Інтегроване заняття з соціуму, розвитку мовлення, з елементами народознавства та сенсорного розвитку на тему: «В гостях у бабусі» Залишити коментар

Пилипчук Ольга Юріївна
М. Ковель ЗДО №11

Для кого призначений: ІІ молодша група
Форма проведення: ознайомлення з соціумом

Інтегроване заняття з соціуму, розвитку мовлення, з елементами народознавства та сенсорного розвитку на тему: «В гостях у бабусі»    

Ознайомлення з соціумом:

Мета: поповнити знання дітей з розділу «Ознайомлення з соціумом», розширювати знання про речі навколо, вчити орієнтуватись у визначенні протилежної статі, у віці людей: діти та дорослі(бабуся, мама, тато, внуки);знати своє власне ім’я, виявляти інтерес до інших дітей які мають ім’я, вживаючи пестливі форми; поглиблювати знання про свійських пта­хів(качка, курка, гуска, індичка) та їхніх дитинчат; догляд за домашніми тваринами.

Народознавство: закріпити назву українського посуду – миска, предмет побуту вишита скатертина, ввести в словник дітей слова «гладишка».

Розвиток мовлення

Мета: зв’язне мовлення: вправляти в побудові поширених речень за допомогою кілець Луллія; чітко відповідати на запитання;розвивати мовлення, інтонаційну вираз­ність мови, мислення, увагу; поповнити словник словами: родина, доброта; виховувати допитливість, впевненість у собі.

Сенсорний розвиток

Мета: закріпити кольори (червоний, зелений, фіолетовий, блакитний), поняття «великий», «малий»; розвивати дрібну моторику рук за допомогою перебирання квасолі та гречки;

Обладнання та матеріали: скатертина, курочка, 2 котики, курчатка; 2 миски одна з квасолею, друга з гречкою, тарілки з квасолею та гречкою на кожну дитину; кільця Луллія для вправи «Птах — яйце — пташенятко», звукозапис голосу кота та курочки.

Хід заняття

Діти заходять в світлицю

Ми вже тут були, розглядали кімнату, одяг

-А хто може в  жити в цій кімнаті? ( бабуся, дідусь, мама з дітками, тато)

Погляньте, до бабусі завітали гості, діти, давайте привітаємося з нашими гостями (вітаються)

– А як ми  їх назвемо одним словом? ( сім’я)

–  Ми ще можемо назвати їх , що це родина. (повторіть)

– Яка  може  бути родина ? ( міцна, дружна, велика, багата, славна, чудова)

Діти, а  наша бабуся  не встигала зробити все по господарству , давайте ми їй допоможемо? (підходять до стола)

– Що стоїть на столі?(миски)

– Скільки мисок? (дві миски)

– Які вони?(великі, коричневі)

– Діти, а що знаходиться в мисці? ( квасоля і гречка)

– Бабуся  не встигла застелити стіл, чим ми його застелимо?(скатертиною)

– А яка вона?( біла, вишита, гарна, святкова)

Бабуся   хотіла приготувати борщ, але в неї змішалися крупа і квасоля. Давайте ми зробимо приємне бабусі і переберемо їй у окремі тарілочки квасолю і гречку.

Діти перебирають квасолю і гречку в різні тарілочки( грає тихенька музика).

Ось діти які ви молодці тепер бабуся  з цієї квасолі зварить борщ, ми її тут залишимо  і вона зрадіє, що ми їй допомогли.

 Звукозапис- котики нявчать

-Хто  нас зустрічає? (біля пічки  два котики)
– Цього котика звати Руденький, а цього Чорновух.

– Як ви вважаєте, чого їх так назвала бабуся?(тому що один рудого кольору, а інший із чорними вухами)
– А як я усіх вас називаю, як тебе? (Саша, Макар, Тимофій)

– Як сказати одним  словом? ( по імені)
Так, кожна людина має своє ім`я.
– Людині дають ім`я, коли вона маленька чи доросла? (коли маленька, народиться)
Ім`я може дуже багато розповісти про людину.

