М. Ковель ЗДО №11
Для кого призначений: І молодша група
Форма проведення: розвиток мовлення, природне довкілля, сенсорний розвитокІнтегроване заняття з розвитку мовлення, природного довкілля та сенсорного розвитку на тему: «Домашні тварини»
Зв’язне мовлення: розвивати зв’язне мовлення, вміння відповідати на запитання дорослого, сприяти розвитку активного мовлення.
Лексика: активізувати словник назвами домашніх тварин, звуконаслідувати їх.
Граматика: вживати пестливі слова (котик, кошенятко, киця, кицька).
Сенсорний розвиток: навчати розрізняти предмети за величиною – великий, маленький; вправляти підбирати клубочки відповідного кольору за допомогою способу прикладання; розвивати навички наслідування імітування дорослого, дрібну моторику рук під час практичних дій; виховувати бережне відношення до свійських тварин, вміння співпереживати, допомагати; заохочувати дитячу допитливість; викликати у малят емоційний відгук, позитивне ставлення до побаченого, почутого; заохочувати дітей до розглядання іграшок домашніх тварин, називати частини тіла, формувати вміння розрізняти кольори, вправляти в закріпленні їх назв;
Природне довкілля: поглибити і розширити знання про домашніх тварин місце їх проживання, спосіб харчування тварин; сприяти розвитку пам’яті, мислення, уяви, уваги.
Матеріал: клубочок, іграшкові тварини(котик, кізонька, собачка, корівка), велика корзина з м’ячами, відерце з маленькими м’ячами, чашечка з блюдцем та ложечкою; аркуші А5 на кожну дитину із зображенням котиків і ниточок від клубочків, клубочки по 3 шт. на кожну дитину; аркуші А5 із зображенням домашніх тварин; роздатковий матеріал: картинки із зображенням продуктів харчування тварин.
Хід заняття
Діти заходять до групи. Вітаються:
Зранку у віконечко зазирнуло сонечко (нахили вліво, вправо)
Мило посміхнулося (посміхаються)
До щічки доторкнулося (торкаються щічок)
Промінцем погладимо (гладять ручки)
Не сумуй! – порадило! (кроки на місці)
День, що розпочався,
Щоб у тебе вдався! (плескають в долоні)
(На килимку кидаю непомітно клубочок фіолетового кольору).
— Ой діти, погляньте, а що це в нас на килимку? (Клубочок). Звідки він тут взявся, хто його міг залишити навіть і не знаю.
— Скільки клубочків? (один)
— Скажіть, який він? (Великий, круглий, м’який)
— А якого він кольору? (фіолетового)
( з’являється котик)
Погляньте це – котик. Так це ж він забув у нас клубочок. Малятка, давайте привітаємося з нашим котиком (вітаються)
— А що киця має нам відповісти? (Няв).
Діти у нас у всіх є ім’я, і нашу кицю також якось звати. Як ви думаєте як? (Варіанти дітей).
Нашу кицю звати Мура. Давайте розглянемо кицю Муру.
— Яка наша гостя? (гарна, пухнаста, біла, добра, ласкава).
— А що в неї є, що це? (Голівка).
— А що в Мури на голівці? (Вушка, очі, носик, ротик, вуса).
— А які в неї вушка? (Маленькі, гостренькі, пухнасті).
— А що ще є в нашої киці, що це? (Лапки)
— Які вони? (біленькі, пухнасті, маленькі, м’якенькі)
Діти, ще у Мури є спинка і хвостик. Хвостик який? (Довгий, пухнастий).
— А що любить їсти киця? (Молочко, сметанку, мишки, рибку).
Малята, а давайте ми разом розповімо вірш про котика!
Киця Мура, де ти була?
Я гукав, а ти не чула
— Що киця має нам відповісти?
Я сиділа під столом
Їла кашку з молочком
Діти, наша киця гралася і змішала усі клубочки. Вона просить їй допомогти, давайте розкладемо клубочки великі у корзину, а маленькі у відеречко(робота дітей)
Ой, які ви молодці! Киця задоволена вашою допомогою і дуже дякує і запрошує вас до веселої гри.
Фізкультхвилинка
Киця прокидається
Лапкою вмивається,
На зарядку поспішає
Вправно спинку прогинає.
Весело стрибає хвостиком махає
Гарно посміхається,
Бо з нами грається.
Діти, наша киця зголодніла. Давайте запросимо її до столу.
— Куди посадимо кицю? (на стільник).
— Чим пригостимо? (Молочком).
— З чого буде пити молочко? (З чашечки).
— Чашечка де стоїть? (На блюдці).
— А ложечка де стоїть? (В чашці).
— Що скажем киці? (Смачного).
— А що відповість киця? (дякую).
Поки наша киця буде пити молочко, ми зробимо подарунок киці. Підійдіть усі до столів. Уважно подивіться наша киця гралася і загубила клубочки, давайте ми їй допоможемо їх зібрати. У вас є ниточки біля яких необхідно розмістити клубочки відповідно за кольором.(Робота дітей).
Молодці малята, усі гарно впоралися із завданням, наша киця кличе нас на бабусине подвір’я. Давайте усі підійдемо і поглянемо, хто ще живе у бабусі на подвір’ї. Уважно роздивіться і назвіть тварин які живуть у бабусі? (Корова, кінь, собака, кізонька).
— А як називаються ці тварини, домашні чи дикі? (Домашні). Так, правильно, тому що вони живуть на подвір’ї у людей.
— Діти, а як називається хатинка у якій живе собачка? (Будка).
— Що робить собачка на подвір’ї? (Гавкає, стереже подвір’я).
— А хто це ще у бабусі на подвір’ї? (Коник).
— А як коник каже? (Іго – го). А я вам скажу, що коник возить вантажі і допомагає бабусі в полі.
— А хто ж це у бабусі на подвір’ї і каже «ме»? (коза).
— Як називається дитинчатко у кізоньки? (козеня).
— Діти, а це хто? (Корівка)
— Що корівка дає ? (Молочко). А з молочка роблять сир і сметанку.
Наша киця теж хоче до бабусі на подвір’я. А куди ж ми її посадимо, де вона буде жити? (на килимку біля хатинки).
— Як буде допомагати вона бабусі? (ловити мишки).
Діти киця нам дякує і залишається на подвір’ї у бабусі. Малятка, а давайте нагодуємо тваринок, адже ми маємо піклуватися про усіх домашніх тварин.
Дидактична гра «Хто що їсть?»
Малята сідайте за свої столики і навпроти кожної тваринки покладіть ту картинку, на якій зображено те що любить їсти тваринка
Гра «Так чи ні?»
— Діточки, хто до нас сьогодні котик приходив у гості, так чи ні?
— Корівка каже гав, так чи ні?
— Кізонька їсть капусту, так чи ні?