Інтегроване заняття з ознайомлення з соціумом (професії), розвитку мовлення з елементами граматики Залишити коментар

Панасюк Юлія Олександрівна
вихователь
ЗДО№11 м.Ковель
Для кого призначений: старший дошкільний вік

Інтегроване заняття з ознайомлення з соціумом (професії), розвитку мовлення з елементами граматики

ПРОФЕСІЙ РІЗНИХ Є БАГАТО

МЕТА: Поглиблювати уявлення дітей  про  відомі професії дорослих. Продовжувати знайомити з сучасними професіями: програміст, менеджер. Розширити уявлення про «мужні професії», зокрема: військових, служби порятунку, поліції та їх характерні якості. Закріпити знання про знаряддя праці необхідні для роботи людям різних професій.

Зв’язне мов.  Вдосконалювати вміння  відповідати простими і поширеними реченнями; продовжувати навчати складати описові розповіді за опорними схемами,  .

Граматика Формувати вміння утворювати з іменників дієслова, утворювати слова за заданим звуком. Закріпити навички читати слова ( склади) по таблицях Зайцева, викладати прості слова професій.

Словник Поповнювати словниковий запас словами назв професій ( програміст, менеджмент)

Розвивати логічне мислення діалогічне мовлення. Виховувати повагу до праці людей різних професій.

Хід заняття

–  Йдіть, мої любі, під ноги дивіться,

Гостям нашим любим щиро посміхніться.

Сьогодні,  коли я ішла до дитячого садочку, то зустріла працівника нової пошти який передав нам на групу бандероль, але сказав, що відкрити її можна тільки тоді, коли ми прочитаємо.

(водій, кухар пекар,співак,садівник)

– Як назвати всі ці слова одним словом? ( Професії)

Так, діти, і сьогодні наша мова буде про різні професії.

– Що таке професія? ( Професія це робота; улюблена справа)

– Цікаво, які ж ви професії знаєте?

Д/г на включення  «Назви професії людей, які працюють у садочку» ( Завідувач, методист,  вихователь, помічник вихователя, інструктор з фізкультури, музичний керівник, керівник гуртка з образотворчої діяльності, кеівник гуртка з англійської мови, пстихолог, костилянка, сестра медична старша, сесетра  мидична з дієтичного харчування, сторож, столяр, електрик)

Професій на світі є дуже багато, і всі вони корисні та всі необхідні. Для кожної професії необхідні свої інструменти, знаряддя, інвентар.

 

Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи?» На картинках зображені люди різних  професій та набір різних інструментів, предметів для кожної професії. Дібрати тільки ті предмети, які потрібні їм  для роботи.

– Лікар.( Білий халат, ліки, шприц)

-Перукар.( Ножиці, гребінець, дзеркало)

– Кухар.( Каструля, ніж, м’ясорубка)

– пожежник  (вогнегасник, відро)

На столі лежать кубики скласти слова професій

(загадки про професії і складають відповідь із кубиків )

Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій!
За кермом сидить… (водій)

Хто пропише вітаміни?

Хто вилікує від ангіни?

На щеплення ти не плач –

Як лікуватися, знає… (лікар)

 

На вітрині всі продукти:

Овочі, горіхи, фрукти.

Помідор і огірок

Пропонує… (продавець)

 

Вчить ввічливості нас,

Шанує вголос розповідь.

Не вчитель, не письменник.

Це няня,… (вихователь)

 

Діти, всі професії тісно повязані з працею. Люди дуже влучно могли описати і роботящих людей і лінивих. Ви теж знаєте такі прислівя.  Тому зараз  ви за допомогою таблиць прочитаєте прислів’я.

Вправа за таблицею Зайцева: пишуть по складах указкою прислів’я

«Діло  майстра  величає»

« Роботящі руки гори вернуть»

« Почав діло роби вміло»

Діти ще є професії мужні.

  • Хто хоче назвати? Як вони називаються? (військовий льотчик, прикордонник, артелерис , пожежник, поліцейський)

Д/мовна гра «Який? Яка?»

Пожежник який? ( сильний, мужній, сміливий, витривалий)

Перукар який? ( красивий, спокійний, ввічливий, талановитий)

Вчителька яка? ( розумна, добра, чесна, мудра)

Гра «Хто що робить?»

– Що робить лікар? (Лікар лікує).

– Що робить учитель? (Учитель учить).

– Що робить продавець? (Продавець продає).

– Що робить водій? (Водій водить).

– Що робить садівник? (Садівник садить).

– Що робить будівельник? (Будівельник будує).

– Що робить швачка? (Швачка шиє).

– Що робить співак? (Співає).

– Що робить вихователь? (Виховує).

– Що робить праля? (Пере).

– А фотограф? (Фотографує).

Гра (назвати професію на задану літеру)

П – пожежник, пекар, продавець, перукар, (програміст)

Р – рятівник, редактор, режесер

О – охоронець, орератор.

Ф – фотограф, фермер

Е – електрик, економіст, екскурсовод

С-  садівник, столяр, секретар

І – інженер, історик

Я – як виросту, я стану….

 

Д/г « Хто  працює»

У супермаркеті працює….(касир, адміністратор, охоронець, вантажник, прибиральниця)

У банку працює…(банкір,  бухгалтер, кассир, менеджер, охоронець)

 

У лікарні працює… (лікарі: педіатр, хірург, травматолог, стоматолог, окуліст, сестра медична, лаборант, санітарка)

У школі працює… ( директор, завуч, учитель,  кухар, сторож, прибиральниця)

Сідають за столи перед ними лежать асоціативні картки « Працьовиті речі»

  • Назвіть відомі професії, з якими  пов’язані зображені предмети?
  • Які із зображених предметів використовуються під час роботи по господарству? Позначити фішками
  • Який із зображених предметів потрібен перукареві?
  • Який із зображених предметів потрібен швачки?
  • Який із зображених предметів потрібен музиканту?
  • Який із зображених предметів потрібен лікарю?
  • Без якого інструмента не можна зробити ремонт у квартирі?
  • Які предмети і кому потрібні для роботи в дитячому садку?

Опис професії:

Підсумок заняття

  • Як ви гадаєте, яка ж саме професія найважливіша? Чому?
  • Ким ви хочете бути у майбутньому?
  • Що ще вам сьогодні запам’яталося?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин