Відомості про автора:
Нам’ясенко Світлана Миколаївна
Вихователь
м. Ковель ЗДО №11
Для кого призначений:Старий дошкільний вік
Спрямованість змісту: Ознайомлення з соціумом, розвиток мовлення, пошуково дослідницька діяльність
Інтегроване заняття
з ознайомлення з соціумом, розвитку мовлення та елементами пошуково-дослідницької діяльності
РЕЧІ ДОМАШНЬОГО ВЖИТКУ: МЕБЛІ
МЕТА: Формувати уявлення дітей про меблі, історію їх появи, види і призначення, переваги та незручності певного виду; уточнити знання про місця, де можна придбати меблі, професію столяра.
Шляхом дослідження виявити властивості матеріалів, з яких виготовляють меблі, спонукати робити самостійні висновки.
Вправляти в узгодженні іменників з прикметниками та дієсловами, добирати антоніми; складати та відгадувати описові загадки; активізувати словник з даної теми: : продавець-консультант, касир, охоронець, прибиральниця, водій, дизайнер, директор, вантажник.
Виховувати бережне ставлення до предметів домашнього вжитку.
МАТЕРІАЛ: ІКТ, ілюстрації по темі, фрагменти з мультфільма «Карлсон», дерев’яні пластинки, скло, пластмасові деталі, залізні деталі, прозорий посуд з водою.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Сьогодні ми з вами поговоримо про меблі.
Які меблі ви знаєте? ( Стіл, стілець, крісло, табурет, шафа, диван, ліжко, поличка…)
- Як називається професія людей, що виготовляють меблі? (Столяр)
- Де виготовляють меблі? (На меблевих фабриках)
Розгляд ІКТ- ілюстрації виробництва меблів.
- Кого ви бачите на екрані? (Людину, яка виготовляє меблі)
- Що він робить? (Розпилює дошки на станку)
- Що він може з них виготовити? (Меблі)
- Що виготовляє саме цей чоловік? (Він виготовляє стільці).
- Що допомагає столяру в його роботі?(Спеціальний інструмент, верстати)
Коли стілець готовий, його потрібно полакувати, а потім виріб везуть у меблевий салон для продажу.
- Давайте пригадаємо,як з’явились перші меблі.
- Де жили тоді люди? ( В печерах)
- На чому вони могли сиділи?( На камінні,шкірах тварин, колодах та пеньках).
З часом люди почали будувати собі житло і колоду та пеньки їм стало незручно сидіти.
Які меблі були найпершими? (Лави)
- З якого матеріалу виготовляли лави?(З дерева)
- Чим були зручні лави у використанні?(Багато людей вміщалося на лаві, в кімнаті було багато вільного простору; лава не заважала рухатись по кімнаті)
- А чим була незручна лава?(Лавка довга; незручно переносити по кімнаті; займає багато місця).
І тоді придумали табурет, потім стілець, крісло.
Дидактична гра «Які стільці?»
- Які ж бувають стільці?(Великі, маленькі, високі, низькі, спеціальні, розкладні, комп’ютерні, зручні, дерев’яні, важкі, ковані, дитячі, пластмасові, плетені)
Розгляд малюнка через ІКТ (кімната без меблів)
- Що ви бачите? (Кімнату).
- Як ви здогадалися, що це кімната? (Є вікна, двері, підлога)
Цю кімнату в новому будинку отримала нова родина.
- Чи буде цій родині зручно в кімнаті? (Ні)
- Чому? (Кімната без меблів).
- Які меблі потрібні, щоб родині у ній було зручно жити?(Ліжко, стіл, стілець, диван, шафа, крісло…).
Розгляд на ІКТ умебльованої кімнати.
Розгляньте зображення кімнати з меблями.
- Назвіть меблі, що знаходяться в кімнаті, яких ми не згадували?
Дидактична гра « Що для чого»
Ліжко для чого потрібне?– спати;
Стілець – сидіти;
Диван – лежати, сидіти, відпочивати;
Стіл – обідати, малювати, писати;
Поличка – класти;
Шафа – вішати, знімати, класти;
Крісло – сидіти;
Комод – зберігати, ховати, класти;
Підставка – ставити;
Диван – відпочивати.
Ми вже пригадали, що нам для чого потрібно. А зараз ми з вами будемо складати та відгадувати загадки про меблі.
- Цей предмет прямокутної форми, має спинку, може бути дерев’яним, пластмасовим, на ньому сидять (стілець)
- Предмет буває круглий, прямокутним, овальним, дерев’яним, скляним, його накривають для дорогих гостей(стіл)
- Вона прямокутна, буває двох-дверна, трьох-дверна, має полички, в ній зберігають одяг(шафа)
- Довгий, прямокутний, зі спинкою, на ньому дивляться телевізор, відпочивають, читають газети, книги (диван).
Фізкультхвилинка:
Столярики – молодці
Тешуть столики й стільці.
Пилочками чики-чики,
Молоточками туки-туки.
Чик-тук-туки, чик-тук-туки
В нас до праці здібні руки.
Фрагмент з мультфільма «Малюк та Карлсон» (на ІКТ)
Прихід Карлсона .
Терміново потрібна допомога другу дітей. У минулу ніч вони святкували так, що всі старі меблі поламали і викинули. Було дуже весело! А тепер Карлсону незручно перед гостями, яких він чекає.
- Що трапилося у Карсона ? (У нього нема меблів, а незабаром прийдуть гості, і він не знає, на чому він їх посадить)
- Що ви можете порадити Карлсону? (Придбати нові меблі; сидіти і пригощати гостей на килимі; зрубати дерево і зробити з нього стіл і стільці; попросити меблі у сусідів; заказати по інтернету.)
Послухайте, які саме меблі хоче Карлсон.
Карлсон: Мені потрібні такі меблі, в яких можна зберігати варення; під які я можу сховатись; на яких можна покататись.
Назвіть меблі,в яких можна зберігати варення, продукти харчування?(Кухонна шафа, полиця)
- Чи існують меблі, під які можна сховатись; на яких можна покататись?(Ні)
Ось тому меблі в нього і поламались.
- Порадьте Карлсону, де купують меблі? (У меблевому магазині).
(Карлсон подякував за допомогу і полетів у меблевий магазин.)
- Люди яких професій зустрінуть Карлсона у меблевому магазині? ( Продавець – консультант, касир, директор, охоронець, водій, вантажники, дизайнер).
Дидактична гра «Як вірно сказати?»
Стіл з дерева, який він? – дерев’яний;
Ліжко з металу – металеве;
Стілець з пластмаси – пластмасовий;
Підставка з металу – металева;
Поличка з дерева – дерев’яна;
Стіл із скла – скляний;
Комод із дерева – дерев’яний;
Карниз із пластмаси – пластмасовий.
Дослід «Які матеріали для меблів зручні»
Матеріал: дерев’яні пластинки, скло, пластмасові деталі, залізні деталі,прозорий посуд з водою.
– Що в мене в руках?(Скло)
– Яке воно на дотик?(Гладеньке)
– Яке ще воно?(Холодне, прозоре, гостре, крихке, ламке)
Я опускаю його у воду, а ви спостерігайте, що з ним відбувається.(Воно потонуло)
- Якщо воно потонуло, яке воно?(Важке)
Візьміть дерев’яні пластинки і опустіть їх у воду. що з ними трапилось?(Плавають)
- То яке дерево?(Легке)
- Назвіть, які ще властивості має дерево?(Ламається, горить, набирається водою).
Коли дерев’яні речі намокають, то вони можуть деформуватися. ось подивіться, що сталося з стільцем, який довгий час стояв на вулиці під дощем?(Він тріснув, дерево полопала, змінив форму).
Візьміть пластмасові деталі, опустіть їх у воду.
– Що ви спостерігаєте зараз? (Вони не тонуть,плавають)
– А які ще властивості пластмаси ви знаєте?(Ламається, плавиться, горить)
– Які ще предмети лишилися у вас на столах?(Металеві)
– Як ви думаєте, що трапиться з ними, коли ви їх опустите у воду?(Потонуть)
– Чому?(Бо вони важкі)
Давайте перевіримо, чи це так.
- Які предмети важкі?(Скло, залізо)
- А які легкі? (Дерев’яна пластинка, пластмаса)
- Які переваги у меблів залізних?(міцні, довговічні)
- А яка їх незручність? (важкі, тверді, дуже нагріваються на сонці, в прохолодну пору сильно охолоджуються).
- Що ми можемо сказати про дерев’яні меблі? (красиві, міцні, зручні, можна пофарбувати)
- Що в них негативного? (можуть поламатись, коли розхитуватись на них, бояться води).
- А пластмасові меблі? (легкі, яскраві, добре миються, однак, швидко ламаються).
- Що доброго і незручного у скляній меблі? (красива, через неї добре видно, та її легко розбити)
- Які , на вашу думку, меблі ви порадили б придбати? Чому?
Дидактична гра «Скажи навпаки»
Важкі меблі – легкі
тверді – м’які
старовинні – сучасні
брудні – чисті
старі – нові
гладенькі – шершаві
ламкі – міцні
широкі – вузькі
довгі – короткі
високі – низькі
дитячі – дорослі
холодні – теплі.
Підсумок заняття.
- Що нового ми дізналися на занятті?
- Що найбільше сподобалось?
- Які досліди виконували?
Дякую!!!