Інтегроване заняття з ознайомлення з соціумом, розвитку мовлення та елементами пошуково-дослідницької діяльності “Речі домашнього вжитку: меблі” Залишити коментар

Сертифікат № DS005

Відомості про автора:

Нам’ясенко Світлана Миколаївна
Вихователь
м. Ковель ЗДО №11

Для кого призначений:Старий дошкільний вік
Спрямованість змісту: Ознайомлення з соціумом, розвиток мовлення, пошуково дослідницька діяльність

Інтегроване заняття

з ознайомлення з соціумом, розвитку мовлення та елементами пошуково-дослідницької діяльності

РЕЧІ ДОМАШНЬОГО ВЖИТКУ: МЕБЛІ

      МЕТА: Формувати уявлення дітей про меблі, історію їх появи, види і призначення, переваги та незручності певного виду;  уточнити знання про місця, де  можна придбати меблі, професію столяра.

Шляхом дослідження виявити властивості матеріалів,  з яких виготовляють меблі, спонукати робити самостійні висновки.

Вправляти в узгодженні іменників з прикметниками  та  дієсловами, добирати антоніми; складати та відгадувати описові загадки;  активізувати  словник  з даної теми: : продавець-консультант, касир, охоронець, прибиральниця, водій, дизайнер, директор, вантажник.

Виховувати бережне ставлення до предметів домашнього вжитку.

     МАТЕРІАЛ: ІКТ, ілюстрації по темі, фрагменти  з мультфільма «Карлсон»,   дерев’яні пластинки, скло, пластмасові деталі, залізні деталі, прозорий посуд з водою.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Сьогодні  ми з вами  поговоримо про меблі.

Які меблі ви знаєте? ( Стіл, стілець, крісло, табурет, шафа, диван, ліжко, поличка…)

  • Як називається професія людей, що виготовляють меблі? (Столяр)
  • Де виготовляють меблі? (На меблевих фабриках)

Розгляд  ІКТ-  ілюстрації  виробництва меблів.

  • Кого ви бачите на екрані? (Людину, яка  виготовляє меблі)
  • Що він робить? (Розпилює дошки на станку)
  • Що він може з них виготовити? (Меблі)
  • Що виготовляє саме цей чоловік? (Він виготовляє стільці).
  • Що допомагає столяру в його роботі?(Спеціальний інструмент, верстати)

Коли стілець готовий, його потрібно полакувати, а потім виріб везуть у меблевий салон  для продажу.

  • Давайте пригадаємо,як з’явились перші меблі.
  • Де жили тоді люди? ( В печерах)
  • На чому вони могли сиділи?( На камінні,шкірах тварин, колодах та пеньках).

З часом люди почали будувати собі житло і  колоду та пеньки  їм стало незручно сидіти.

Які меблі були найпершими? (Лави)

  • З якого матеріалу виготовляли лави?(З дерева)
  • Чим були зручні лави у використанні?(Багато людей вміщалося на лаві, в кімнаті було багато вільного простору; лава не заважала рухатись по кімнаті)
  • А чим була незручна лава?(Лавка довга; незручно переносити по кімнаті; займає багато місця).

І тоді придумали табурет, потім стілець, крісло.

Дидактична гра «Які стільці?»

  • Які ж бувають стільці?(Великі, маленькі, високі, низькі, спеціальні, розкладні, комп’ютерні, зручні, дерев’яні, важкі, ковані, дитячі, пластмасові, плетені)

Розгляд малюнка через ІКТ (кімната без меблів)

  • Що ви бачите? (Кімнату).
  • Як ви здогадалися, що це кімната? (Є вікна, двері, підлога)

Цю кімнату в новому будинку отримала нова родина.

  • Чи буде цій родині зручно в кімнаті? (Ні)
  • Чому? (Кімната без меблів).
  • Які меблі потрібні, щоб родині у ній було зручно жити?(Ліжко, стіл, стілець, диван, шафа, крісло…).

Розгляд на ІКТ умебльованої кімнати.

Розгляньте зображення кімнати з меблями.

  • Назвіть меблі, що знаходяться в кімнаті, яких ми не згадували?

Дидактична гра « Що для чого»

Ліжко для чого потрібне?– спати;

Стілець – сидіти;

Диван – лежати, сидіти, відпочивати;

Стіл – обідати, малювати, писати;

Поличка – класти;

Шафа – вішати, знімати, класти;

Крісло – сидіти;

Комод – зберігати, ховати, класти;

Підставка – ставити;

Диван – відпочивати.

Ми вже пригадали, що нам для чого потрібно. А зараз ми з вами будемо складати та відгадувати загадки про меблі.

  • Цей предмет прямокутної форми, має спинку, може бути дерев’яним, пластмасовим, на ньому сидять (стілець)
  • Предмет буває круглий, прямокутним, овальним, дерев’яним, скляним, його накривають для дорогих гостей(стіл)
  • Вона прямокутна, буває двох-дверна, трьох-дверна, має полички, в ній зберігають одяг(шафа)
  • Довгий, прямокутний, зі спинкою, на ньому дивляться телевізор, відпочивають, читають газети, книги (диван).

