Інтегроване заняття

Інтегроване заняття з пошуково – дослідницької діяльності, розвитку мовлення та зображувальної діяльності « У світі цікавинок» Залишити коментар

Інтегроване  заняття  з  пошуково – дослідницької       діяльності, розвитку  мовлення та  зображувальної      діяльності  (з використанням  інноваційних технологій   з  дітьми  старшого  дошкільного  віку.

Найда Юлія Богданівна

Вихователь

ЗДО” Казковий світ” Зимноводівської ОТГ

Для кого призначений: 5 рік життя. для вихователів і батьків
Спрямованість змісту: пошуково-дослідницька діяльність, розвитку мовлення та зображувальна діяльність

« У світі цікавинок»

Мета.

Програмовий   зміст: розширити,  поглибити,  узагальнити  знання  дітей  про  воду,  про  іі  значення  в  житті  людини; Формувати  елементи  наукових  знань  про  основні  екологічні  фактори  розвитку  живої  і  неживої  природи  та   взаємозв’язки  і  залежності  між  ними;

Збагатити  життєвий  досвід  дітей,  сприяти  розвитку  мовлення,  формувати  у дітей  необхідність  берегти  і  економити  воду;

Прищеплювати  правила  поведінки   у  довкіллі;

Розвивати    позитивні  емоції,  доброзичливість,вміння  працювати  у  групах;  Розвивати  технічні  навички  малювання  різними  техніками, творчу  фантазію; Виховувати  уміння  зосереджуватися  та  виконувати  завдання, викликати зацікавленість у  пошуково – дослідницькій   діяльності.

Обладнання: 

Таблиці: «Вода  у  природі», «Кому  потрібна  вода», д/гра «Кому  потрібна  вода», д/гра «Де  є  вода», мікроскоп, глобус.

Дослід №1: склянки з водою забарвлені у різний колір, листя капусти.

Дослід № 2: люстерка,  серветки.

Дослід № 3: пластикові  склянки  з  водою  для  кожної  дитини.

Дослід № 4:склянки з водою. Земля і гравій.

Дослід №5 пластикові контейнери з землею, гравієм

Дослід № 6: пластикові контейнери  з водою ,  лід.

Харчова плівка, трубочки,   серветки, зубні щітки, фольга,  склянки  з  водою, гуаш  різнокольорова, мікроскоп.

Попередня  робота:  бесіда–розповідь про  воду,  як  рідину, розглядання  ілюстрацій; проведення  попередніх  дослідів з водою; розучування  загадок, прислів’їв, читання легенд.

                                       Хід заняття:

 Ми сьогодні вже проснулись.

Мамі зранку посміхнулись.

Дитсадочок нас вітає!

Настрій кожен гарний має .

Посміхніться всі до мене, посміхніться і до себе

Посмішку усім пошлем

Добрий ранок! Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

Діти, сьогодні до нас завітала незвичайна гостя. Але спочатку треба  відгадати  загадку:

То тверда, а то м’яка,

То здебільшого рідка.

То нечутна, то шумить,

Або навіть закипить.

Як нема її – біда,

Люди звуть її … (вода)

–  Вода.

– Так, дійсно, це вода.

– Це рідина. Вода складається з багатьох краплинок ( молекул ) води. Молекула- дуже дрібна, нашому оку невидима частинка води. Ми її можемо побачити лише через мікроскоп ( розглядання краплинки води через мікроскоп.)

– А де знаходиться вода у природі? (розглядання у ноутбуці «Вода у природі»)

– Вода є у ставках, струмках, джерелах, колодязях, калюжах, болотах, в океанах, морях, озерах, річках.

– Так, вода займає дуже великі території на нашій планеті. Води стільки, скільки потрібно, щоб наша планета не замерзла. В літку сонечко нагріває воду, а в взимку вода віддає своє тепло землі. Без цього на нашій планеті настали б холоди і сильні морози, тоді все живе загинуло б.

 

– Давайте з вами поміркуємо: кому потрібна вода?

