Відомості про атвора:
Резнікова Олена Евгеніївна,
вихователь,
КЗ “Лисичанський дошкільний навчальний заклад (ясла – сад) №13 “Ромашка”
Інтегроване заняття в старшій групі (грамота+ознайомлення з навколишнім світом+пошуково-дослідниька діяльність+зображувальна діяльність з елементами пісочної терапії).
Тема: «Подорож до пісочної країни».
Програмний зміст.
– Створити у дітей позитивний настрій за допомогою застосування методів пісочної терапії,вчити їх передавти різні емоційні стани в імітаційно-образних іграх.
– Продовжувати вчити дітей проводити звуковий аналіз слів,виділяти звуки в словах,давати їм характеристику,розрізняти на слух та по артикуляції голосні,тверді та м*які приголосні звуки,закріпити знання про умовне позначення звуків.
-Закріпити вміння виіляти перший звук в слові,та знаходити місцеположення звука в словах.
-Продовжувати роботу по ознайомленню дітей з реченням,сприяти умінню дітей використовувати різні типи простих речень.
-Розвивати артикуляційний апарат дітей,удосконалювати уміння багаторазово повторювати один і той же рух(динамічні вправи).
-Познаймити дітей з властивостями та якостями піску.Допомогти зміцнити м*язи рук,розвивати спритність і координацію рухів кистей рук під час роботи з піском.Вчити шляхом практичної діяльності робити «живий пісок»,та використовувати його для ліплення піщаних виробів.Розвивати творчі здібності дітей при малюванні кольоровим піском.
-Виховувати у дітей бажання експериментувати,почувати себе більш успішними,отримати можливість самовираження.
Матеріал: кімнатна пісочниця, звичайний пісок,крохмаль,вода,кольоровий пісок,сніг у іграшковому відерці, відеоролик «Пустеля», дзвіночок,підбірка спокійної музики для релаксу,музична фізмінутка «Зверобіка»,дидактичні ігри: «Де заховався звук?», «Визнач перший звук в слові»,картинки с зображенням піска, фішки для позначення звуків.
Хід заняття
Вихов. Діти,подивіться,я сьогодні принесла вам дзвіночок,але він не простий,а чарівний.Цей дзвіночок дуже любить дарувати людям радість.Давайте будемо передавати дзвіночок один одному разом з нашими щірими побажаннями.
( Під ніжну музику діти передають дзвіночок та бажають: здоров*я, миру,радості,успіху тощо).
Цей дзвіночок дуже любть подорожувати і сьогодні він запрошує нас в чарівну країну,а яку саме ви дізнаєтесь подивившись невеличкий мультфільм.
(Перегляд відеоролика «Пустеля»)
Вихов. Ну що,ви впізнали що це за країна?(відповіді дітей).Так це спустеля – країна пісків,пісочна країна.А ви б хотіли потрапити до пісочної країни.
Давайте зараз сядемо на килим,закриємо очі і за допомогою чарівного дзвіночка перенесемось до пісочної країни
(Діти сідають на килим,закривають очі,звучить мелодія дзвіночків)
Вихов. Відкривайте очі.Подивіться ми звами на порозі чарівної країни пісків,але для того,щоб пісочна країна пустила нас у свої володіння треба привітатися з піском.
(Звучить тиха,плавна музика,діти підходять до пісочниці і проводиться «ритуал входження в пісочницю» – простягають руки над пісочницею долонями вниз,та проговорюють)
Здрастуй наш пісочок,
Жовтенький дружочок
У долоньки наші подивися
У них доброту, любов знайди.
Вихов.Ми з вами привіталися з піском і тепер можемо погратися з ним,але з початку послухайте правила поводження в пісочній країні
Шкідливих немає дітей в країні
Адже не місце їм у піску
Тут не можна кусатися, битися
І в очі піском кидатися.
А тепер ми можемо погратися з піском,адже пісом полюбляє коли лагідні дитячи пальчики торкаються його.
(Діти виконують рухи пальцями по піску,промовляючи приголосні звуки у відповідності с заданим образом.)
—Ковзає по поверхні піску змійка – вимовляємо звук ш (дитина розслабленими, а потім напруженими пальцями робить поверхню піску хвилястою в разних напрямках).
—Жучок борсається в піску – промовляємо звук ж (дитина рухає всіма пальцями, імітуючи рух комах, зустрічаючись під піском руками один з іншому-жучки вітаються).
—Коник стрибає по піску – промовляємо звук з (стрибаємо пальцями по поверхні піску).
—Дует пісочний вітер – промовляємо звук «в»(долонями розгладжують пісок).
Вихов. Діти.ви дуже гарно погралися з піском.А скажіть мені який пісок?(Відповіді дітей: сухий,сипучий,дрібний,жовтий).Так,вірно, а ще пісок вміє розмовляти.Давайте послухаємо,як шумить пісочний дощ.
—Пісочний дощ – звук «с».(дитина повільно,а потім швидко сипе пісок із свого кулачка в пісочницю,на долонь дорослого,на свою долонь,на тильну сторону долоней. Змінюючи тембр голосу.
Запропонувати дітям зробтит характеристику звука с(приголосний,твердий)
Вихов.Діти,дивіться,ось я бачу жительку пісочної країни – змійку,вона пропонує нам пограти зі словами в яких є звук «с».Зараз давйте зробимо три норки,адже змійка велика.В першій норці розташується голова змійки,сюди ми будемо викладувати каринки в назві яких звук «с» стоїть перший,
в другій норці розташується тіло – середина змійки,сюди ми будемо викладати картинки,в назві яких звук «с» стоїть в середині слова,в третій норці розташується хвостик змійки – сюди виложемо картинки,в яких звук « с» стоїть наприкінці слова.
(проводиться дидактична гра «Де заховався звук?» )
Вихов.Діти,а ми з вами знаємо іще багато слів,які починаються на звук «с»,але для того,щоб ми могли чітко,ясно і зрозуміло всі слова вимовляти – я пропоную вам підготувати наші язички.
Артикуляційна гімнастика
Відкриваємо ротик – будинок
Хто господар у домі тім
У ньому господар – язичок
Він зручно в будинку ліг
(Відкриваємо і закриваємо рот, показуючи і ховаючи язичок)
В цьому будинку дві стіни
Це щоки – нам видно
Можуть стіни в будинок втягнутися
Апотом як куля надутися
(Надуваем і втягуємо щоки)
Двері – губи гнучкі
Можуть стати усмішкою,
Можуть в трубочку зібратися
Після знову посміхнутися
(Розтягуємо губи в посмішку, після збираємо трубочкою)
Вихов.Молодці,ви гарно розім*яли свої язички та губи.Тепер ми можемо далі продовжити подорож по пісочній країні,та пошукати в яких же ще словах живе звук «с».
Вихов.Дивіться,в нашій пісочній країні є пісочний годинник,але він чомусь не відраховує час,щоб запустити цей годинник треба оживити його,а зробити це можна за допомогою картинок.Якщо ми знайдемо та виложемо на коло годинника картинки в яких перший звук «с»,то він почне відраховувати час.
Дидактична гра «Визнач перший звук в слові».
Що об*єднає всі ці слова?
А чи є серед цих слів схожі?(сніговик,снігур,снігуронька,сніжинка).
Дивіться ми виконали завдання і пісочні часи знову почали відраховувати час.
Вихов.Діти,а скажіть сніг і пісок,чи є між ними щось спільне?Вони однакові,чи різні? (міркування дітей)
Давайте ми з вами пройдемо в нашу чарівну лабораторію і порівняємо сніг і пісок.
(Проводиться порівняння снігу та піску.Сніг – мокрий,холодний,тає в теплі, білий,тощо. Пісок – сипучий,бувае мокрий,в теплі не тане,з мокрого можна ліпити,жовтий,тощо).
Вихов.Діти, а давайте порахуємо.скільки складів в словах – сніг,пісок? А скільки в цих словах звуків? Виділимо перші звуки в цих словах.Зробимо звуковий аналіз слів.Визначемо схожі чи несхожі ці слова?
(проводиться звуковий аналіз слів сніг,пісок за допомогою умовних фішок).
Вихов.Діти,ви виконали завдання і мабуть вже втомилися.Я пропоную вам відпочити та трошкі розім*ятися.А ви знаєте,що і там де лежать холодні сніги,і там де гарячи піски – всюди живуть тварини.І щоб на замерзнути в снігу, і знайти прохолоду в пісках їм доводиться багато рухатись.Ось і я вам пропоную уявити себе тваринами і порухатись та.як вони.
Фізмінутка «Зверобіка»
Ми дуже добре з вами відпочили,тепер можна і далі продовжити експерименти в пісочній країні.
А хочете,ми з вами зробимо сьогодні «живий» пісок?З ним можна грати і в групі,і дома.Подивіться.що це таке? Це схема,давайте її родивимось і дізнаємось,що нам потрібно для виготовлення живого піску.
(Роздивляємось схему для виготовлення живого піску.)
Проводиться практична робота:виготовлення живого піску та виробів з нього.
Дивіться,які гарні фігурки у нас получилися.Вони не розсипаються і водночас дуже м*якенькі.Ці фігурки ми залишимо в пісочній країні,а потім,коли повернемось в дитячий садок,поділимось секретом виготовлення жисого піска з іншими дітьми і навчимо їх робити теж гарні вироби з нього.
(Миємо та витираємо руки)
Вихов. Діти,подивіться я ще бачу одну загадку пісочної країни.Ось стоїть ваза з піском, якісь стрілочки,а навколо лежать якісь картинки,вони дуже різні.Мабуть треба навколо вази розложити тільки ті картинки на яких зображений пісок.
(Діти розглядають та розкладають картинки.)
Вихов. Я пропоную вам вибрати собі картинки,які найбільш сподобались і скласти з ними речення.
(Складання речень по картинкам)
Вихов.Молодці,ви добре впорались с завданням.Ми звами захоплююче подорожували по пісочної країні, грали з піском, зі словами і зі звуками, порівнювали сніг і пісок, але перед тим як повернутися в дитячий садок, я пропоную вам ще одне цікаве завдання. Адже у нас вже дуже скоро настане весна і щоб в пісочної країні теж відчувалося її наближення, давайте намалюємо весняну картину, але оскільки країна то пісочна, то і малювати її ми будемо піском, але піском не звичайним, а кольоровим.
(Діти під спокійну мелодію малюють на склі кольоровим піском колективну весняну кратину).
Вихов.Діти,де ми сьогодні з вами побували?Вам сподобалась наша подорож? І мені сподобалась. Нам пора прощатися з пісочною країною,але сподіваюсь, що ми ще не раз сюди повернемось.
( Під спокійну музику проводиться ритуал виходу з пісочниці)
У долоньки наші подивися,
Мудрішими стали адже вони,
Спасибі, милий наш пісок,
Ти нам розумнішими стати допоміг.
Тепер я прошу вас простягнути руки над пісочницею і зробити рухи так,ніби ми скатуємо кульку.Тепер прикладіть цю кульку до свого серденька і повторюйте за мною: «Ми беремо з собою все саме важливе,що було сьогодні з нами,все,чому ми навчилися».