 

 

 

Фізкультхвилинка:

Столярики – молодці

Тешуть столики й стільці.

Пилочками чики-чики,

Молоточками туки-туки.

Чик-тук-туки, чик-тук-туки

В нас до праці здібні руки.

Фрагмент з мультфільма «Малюк та Карлсон»  (на ІКТ)

Прихід  Карлсона .

Терміново потрібна допомога другу дітей. У минулу ніч вони святкували так, що всі старі меблі поламали і викинули. Було дуже весело! А тепер Карлсону  незручно перед гостями, яких він чекає.

  • Що трапилося у Карсона ? (У нього нема меблів, а незабаром прийдуть гості, і він не знає, на чому він їх посадить)
  • Що ви можете порадити Карлсону?  (Придбати нові меблі; сидіти і пригощати гостей на килимі; зрубати дерево і зробити з нього стіл і стільці; попросити меблі у сусідів; заказати по  інтернету.)

Послухайте, які саме меблі хоче Карлсон.

Карлсон: Мені потрібні такі меблі, в яких можна зберігати варення; під які я можу сховатись; на яких можна покататись.

Назвіть меблі,в яких можна зберігати варення, продукти харчування?(Кухонна шафа, полиця)

  • Чи існують меблі, під які можна сховатись; на яких можна покататись?(Ні)

Ось тому меблі в нього і поламались.

  • Порадьте Карлсону, де купують меблі? (У меблевому магазині).

(Карлсон  подякував за допомогу і полетів у меблевий магазин.)

  • Люди яких професій зустрінуть Карлсона у меблевому магазині? ( Продавець – консультант, касир, директор, охоронець, водій, вантажники, дизайнер).

Дидактична гра «Як вірно сказати?»

Стіл з дерева, який він? – дерев’яний;

Ліжко з металу – металеве;

Стілець з пластмаси – пластмасовий;

Підставка з металу – металева;

Поличка з дерева – дерев’яна;

Стіл із скла – скляний;

Комод із дерева – дерев’яний;

Карниз із пластмаси – пластмасовий.

Дослід  «Які матеріали для меблів зручні»

Матеріал: дерев’яні пластинки, скло, пластмасові деталі, залізні деталі,прозорий посуд з водою.

– Що в мене в руках?(Скло)

– Яке воно на дотик?(Гладеньке)

– Яке ще воно?(Холодне, прозоре, гостре, крихке, ламке)

Я опускаю його у воду, а ви спостерігайте, що з ним відбувається.(Воно потонуло)

  • Якщо воно потонуло, яке воно?(Важке)

Візьміть дерев’яні пластинки і опустіть їх у воду. що з ними трапилось?(Плавають)

  • То яке дерево?(Легке)
  • Назвіть, які ще властивості має дерево?(Ламається, горить, набирається водою).

Коли дерев’яні речі намокають, то вони можуть деформуватися. ось подивіться, що сталося з стільцем, який довгий час стояв на вулиці під дощем?(Він тріснув, дерево полопала, змінив форму).

Візьміть пластмасові деталі, опустіть їх у воду.

– Що ви спостерігаєте зараз? (Вони не тонуть,плавають)

– А які ще властивості пластмаси ви знаєте?(Ламається, плавиться, горить)

– Які ще предмети лишилися у вас на столах?(Металеві)

– Як ви думаєте, що трапиться з ними, коли ви їх опустите у воду?(Потонуть)

– Чому?(Бо вони важкі)

Давайте перевіримо, чи це так.

  • Які предмети важкі?(Скло, залізо)
  • А які легкі? (Дерев’яна пластинка, пластмаса)
  • Які переваги у меблів залізних?(міцні, довговічні)
  • А яка їх незручність? (важкі, тверді, дуже нагріваються на сонці, в прохолодну пору сильно охолоджуються).
  • Що ми можемо сказати про дерев’яні меблі? (красиві, міцні, зручні, можна пофарбувати)
  • Що в них негативного? (можуть поламатись, коли розхитуватись на них, бояться води).
  • А пластмасові меблі? (легкі, яскраві, добре миються, однак, швидко ламаються).
  • Що доброго і незручного у скляній меблі? (красива, через неї добре видно, та її легко розбити)
  • Які , на вашу думку, меблі ви порадили б придбати? Чому?

Дидактична гра «Скажи навпаки»

Важкі меблі – легкі

тверді – м’які

старовинні – сучасні

брудні – чисті

старі – нові

гладенькі – шершаві

ламкі – міцні

широкі – вузькі

довгі – короткі

високі – низькі

дитячі – дорослі

холодні – теплі.

 

Підсумок заняття.

  • Що нового ми дізналися на занятті?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Які досліди виконували?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *