Відомості про автора:
Сафронова Оксана Володимирівна
Вихователь
м. Костянтинівка ЗДО №10 “Золота рибка”
Для кого призначений: для дітей старшого дошкільного віку
Спрямованість змісту: розвиток мовлення
Інтегроване заняття з розвитку мовлення Квест – гра «Сюрприз від диких тварин»
Хід заняття
Мета: формувати у дітей вміння дотримуватися правил колективної гри: виховувати у дітей почуття товариськості, бажання прийти на допомогу, шукати вихід з проблемних ситуацій; Закріпляти та узагальнюти знання дітей про диких тварин, розвивати мовлення, мислення, пам’ять, зорове сприйняття, вчити відповідати на запитання повним реченням; формувати зв’язне мовлення; виховувати інтерес, бажання більше дізнатися про диких тварин , вміння слухати один одного.
Матеріали: проектор, клубок ниток ,конверт,аркуш з написом «сюрприз», свічка, набір з 6 ЛЕГО цеглин на кожну дитину, 3 кошика, зображення тварин (вовк, ведмідь, лось, заєць, білка, лисиця, їжак, кабан, сова), набір цифр на кожну дитину, картки для складання схеми речення, фішки для звукового аналізу, різнокольорові маркери.
1.Привітання «Комплімент»
– Доброго ранку, діти та гості. Давайте станемо в коло і привітаємось за допомогою клубка ниток (діти вітаються,передаючи клубок ниток та кажуть комплімент один одному)
- Вправа «Мій настрій» (діти по черзі загинають пальці, починаючи з мізинця)
– Загніть пальчик, кого сьогодні розбудила рідна людина
– Загніть пальчик, хто сьогодні гарно поснідав
– Загніть пальчик, хто почистив зубки
– Загніть пальчик, хто робив ранкову гімнастику
– Яка фігура в нас вийшла? (класна)
– Значить настрій в нас який? (класний)
- Сюрпризний момент
– Сьогодні я прийшла до садочка і знайшла в групі конверт. Що може бути в конверті? (діти роблять припущення) (в конверті знаходиться чистий аркуш)
– Що приховує цей аркуш?
- Експериментальна діяльність (вихователь демонструє дітям,як на аркуші за допомогою свічки проявляється напис «СЮРПРИЗ ВІД ТВАРИН», заздалегідь зроблений молоком)
– Щоб дізнатися, який сюрприз нас чекає ,нам треба виконати багато завдань, які приховані в нашій групі.
ЗАВДАННЯ №1 Бесіда за малюнком «Що переплутав художник?» (на проекторі)
– Де можна зустріти цих тварин? А якщо вони мешкають в теплих країнах, то називаються….? (тварини теплих країн)
ЗАВДАННЯ №2 «Назви дику тварину» (за допомогою ЛЕГО цеглин)
– На екрані з’явилась фігура з ЛЕГО, значить наступне завдання ми будемо виконувати з цеглинками ЛЕГО. (кожна дитина має набір з 6 різнокольорових цеглинок)
– Треба побудувати сонечко за допомогою ЛЕГО цеглинок та назвати дику тварину,що мешкає в лісах України.
ЗАВДАННЯ №3 Гра «Так чи ні» (діти піднімають червону цеглинку, якщо відповідь «НІ», зелену – «ТАК»)
– Лисичка любить їсти травичку та ягідки?
– Заєць змінює свою шубку, щоб бути непомітним?
– Вовк – це домашня тварина?
– Ведмеді взимку сплять.
– Тіло їжака вкрите хутром?
– Білка мешкає в барлозі ?
– Кабан вміє літати?
– У зайців народжуються кільчата?
ЗАВДАННЯ №4 «Розділи на склади» (діти розкладають у кошики малюнки диких тварин,називаючи кількість складів)
– Діти, розділіть у кошики зображення тварин , які мають 1 склад, 2, 3. (вовк,ведмідь,лось, заєць,білка,лисиця,їжак,кабан,сова)
– Який малюнок зайвий? (сова) Чому? (сова-це птах)
ЗАВДАННЯ №5 «Математичні задачки від тітоньки Сови»
– Сова – це мудрий птах і вона нам приготувала дуже складні задачки.
- Посадив ведмідь в лісочку
5 берізок, 2 дубочки.
Рахувати сам не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона лічити,
Почала вона кувати,
Та не може полічить
Нумо, ви допоможіть. (7)
- Йшли 2 їжаки,
Несли по 2 буряки.
А ви їм допоможіть
Буряки ті полічіть. (4)
- Є в зайчихи 5 малят –
Неслухняних зайченят.
На обід їх мати зве,
3 прийшли, а скільки йде? (2)
- Лізі казку про рукавичку
Прочитала старша сестричка.
Мишка, жабка, вовк, кабан, ведмідь.
Скільки звірів підкажіть? (5)
- Біля річки біля галявинці
Знайшли моркву сірі зайці.
7 морквин – це є не мало.
1 з’їли, скільки стало? (6)
ЗАВДАННЯ №6 «Чарівний мішечок» (діти з мішечка обирають собі картку,за допомогою чого діляться 4 команди)
1 команда – за малюнком складає речення і викладає схему речення
2 команда – складають описову розповідь про тварину за допомогою схеми-підказки
3 команда – рахують тварин до 5
4 команда – звуковий аналіз слів
ЗАВДАННЯ №7 Малювання «Тварина, яка не існує» (діти малюють вимишлену тварину і дають їй назву)
ЗАВДАННЯ №8 «Знайди сюрприз» (діти знаходять в групі солодкий сюрприз)