Дидактична гра «Кому потрібна вода?» ( Діти за допомогою карток заповнюють таблицю)

– Вода потрібна людині, рослинам, тваринам, комахам, птахам. Всьому живому на землі.

 

– Здавна  люди  шанували  воду. Які  прислів’я  вони  склали  про неї?

* Щоб  води  напитись – треба  нахилитись.

*Не  плюй  в криничку –  пригодиться  води  напитися.

*Вода  це  сік  життя.

– А щоб трапилось, наприклад, з квіткою, якщо б вона не отримала краплину води?

– Вона б зів’яла, загинула б.

Дослід №1. Давайте переконаємося ,як  рослини п’ють водичку. Перед Вами склянки з водою різного кольору, опустимо листок капусти. В кінці наших досліджень, ми зможемо побачити як рослини п’ють воду.

– Так, вода є у повітрі, яким ми дихаємо, у землі, на якій все росте.

– А як ви гадаєте, чи є вода у нашому організмі. Зараз ми станемо дослідниками і перевіримо це.

Дослід № 2.

– Візьміть люстерка і гарненько протріть їх  сухими серветками. Піднесіть їх до рота і видихніть повітря. Що утворилося на поверхні люстерка?

– Воно запотіло. На його поверхні утворилася пара. Проведіть пальцем по запотілому склу, Чому палець став мокрим? Звідки взялася вода? Це ми дихаємо і виділяємо воду.

– За добу людина втрачає багато води і її треба поповнювати. Випити або спожити з їдою.

Висновок.

Люстерко покрилося парою тому, що в нашому організмі є вода.

 

– А зараз я пропоную трішки погратися.

Гра називається «Якою буває вода?». З нами буде гратися маленька краплинка(діти передають один одному «краплинку» – круглий предмет і називають слова).

– Блакитною, прозорою, чистою, веселою, дзеркальною, слизькою, пухнастою, високою, хвилястою, брудною…

– А тепер ми з вами будемо досліджувати воду. Підійдіть до столів,

 Дослід № 2.

–  Зануримо кольорову паличку в склянку з водою. Чи бачимо ми паличку?

 Так.

– Чому?

– Через те, що вода прозора.

 Висновок.

Вода – прозора.

 Дослід № 3

– Діти зараз ми перевіримо – чи має вода запах? Візьміть склянку з водою і понюхайте водичку. Є запах чи ні?

– Ні запаху немає.

– А тепер спробуйте воду на смак? Має вода смак?

– Ні.

– А чи можна воді надати смаку? Зараз ми це перевіримо. Перед вами стоять скляночки з водою.  В кожній зі склянок  розчинена    рідина.  Ви покуштуєте воду зі склянок, визначите самостійно смак води.

Висновок.

Смак води залежить від того, що в ній розчинено.

 

 

 

– На попередніх заняттях ми з вами з’ясували,  ще  вода  є  розчинником. Пригадайте,якіречовини  розчиняються  у  воді?(сіль,  цукор,  мед). А чи  всі речовини  розчиняються  у воді? Зараз  ми  це  перевіримо.

Дослід № 4

–  Подивіться, що  є  у ваших  тарілочках? (гравій, земля)

Візьміть  спочатку землю і покладіть у склянку з водою, а в другу гравій. ретельно  розмішайте. Уважно  подивіться  і  скажіть,  чи  розчинилась  у  воді земля і гравій, який клали у склянки?

Висновок.

Не  всі  речовини  розчиняються  у  воді.

Як Ви вважаєте, чи всі речовини вбирають воду?

Дослід №5

у нас ї два контейнери( знизу мають отвори). В один ми засипемо землю, а в інший гравій. Щедро полиймо водичкою. І можемо спостерігати, що земля швидко увібрала в себе водичку, а гравій ні.

Отже, не всі речовини вбирають в себе воду.

 

 – А зараз давайте трішки відпочиньмо.

 

Фізкультхвилинка  «Краплинки».

 

– Із веселої хмаринки            Колові рухи руками – діти «малюють» хмаринку.

– Полетіли вниз краплинки –     махи кистями рук.

– Пісеньку: « Крап,  крап »,- співали

І на землю швидко впали… –  присіли.

 

– А зараз, діти, я вам хочу загадати загадку:

– Що то за вода, що у воді плаває?

– Лід

– А хто знає, як утворюється лід?

– На морозі вода замерзає і стає кригою – льодом.

– А чи можна лід одержати  влітку. Як?

– Треба взяти невеличку коробочку з пластмаси налити в неї холодної води і поставити в морозильну камеру холодильника. Через деякий час лід буде готовим.

 

Дослід № 6

 

– Зараз ми проведемо дослід з льодом.

(діти сідають за столи)

– Перед вами стоїть контейнери  з водою, які  замініть справжню водойму .Я роздам вам кубики льоду. Який лід на дотик?

– Холодний, слизький. Прозорий, твердий.

– Обережно покладіть кубик льоду на воду у контейнери. Що сталося з льодом?

– Лід не тане у воді, а плаває на її поверхні.

– Так, це свідчить , що лід легкий за воду. Це особливість льоду. Тому крига, яка  з’являється у водоймах лише на поверхні. А що сталося б, якби лід тонув у воді? (відповіді).

– Якби лід тонув у воді, то на поверхні утворювалися б все нові й нові його прошарки. Вони спускалися б вниз, і водойма промерзла б до самого дна. Це означає, що всьому живому загрожувала б неминуча загибель.

– Діти, скажіть, а де застосовують лід?

– В морозильних камерах.

– В медицині льодом зупиняють кровотечу.

– В спорті: хокеї, фігурному катані.

– З льоду можна зробити різні льодяні прикраси, споруди.

Давайте поглянемо, що сталося із листям капусти( воно почало міняти колір по жилочкам). Це свідчить про те, що рослини п’ють водичку.

– Діти, ми так багато сьогодні пізнали нового  про воду.

Ми вже знаємо:

  • Вода ї в організмі людей;
  • Смак залежить від розчинників , які в ній розчиняються;
  • Вода – прозора;
  • Не всі речовини розчиняються у воді;
  • Не всі речовини вбирають воду;
  • Лід – легший за воду.

Настав час нам перетворитися у краплинки води. Ми будемо краплинками дощу. Пропоную  погратися  з  фарбами  і  Краплинкою. Нагадайте,  будь  ласка,  яка  зараз  пора  року?

– Зима.

– А які  кольори  у  зими?

– Білий, блакитний, фіолетовий, рожевий, синій, жовтий.

– Я пропоную намалювати Ваші зимові фантазії( дерева, ялинки, небо, сніг, сніговичок), все , що Ви бажаєте.

– Але спочатку   підготуємо  пальчики  до роботи.

Пальчикова  гімнастика  «Краплина  води»

Мені  на  долоні  злетіли  з  хмаринки

– діти  показують  долоні

Дві  біли  сніжинки,

– показують  два  пальчика

І ще дві  сніжинки,

– показують ще  два  пальчика

А  раптом  виходить  якась  дивина

–   розводять  руками

А  раптом  виходить  Краплина  одна.

– з’єднують  руки.

Діти підходять до столу обтягнутого плівкою, і починають малювати на вільну тему , самостійно обираючи прийоми малювання. Під музичний супровід.

Джерела

1.БіланО.І.Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» / О.І.Білан; за заг.ред.О.В.Низковської.-256с.

2.Бєленка Г. Експерементування – крок до пізнання // Дошкільне виховання, 2007. – № 5.

  1. Ніколаєнко В.М. Екологічне виховання в ДНЗ.2-6 років – Х.: Вид. група « Основа », 2010. – 207с.
  2. Плохій З.П. Ознайомлення з природою. Найпростіші досліди / З.П. Плохій// Палітра педагога. – 2001. – № 3.
  3. Плохій З.П. Я і Світ навколо// Дошкільне виховання, 2008. – № 7.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин