Шевчик Надія Василівна, Панасюк Юлія Олександрівна
Вихователь, вихователь
м. Ковель ЗДО №11
Для кого призначений: середній дошкільний вік
Спрямованість змісту: Інтегроване заняття з використанням здоров’язберігаючих технологій, ознайомленні з соціумом, розвитку мовлення, конструюванняСОКОВИТЕ ЯБЛУЧКО
Інтегроване заняття з використанням здоров’язберігаючих технологій, ознайомленні з соціумом, розвитку мовлення, конструювання
Мета:
Продовжувати підтримувати здоров’я дітей з використанням льодотерапії, су-джок терапії, вітамінотерапії, офтальмотренажу
Розширити знання про яблуко, процес виготовлення соку з яблука. Вправляти в умінні створювати модель з цеглинок LEGO за зразком вихователя
Формувати вміння відповідати на запитання дорослого, збагачувати активний словник прикметниками, ввести нові слова: вітамінний, свіжовижатий, вправляти в доборі прикметників до іменників.
Розвивати пізнавальну активність, дрібну моторику. Виховувати цінне ставлення до свого здоров’я, бажання загартовуватись.
Матеріали: коробка, мішечок з великим яблуком, маленькі яблука на кожну дитину, блендер, графин з яблучним соком, зразок моделі, LEGO цеглинки 2×4 червоного, жовтого, зеленого кольору, 2×2 чорного кольору, презентація ІКТ, таця з замороженими яблуками, лялька Дора.
Хід заняття:
– Малята, запрошую вас до групової кімнати, погляньте, скільки прийшло до нас багато гостей.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться всім гостям,
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день.
- (Вихователь запрошує дітей на килимок, де знаходиться посередині килимка мішечок)
– Малята, погляньте, що це? (вихователь піднімає з підлоги мішечок)
– Як ви думаєте, чий це мішечок? Хто міг його загубити?
(Вихователь звертається до дітей)
– (Ім’я), це ти загубив цей мішечок?
– А може це ти, (Ім’я) принесла з дому? (Діти заперечують)
(Вихователь просить дітей сісти в кружечок)
– Погляньте, малята, в мішечку, щось лежить.
– (Ім’я), візьми руками предмет, що знаходиться в мішечку і скажи, якої він форми? (круглої)
– Скажіть малята, що може бути круглої форми? ( диня, кавун, м’яч, яблуко, помідор)
– Діти, а давайте через тканину руками визначимо, що ж в мішечку?( Щось схоже і на м’яч, і на яблуко)
– А може ми понюхаємо? ( діти схиляються до думки, що річ схожа на яблуко)
(Вихователь дістає з мішечка червонобоке яблуко).
– Діти, погляньте, яке яблуко завітало до нас в гості! (дає можливість дітям помилуватись яблуком).
Д/гра «Яблучко яке?»
– Малята, запрошую вас встати в коло, передайте яблучко один одному і розповідайте, яке воно? (смачне, соковите, запашне, велике, об’ємне, духмяне, бокате, жовто-червоне, осіннє, гарне, кругле, рум’яне, мале, червонобоке, червоне, кругле).
– Ось, скільки багато ми знаємо про яблуко, а я скажу, що воно вітамінне, корисне.
- Сюрпризний момент ( стук в двері, дітям передають коробку з яблуками).
– Чуєте, малята, хтось стукає до нас, піду подивлюся. Погляньте, нам передали ось якусь коробку з нової пошти. Цікаво, а що ж в ній.
– (Ім’я дитини), подивись, що в коробці? (яблучка)
– Хто міг нам передати ці яблука? (люди, мама, їжачок)
Запрошую вас сісти в коло, а я вам дам по яблучку, вони не звичайні, адже дарують нам здоров’я. Слухайте казочку про яблучко і виконуйте рухи.
(Самомасаж яблуками – су-джок) «Пригоди яблучка»
На верхівці яблуні жило яблучко. Легкий вітерець розгойдував гілочку дерева на якому воно росло.(Діти злегка дмухають на яблучко, піднімають руки вгору й повільно погойдують ними.) Але одного разу вітерець подув дужче, яблучко не втрималось на гілці й упало на землю(Діти роблять сильний видих, імітуючи вітер, і опускають руки на груди) Яблучко роздивилось навколо (розкрити долоньки і погойдати вліво – вправо) Яблучко покотилось по лісовій доріжці( качають яблучко по руках від ліктя до кінчиків пальців правої та лівої руки) Довгий шлях стомилося яблучко, воно вирішило відпочити, закотилось у травичку( ховають в долоньках) Яблучко побачило двох їжачків.( імітують сопіння їжачків)Захотіли їжачки погратися. Вони стали перекидати його один одному( перекидають яблучко із однієї руки в другу)Яблучко злякалось вирішило, що час повертатись додому до своєї яблуньки ( катають яблучко по ногах)Прокотилось до своєї яблуньки, зрозуміло, що «У гостях добре, а вдома краще» Ось така пригода трапилась із яблучком.
- Ось ми склали всі яблучка до корзинку. ( Стук в двері, приходить лялька з Легокраїни)
– погляньте, до нас з ЛЕГО країни завітала в гості Дора. Вона просить розповісти, що можна приготувати з яблук? Розкажемо? (так)
Д/гра «Що можна приготувати з яблук»
– То що можна приготувати з яблук? ( відповіді дітей)
– варення, якщо варення з яблук , то яке воно? (яблучне)
– повидло, якщо повидло з яблук , то яке воно? (яблучне)
– компот, якщо компот з яблук , то який він? (яблучний)
– пиріг, якщо пиріг з яблук , то який він? (яблучний)
– млинці, якщо млинці з яблук, то які вони? (яблучні)
– шарлотку, якщо шарлотка з яблук , то яка вона? (яблучна)
– джем, якщо джем з яблук , то який він? (яблучний)
– Які ви в мене розумнички, молодці.
В нас яблучко не тільки корисне а ще й веселе і воно хоче з вами погратися. Яблучко дуже спритне уважно дивіться слідкуйте за ним, тільки очима.
Фізкультхвилинка для очей (слайд)
Як ми гарно з вами відпочили.
– Ой я ж згадала, що з яблук ще можна приготувати…що? ( виставляє пляшку яблучного соку)
– Хто знає, як це можна зробити? (купити в магазині, натерти і видушити через марлю, через м’ясорубку прокрутити і видушити, на блендері мама робить).
– Ось і я вас запрошую підійти до столу і покажу, як я ми можемо самостійно це зробити на блендері.
Для того, щоб приготувати сік, нам знадобляться чисті, вимиті яблука, ось вони на таці. Яблучка треба порізати на часточки, вирізати серцевину. ( вихователь ріже на дошці) Ось так. Діти, погляньте, я знайшла ось такі насінини. (вихователь звертає увагу дітей).
І я розкрию вам одну маленьку таємницю яблука. От з цих маленьких коричневих насіннячко, (показує вихователь на серветці) коли їх посадити в землю, з’являться молоденькі паростки, з яких потім виростуть великі яблуні.
Ці шматочки я кидаю в блендер, і в мене вже є порізані яблучка. Я вмикаю, блендер в розетку. Нагадую вам, малята, що без дорослих вмикати електроприлади неможна. ( Я доросла, вимикаю) ( Працює блендер)
– Ось наш сік з яблук готовий, то який цей сік? ( яблучний)
(вихователь наливає в склянку)
– Який він ще ? ( корисний, запашний, ароматний, смачний. А ще він свіжий, бо свіжовижатий на блендері, повторіть).
Ось цим свіжим, вітамінним напоєм поласуємо пізніше, а зараз я і наша гостя просимо пройти і зайняти місця за столами.
Малята, ви знаєте, що яблучком можна не тільки можна смакувати і ласувати, а й загартовуватись.
« Льодотерапія»
( На столі лежить таця з замороженими шматочки яблук)
- Малята, візьміть в ручку шматочок яблучка, давайте захолодим свої щічки, намалюємо брівки, намалюємо вуса як у зайчика, погладимо шийку, щоб не боліло горличко.
- Молодці, яблучка додали нам здоров,я. Витріть ручки і личко серветкою.
А ще ми з яблучком і грались, веселились.
Давайте ми з вами викладемо для себе з легояблучко.
Дидактична гра «Виклади яблуко» (за зразком)
- Наша гостя Дора, дякує нам за те, що так багато цікавого і корисного дізналась від вас. Запрошую вас і Дору поласувати свіжим вітамінним яблучним соком.
Заняття люкс ! Чи можливо переслати презентацію на електронку?