Цікаве інтегроване заняття під час якого діти вчаться в невимушеній формі складати казку та інсценізувати її з використанням театралізованого фартушка.
Колосова Юлія Володимирівна
м. Прилуки ДНЗ КТ № 27
Для кого призначений: Середня група
Спрямованість змісту: Розвиток мовлення + театралізація
Тема: «Пригоди Ведмедика та Колобка»
Мета: розвивати дрібну моторику рук за допомогою масажу з жолудів, розвивати мовне дихання дітей використовуючи вправу на дихання; виховувати позитивні риси характеру (вихованість, чесність, бажання допомогти); формувати уміння дітей складати казку (за допомогою вихователя); удосконалювати навички будувати речення, розповідати невеликі вірші; продовжувати вчити дітей дотримуватися мовленнєвої культури спілкування, вдосконалювати вміння будувати відповідь згідно із запитанням різного типу, вчити складати речення за одним типом; закріпити розрізнення поняття великий – маленький, кольори.
Матеріал: іграшки (ведмедик, кабан та колобок), дерева, миски, ложки, ягоди, чашки, шапка, шарф, жолуді, театральний фартух: (ведмідь, колобок, кабан), кошик, рукавички, аудіо запис.
Хід заняття:
Привітання до гостей
Добрий день ! Добрий день!
Ми вітаємося з гостями.
Бо завжди й в усякий час,
Раді зустрічі ми з Вами!
– Вихователь. Дітки, сідайте на стільчики зручненько і слухайте уважно. Сьогодні ми з вами будемо складати казку. Хочете малята?
– Малята, а Ви знаєте, як називаються люди які пишуть казки
( казкарі ). Сьогодні ми з вами будемо казкарями.
– Пригадайте, якими словами може починатися казка? ( Жили – були, за високими горами, за темними лісами…)
– І наша казка почнеться жили – були собі Ведмедик та Колобок. Колобочку більше подобалось жити з Ведмедиком, ніж з дідусем та бабусею. Жили вони дружно, як десь Ведмедик не пролізе, Колобочок допоможе. Коли Колобок не дістане, Ведмедик виручить.
( показ іграшок).
– Настав ранок у віконце яскраве сонечко світило, це був день народження Колобочка.
– Ведмедик промовив: «Вставай, Колобочку,в тебе сьогодні день народження. Зараз ми з тобою поснідаємо і підемо в ліс запрошувати гостей на святкування.
Вихователь. Колобочок дуже полюбляв малинку, тож Ведмедик з великим задоволенням назбирав малинки та дістав миски. Одну велику, а другу маленьку.
– Ведмедику яку дамо? (велику).
– Чому?
– А Колобочку яку дамо?
– Чому?
– Вихователь . Як же вони будуть їсти? Виховані діти їдять ложечкою. Давайте їм підберемо ложечки.
– Ведмедику яку дамо?( Велику).
– Чому?
– А Колобку яку дамо ложечку?( маленьку)
– Після сніданку вони захотіли попити чай.
– Давайте підберемо чашки по кольору ложечок .
– Поснідали друзі, тай захотіли піти в ліс та запросити друзів. Виглянули у віконце, а надворі заметіль завиває…
– Діти покажіть, яка сильна завірюха
(Дихальна вправа « Подми на сніжинку »
– Діти, а як же друзям вийти погуляти. Що треба зробити?( тепло одягтися)
– Давайте допоможемо їм одягнутися. На голову одягнемо що?( шапочку).
– Яку одягнемо Ведмедику?
– Чому?
– А Колобочку?
– Чому?
– А ще завяжемо на шию шарф.
– Для Ведмедика який?
– Дітки, а давайте і ми прогуляємося в ліс і допоможимо запросити друзів на день народження Колобка.
– Хочете? ( Так ). Діти стають із стільців і йдуть по колу.
Фізкультхвилинка
Нумо діточки малята
Пострибайте, як зайчата
А тепер часу не гайте
І як жабки пострибайте
Як ведмедик походіть
Як лисичка побіжіть
І ще вовка покажіть
– Ой дітки, я чую хтось тут плаче
Та нікого я не бачу
– Де ти ?Хто ти ? Озовися
– Тільки дуже не лякайся
– Та це ж кабан. ( показ іграшки )
– Зараз я в нього запитаю чому він плаче?
– Він каже, що назбирав жолудів та й розсипав.
– Дітки, а як ми можемо допомогти кабану? ( Позбирати жолуді)
– А давайте пограємося з жолудями ( сідають на стільчики).
Жолудьовий масаж
Цей жолудь фантазер
Він чудовий масажер
Міцно ти його здави
Свою силу прояви
( руки підняти вгору здавити жолудь у кулачок)
Ти котись, котись жолудьок
Наші пальчики потішиш
Нехай будуть вони всі
Сильні вправні та міцні
( прокочування жолудя вперед-назад )
По долоньці він кружляє
Діткам м’язи розвиває
Покрутився й зупинився
Дуже добре потрудився
(продовжні рухи по долоні )
Діти складають жолуді у кошик.
Колобочок та Ведмедик: Запрошуємо Кабанчику тебе на день народження до Колобка.
– Він сказав, що занесе жолуді для своїх діток і обов’язково прийде на святкування.
– Дітки погляньте, якісь сліди на снігу. Як ви думаєте чиї ?
( зайчикові)
– Чому ? ( Бо маленькі ).
– Давайте разом пройдемо по слідах може ще й зайчика зустрінем
Вихователь: А чому сховався зайчик( З кучугуру снігу стирчать зайчик вуха. Вихователь бере зайчика до вуха і каже ,шо зайчик засмучений, бо купив рукавички та йшов додому впав та рукавички всі змішалися. що він пропонує пограти в гру «Знайди пару» ( Давайте подаруємо зайчикові рукавички, щоб йому було тепліше та запросимо його на день народження.
– Зайчик обов’язково прийде на день народження тільки віднесе рукавички своїм друзям.
– Ось і казочці кінець, а хто слухав молодець!
– А тепер малята я вам пропоную привітати теж Колобочка з Днем народження піснею.
– Ну що ж малята повертаємося в групу, а друзі повертаються до своєї хатинки чекати гостей.
Вихователь: Давайте цю казочку ми запишемо, але як ви ще не вмієте писати, то ми з вами будемо відтворювати за допомогою театру на фартушку. А тепер давайте пригадаємо, нашу казочку.
В далекому темному лісі жили були собі двоє друзів Колобок і Ведмедик. Іди відтвори друзів на фартушку. Якось вранці, вони прокинулися. У віконце яскраве сонечко світило. Ведмедик промовив: « Вставай, Колобочку,в тебе сьогодні день народження. Зараз ми з тобою поснідаємо і підемо в ліс запрошувати гостей на святкування. Виглянули у віконце, а надворі заметіль. Пішли вони в ліс запрошувати друзів на день народження та й почули шо плаче кабан, тому, що розсипав жолуді. Продовжуючи іти лісом вони побачили зайчикові вуха, які стирчали із кучугуру снігу. Та допомогли відшукати зайчику всі пари рукавичок, щоб він не засмучувався. Та повернулися наші друзі до своєї хатинки чекати гостей до святкування дня народження.
Підсумок: Дітки, а чи сподобалося вам бути казкарями ? Як назвемо нашу казочку ?