Вихователь
ЗДО (ясла-садок) №11 інтелектуального напрямку Рівненської міської ради
Для кого призначений: Для дітей молодшої групи
Форма проведення: Природничо-валеологічний напрям
Інтегроване заняття з пріоритетом природничо-валеологічного напряму
(молодша група)
Тема: «Друзі для цибулинки»
Мета: уточнити уявлення дітей про цибулю та петрушку; формувати навички висаджування рослин; закріплювати в дітей уявлення про доцільність і користь страв, що вони споживають; дати змогу зрозуміти користь від вживання овочів; розширювати уявлення дошкільнят про корисність рослинної їжі для здоров’я; виховувати акуратність у роботі.
Матеріали: ґрунт, ящик, петрушка, насіння цибулі, лійка, клейонки, фартушки, ілюстрації овочів.
Хід заняття
- I. Організаційний момент
Діти сидять на стільчиках.
- II. Сюрпризний момент
Хтось плаче за дверима.
Вихователь: Ой, дітки, хто це плаче?
Діти: відповіді.
Вихователь: Відгадайте: Нікого не засмучує,
А всіх плакати змушує.
Вихователь: Це цибулинка плаче. Як ви думаєте, дітки, чому плаче цибулинка?
Діти: хтось образив.
Вихователь: Заспокоїмо цибулинку?
Діти: Так.
Розігрування потішки «Не плач»
Не плач цибулинко,
Дамо тобі калач.
Вихователь: А давайте ще привітаємося та подаруємо їй свій хороший настрій.
III. Привітання
Доброго ранку! Доброго дня!
Зичимо всім щодня.
Вправо-вліво поверніться,
Один одному всміхніться.
Вихователь: Дітки, давайте дізнаємось що ж трапилось та послухаємо про пригоду цибулинки.
Розповідь казки про городні рослини
Росла собі цибулинка на городі за своїми друзями – городніми рослинами. Обігрівало їх сонечко, поливав дощик, але незабаром наступила осінь, всі овочі зібрали та заховали в погріб, лише одна цибулинка загубилась та лишилась на вулиці. І з того часу цибулинка сумує про те, що немає в неї друзів таких, як раніше.
Дидактична гра «Назви городні рослини»
(Діти утворюють коло. Вихователь кидає м’яч, а дитина називає те, що росте на городі.)
Вихователь: Дітки, чим багаті та корисні ці рослини?
Діти: Вітамінами.
Хвилинка мислення «Для чого їсти вітаміни?»
Діти: Щоб бути здоровими та сильними.
Вихователь: Щось наша цибулинка і досі сумна. Як ще можна їй допомогти?
Хвилинка мислення (Показ маленьких цибулинок.)
Вихователь: Що це в кошику?
Діти: Цибулинки.
Вихователь: Які вони?
Діти: Овальні, жовтенькі.
Д/г «Великий, невеликий»
Діти: Одна цибулинка велика, а решта – малі.
Д/г «Один-багато» (Скільки великих цибулин, а скільки маленьких?)
Вихователь: А пригадуєте, яка цибулинка за смаком, яку ми з вами куштували?
Діти: Пекуча, соковита.
Вихователь: Що є в цибулинки?
Діти: Корінець, верхівка.
Мовна вправа «Повтори»
Вихователь: Давайте допоможемо цибулинці знову бути разом з іншими цибулинками, а я навчу вас висаджувати їх у землю. (Діти підходять до столиків.) Але перед тим, як висаджувати у ґрунт рослини, потрібно закотити рукавчики та одягти фартушки, щоб не забруднитись. (Діти з кошика беруть по одній цибулині у руку.)
Гра «Розминка»
Вихователь: Прокотіть цибулинки між долоньками. Чому вони котяться?
Діти: Бо вони овальні.
Вихователь: Пояснення вихователя.
Вихователь: Дивіться уважно, саджати треба корінцем до низу. Дивіться, датки, як це роблю я. Потрібно вдавлювати цибулинку трішки в землю, але так, щоб верхівку було видно. (Висаджують цибулю з допомогою вихователем.)
Хвилинка мислення
Вихователь: А що ще потрібно для рослин?
Діти: Вода.
Вихователь: Так, щоб їх полити. Подивіться як я поливаю, беру поливалку, ставлю носик на край і потихеньку піднімаю поливалку за вушко. Водички цибулинкам потрібно не багато. Погляньте, ще хтось просить дружити з цибулинками. Хто це?
Діти: Петрушка.
Вихователь: Де росте петрушка?
Діти: На городі.
Вихователь: А ще де можна виростити?
Діти: На підвіконні.
Вихователь: Для чого потрібна петрушка?
Діти: Для салатів, для супів.
Вихователь: Чи корисна петрушка?
Діти: Так, в неї багато вітамінів.
Вихователь: Поставимо до цибулинок ще петрушку, щоб їм було веселіше. А що потрібно для росту наших городніх рослин?
Діти: Сонечко.
Вихователь: А де ж воно, накличемо сонечко.
«Закличка про сонечко»
Заглянь, заглянь сонечко,
До нас у віконечко
Тут діти граються, тебе дожидаються.
Вихователь: Де найкраще буде нашим рослинам рости?
Діти: На підвіконні.
Вихователь: Чому?
Діти: Бо там тепло і світить сонечко. Зараз покажемо як ми допомагаємо цибулинці.
Пальчикова гімнастика
Цибулю ми посадили (риття ямки),
Цибулю поливали (ллється вода),
Цибуля проростала (випрямлення пальчиків),
Та велика стала (тягнуться догори).
- IV. Підсумок
Вихователь: Дітки, вам сподобалось шукати друзів для цибулинки?
Діти: Так.
Вихователь: Молодці! А як нашим рослинкам не буде вистачати друзів, ми ще посіємо – окріп, салат і після того, як вони виростуть – будемо споживати у їжу, щоб бути здоровими.