– Тут живе бабуся, як її звати? (Одарка)

– Бабуся Одарка – доросла чи дитина? (доросла)

– А ви, дітки, ким доводитесь бабусі? (внуками і внучками)

– А своїм матусям і татам? (Синочками й донечками.)

Так, почувши ім’я  ми одразу можемо сказати, про кого йдеться мова: про хлопчика чи дівчинку, про дорослого чи дитину.

 

Дидактична гра «Назви лагідно»

Малята давайте ми один одного назвемо лагідно!

(діти називають один одного по імені  у пестливій формі)

Саша – Сашуня

Аня – Анюта

Макар – Макарчик

Фізкультхвилинка
Раз – піднесли руки в гору,
Два – схилилися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкнетеся підлоги.
Три, чотири – стали прямо,
Починаємо іншу вправу.
Руки в боки й нахилились:
Вправо – вліво, вправо – вліво.
А тепер усі присіли.
Підвелися, стали прямо.
Закінчились наші вправи.

(Звукозапис  квочки)

  • Хто там пісеньку свою так співає: «Ко, ко, ко…»? (курочка) (діти підходять до неї)
  • Що нам допомагає почути ці чудові звуки? ( Наші вушка)
  • Що дає нам курочка? (яйця)
  • Що готують з яєць ? (омлет, їх жарять, варять, додають у тісто для пиріжків)
  • Хто піклується про курочку? (бабуся)
  • Як можна назвати бабусю, якщо вони піклуються про котиків, курочку? (добра)
  • То за що бабусю ми називаємо доброю? (Тому, що   вона доглядає за тваринами, за оселею; вона їх годує; виводить  випасати на травичку; котиків  купає, дає їм пити молочко; доглядає курочку)
  • Де знаходиться доброта є? (в сердечку)
  • А як ви гадаєте – на що схожа доброта? (мяку подушечку, теплі руки мами, вату)
  • Якого вона кольору? (світлі)
  • Так вона різнокольорова. Головне – світла
  • Тепла чи холодна?
  • Що означає бути добрим?( допомагати один одному, не ображати)

–    Що треба робити, щоб добра ставало все більше? ( робити гарні вчинки)

Справді, діти, добро, як сонечко, гріє і завжди допомагає.

 

Гра «Різнокольорові курчата»

Малята, погляньте, хто це у нас біля курочки? (Курчата)

– Які вони? (Жовті, однакові)

– Всі курчата однакові, але відрізняються тільки тим, що на кожному із них різного кольору стрічка.

(Діти разом з вихователем сортують курчат за кольором)

Із червоною стрічкою посадимо курчатко біля мами – курочки, тому що вони хочуть тепла та любові. Ще з фіолетовою стрічкою посадимо біля курочки.

Із  блакитною та оранжевою  поставимо біля тарілочки із пшоном.

А з зеленою та синьою помістимо біля тарілочки із водичкою.

Вправа «Птах – яйце — пташенятко»

(Діти працюють з кільцями Луллія, що складаються з трьох кругів. На великому крузі дитина вибирає зображення птаха, на середньому – яйця, а на найменшому – пташенят. Відтак діти складають розповідь із 3 – 4 речень Наприклад: «Це курка вона несе велике яйце. Із нього з’являється курчатко. Воно маленьке й жовтеньке.»)

Малята, а тепер ми трішки пограємося. На бабусиному подвір’ї живуть різні птахи. Ви знаєте, яйця різних птахів відрізняються на вигляд. Спробуємо знайти яйце для птаха та їх дитинчат. Малята, будете підходити до мене крутити кільця та підбирати до кожного птаха його яйце та дитинча.

– Аню, ходи розкажеш мені про курочку. Які яйця вона несе? Як називається її дитинча?(кожна дитина підходить по черзі).

Підсумок

  • У кого ми сьогодні були в гостях?(у бабусі)
  • Кого ми зустріли? (котиків, курочку, курчаток)
  • Як ми допомагали бабусі? (перебирали квасолю та гречку)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин