Діти! Як чудово в зимовому лісі! Тиша. А що це за шум? Що за метушня серед дерев?
(Звучить запис «Голоси птахів».)
– Діти, та це птахи зимового лісу. Але де ж вони?
(діти підходять до дерева, на якому «сидять» птахи).
– Як називаються птахи, які залишаються зимувати? (зимуючи птахи)

( – Хто здогадався, про що ми будемо говорити на занятті? – Поговоримо ми сьогодні про зимуючих птахів.
– А ось і незвичайне дерево -ялина, на якому оселилася зграйка птахів.

 

ІОсновна частина.

Знайомство з зимуючими птахами.

Це ж пташки, які залишилися зимувати в нашій місцевості. Для них зима – дуже скрутний період. Взимку вони стараються триматися зграйками, адже так легше добувати їжу. Давайте зараз з ними познайомимося.

(Вихователь зачитує загадку про пташку діти відгадують і  показує дітям пташку, і просить дітей, щоб вони  описали її, а вже потім розповідає дітям про її життя взимку.)

 

 

Синичка

 

Пташка невеличка, в неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка , фартушок

Жовтенький, голосок тоненький,

Ця пташка невеличка називається…(Синичка)

Синиця велика трудівниця, вони дуже голосисті, гніздо вона будує  в дуплах,  щілинах  будівель, старих гніздах великих птахів. Синиця їсть комах, павуків, а взимку насіння і полюбляє сало.

Снігурі.

Крізь зимові заметілі

Пташенята прилетіли.

В них червоні гарні груди-

Ніби яблука усюди

Хтось розвісив у дворі.

Звуться пташки…(снігурі)

Снігурів звуть так тому, що вони прилітають до нас з першим снігом.

Снігур пташка невеликого розміру.Його особлива риса- рожево-червона грудка.

Як це не дивно звучить, але чим більші морози, тим спокійнішими виглядають снігурі. Зазвичай вони літають невеликими зграйками. У люті морози снігурі сидять нерухомо і лише час від часу «оживають», щоб з’їсти яку-небудь ягідку чи насіння. Особливо полюбляють снігурі ягоди горобини. Снігурі живуть близько 4 років.

 

Горобчик.

Маленький хлопчик

У сірій свитині

По дворах стрибає,

Крихти збирає.(горобчик)

Хоча горобчики і невибагливі у виборі їжі, проте взимку ці маленькі сірі пташечки потребують допомоги людини. Харчуються горобчики насінням, зерном, хлібними крихтами. Тому варто їх підгодовувати. Горобці живуть близько 10 років.

 

Дятел.

Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б’ю,

Я не цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю (дятел)

Дятел – птах розумний.

Цікаво спостерігати за зимівлею дятлів. Зимують вони у дуплах, які самі й видовбують. Зазвичай дятли харчуються комахами, ягодами і насінням, але взимку їхній раціон значно звужується. Їх рятує насіння ялинових і соснових шишок. І попри невелику кількість їжі, дятли є дуже щедрими птахами і з легкістю можуть поділитися їжею з іншими пернатими. Дятла називають санітаром лісу, бо цей птах знижує-шкідників на хворих деревах. Дятел живе 11 років.

 

Сойка.

 

Ці красиві птахи теж завчасно готуються до зими. Раціон сойки дуже різноманітний: комахи, ягоди, насіння, зерно, горіхи. Але взимку вони харчуються переважно жолудями. Ще восени сойки шукають жолуді і ховають у дуплах дерев, між корінням, під пеньками. Причому ховають лише відбірні жолуді, тому нерідко весною вони проростають. Завдяки хорошій пам’яті ці птахи з легкістю знаходять свої схованки.

 

Шишкар.

Шишкар – це найбільш дивовижний птах! І найбільш загартована! Ніяких морозів не боїться! І виводить пташенят лютою взимку під час хуртовин, хуртовини та сильні морози. І тому гніздо шишкарі  роблять дуже тепле і міцне. І завжди їх гніздо знаходиться дуже високо на сосні чи на ялинці, щоб ніхто пташенят не зміг дістати. Шишкаря завжди легко дізнатися по його дзьобу. У шишкарів дзьоб схожий на хрестик.
Такий дзьоб є тільки у шишкарів! Він їм потрібен, щоб добувати собі їжу – діставати насіння з шишок. Звичайним прямим дзьобом насіння з шишки не добудеш. В   разі неврожаю кормів ці птахи кочують по лісах у пошуках місць годування. Ялинові шишкарі мігрують зграями.

 

 

Сорока.

Як щось гарно заблищить,

Так вона туди й летить…

У гніздо несе оздоби,

Все красуні до вподоби! (Сорока)

Сорока за розміром трохи крупніше галки, з красивим оперенням. Голова, крила і хвіст сороки чорні, із зеленуватим відливом, а черево, плечі і окремі місця на крилах (боки) білі. Хвіст довгий, ступінчастий, служить їй кермом при різких рухах на землі і в польоті. Сороки воліють узлісся, чагарникові зарості в заплавах річок, гаї, сади, парки, деревні насадження вздовж залізничного полотна. В кінці лютого, перед розмноженням, вони поводяться шумно, ганяються один за одним, розпускаючи віялом свої хвости, і влаштовують танці. Однак літають сороки не дуже добре, воліючи перестрибувати з місця на місце.
– Молодці, дізналися всіх птахів.

 

 

ІІОсновна частина.

1Оповідання п’єса «Несподіваний гість»

Отакі дні в синичок-артисток. Крім гороб’ячих невмілих спроб, нічого цікавого не трапляються. Та якось завітав несподіваний гість: у червоній шапочці, наряджений у чорний кожушок, оздоблений яскравими білими плямами. Ну просто красень! Дятел сів на дерево точнісінько навпроти годівнички і нумо по стовбуру стукати – їжу шукати. А синички з горобчиками сидять тихенько на гілочках подалі, спостерігають. Звідки узявся? Чого від нього очікувати?

Недовго стрибав дятел по дереву. Мабуть, побачив, що синички без праці щось смачненьке їдять. А чому б йому не спробувати? Дятел плавно змахнув крилами і поважно підлетів до нашого вікна: сів на кватирку, зазирнув: «Хто тут живе? Чому я не знаю?».

На крихти в годівниці навіть не подивився, а одразу захопив годівничку з маргарином. Ні, він не ображав синичок. Просто дятел більший за них: у нього великі червоні лапки, дзьоб, хвіст дістає аж до першого поверху пташиної їдальні. Біля нього нікому місця не вистачить. Їсть дятел, напевне, за десятьох синиць! Схопив великими лапами маргарин, смакує і синичкам нічого не залишить, мабуть.

Підійшли ми до вікна, постукали, дятел злякався та полетів геть. Такого стуку і синички на дереві злякалися і тільки за хвилин п1ять нарешті наважилися підлетіли до своєї годівнички: вони не звикли до таких несподіванок. Тільки-но троє синичок зручненько влаштувалися їсти, як дятел знову тут як тут: «Що ж це я такий великий, а злякався більше за маленьких синичок. Нічого страшного немає!» . Вигнав синичок із годівниці, всівся і нумо маргарином ласувати! От тепер вже ніякий наш стук його не злякає! З’їв весь маргарин, подивився, чи є ще щось смачненьке. Нічого не знайшов і полетів собі геть.

Довелося синичкам чекати, доки ми знову маргарин купимо і в годівницю покладемо. От такий гість-загарбник! Тож недарма кажуть: незваний гість гірший від татарина…

Мабуть, не сподобалося дятлу така зустріч, прилітав він іще кілька разів, але їв уже скромніше.

Переказ дітьми оповідання по слайдах.

 

 

2Фізкультхвилинка. (за віршем «Синичка» Г. Демченко)

У синички

Білі щічки.( діти гладять щічки)

Чорна шапка, (тримаються за голівки)

Сірі лапки.( взмахують  руками)

Фартушок жовтавий,( поворити тулуба вправо, вліво)

Голосок ласкавий:

Цвінь- ціні, цвінь- ціні,( вимова слів  разом з вихователем)

Я працюю цілі дні. ( наклони тулуба  вниз)

Все шмигляю між гілок, (стрибки на місці)

Все шукаю комашок ( присідання ).

 

3А зараз діти розкажуть вірші про птахів.

1З лісосмуг, де свищуть сніговиці,
Де не стало корму і тепла,
Перебрались лагідні синиці
У садки до нашого села. В завірюху, ожеледь, морози
Стукають синиці у вікно,
З горобцями ділять на дорозі
Крихту хліба мерзлу і зерно.

Пригощав пташок я з годівниці
І почав нарешті відчувать,
Що для когось крихта — це дрібниця,
А для пташки — жить чи замерзать.

2Синичка Пташечка мене гука,

вийду – зразу ж утіка.

Тільки в хату я зайду, вже виспівує в саду.

Винесу їй хлібця, сала, щоб і завтра заспівала.

 

3Звідкись  гості налетіли

Стоголосим табуном

І розсипалися в полі

Над розкиданим зерном

Заспівали задзвеніли

Мов заграли кобзарі.

Де взялись веселі гості-

Жарогруді снігурі?

 

 

4Бесіда з дітьми «Як погодувати птахів»( Пам’ятка)

Слід пам’ятати, що зимівля – скрутний період у житті птахів. Для птахів взимку найстрашніше – голод. За короткий зимовий день птахи ледве встигають втамувати голод. Під час ожеледиці льодові кірки на гілках дерев і на снігу ускладнюють птахам добування корму. В зимову холоднечу голодні і знеможені птахи легко замерзають. У сувору зиму з десяти синиць виживає тільки одна. Тому необхідно допомогти птахам в цей важкий для них час.
-Чим можна  допомогти зимуючим птахам?  (Так)

Як зробити годівницю і правильно підгодовувати птахів?

Годівниці для птахів бувають різні.  Зараз подивимося слайди  «годівнички для птахів»

Не можна кидати біля годівниці пакети і банки, у яких приносите корм! В годівниці не повинно бути снігу. Не кладіть в годівницю шматки хліба, макарони, бублики, скоринки апельсинів. Цей корм птиці не з’їдять. Пам’ятайте, що птахам потрібні насіння соняшнику, насіння кавуна, дині, гарбуза, шматочки несолоного сала, крихти хліба.

Тому їх слід підгодовувати.

 

5 Художньо-продуктивна діяльність (Аплікація) Тема: «Пряники для пташок».

Програмові завдання:

– продовжувати формувати інтерес до художньої праці;

Розвивати вміння дітей прикрашати поробку, використовуючи різні крупи,; самостійність та креативність, вміння діло доводити до кінця; дрібну моторику рук.

Матеріали та обладнання: готові пряники з солоного тіста,  крупи, серветки, клей, клейонки , пензлики, зав’язки для пряників.

1 Читання вірша «Моя годівничка»

Моя годівничка

Дві синички, як сестрички прилетіли до годівнички
Поклювали сало, цвірінчать що мало
Ми підсиплемо пшонця, погодуємо горобця.
А маленькі снігурі посідали на гіллі
Зазирнули в годівнички, наклювалися пшенички.
Ще й сорока-білобока поглядає хитрим оком
Наклювалась жита і чекає літа
І кричить ворона: «Кар! Прилетіла я у бар
Наїлася досхочу, мабуть, далі полечу!».
Годівничка добре діло наші пташки так зраділи,
Завтра знову прилетять, вони нас не об’їдять!
Годівничку збудувала всіх птахів нагодувала!

Пальчикова гра «Ліс»

2 Мотивація: – Ми теж з вами постараємося допомогти птахам і зробимо для них смачні пташині пряники.
Безпека життєдіяльності під час художньо-продуктивної діяльності.
3- перед вами шаблони пряників.

Ми їх намажемо клейстером і викладемо на них різні насіння і крупи. Теж саме зробимо і з іншого боку. Прив’яжемо стрічку, щоб повісити на гілочку.

4Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога підказками, порадами.

5 Підсумок. Оформлення годівнички.

 

Підсумок заняття.

  • Про, що ми сьогодні з вами розмовляли?
  • Які були птахи?
  • Хто в оповіданні був несподіваний гість?
  • Що ми з вами зробили для птахів?

Ми зробили дуже гарні «пряники» та дізналися про пташок, які зимують в нашій місцевості. Тому я пропоную, взяти наші смаколики для пташок на прогулянку та почепити на дерево у нас на майданчику.  Я думаю птахи дуже зрадіють і скажуть вам спасибі.

А ще ми з вами подивимося мультфільм Фіксики « Кормушка».

1 Comments

  1. ДОБРОГО ВЕЧОРА. ДЕ МОЖНА ЗНАЙТИ ПРЕЗИНТАЦІЮ ДО ОПОВІДАННЯ? Дякую

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин