Відомості про автора:
Гуменюк Людмила Вячеславівна
Вихователь
м. Нетішин,
ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу №5 “Теремок”
Для кого призначений: для дітей раннього віку
Спрямованість змісту: (сенсорний розвиток з образотворчою діяльністю) (нетрадиційна техніка “Малювання штампами із картоплі”)
Інтегроване заняття
Тема: “Доріжки для сестричок” (Ознайомлення з геометричною фігурою – квадратом).
Мета: розвивати увагу, мислення, сприйняття форм і предметів; виховувати вміння слухати один одного та дорослого, зацікавленість образотворчою діяльністю; ознайомити дітей з новою формою – квадратом; продовжувати вчити групувати предмети за величиною (великий – маленький); закріплювати вміння обводити пальцем контур предмета; вчити дітей прийомом зображення навколишніх предметів (квадрата) шляхом нетрадиційної техніки малювання – штампування.
Матеріал: іграшки-ляльки (велика і маленька), квадрати різного кольору і розміру (на кожну дитину), квадрати однакового кольору різної величини, аркуш білого паперу А5 (на кожну дитину), штампи із картоплі у вигляді квадрата, серветки, тарілочка із червоною фарбою, серветки.
Хід заняття:
- Сюрпризний момент.
У гості до дітей приходять дві ляльки (велика і маленька).
В гості я до вас прийшла,
Ще й сестричку привела,
Я доросла, я – Ганнуся,
А маленька – це Катруся.
Вихователь: Малята, до нас сьогодні у гості завітали сестрички Ганнуся та Катруся. Вони принесли із собою фігури. (Показує дітям квадрати).
– Валерія, якого кольору фігури? (Червоного і жовтого).
Вихователь: Зараз пограємось із фігурами.
- Дидактична гра “Ознайомимось із квадратом”.
Вихователь: Візьміть у руки цю фігуру (Діти беруть, розглядають).
– Назар, якого розміру ці фігури? (Великі і маленькі).
Вихователь: Це квадрати, вони мають куточки (Показує) та рівні сторони (Показує). Покажемо пальчиками куточки (Показують на своїх квадратах). А тепер пальчики бігтимуть по сторонах (Діти пальчиками обводять сторони квадрата). Тепер давайте спробуймо квадрати покотити (Діти разом з вихователем намагаються покоти квадрат).
– Софійка, котиться квадратик? (Ні).
Вихователь: Правильно, квадратик не котиться, бо йому заважають куточки. (Вихователь супроводжує свої дії словами).
Квадратик я в руці тримаю
Та прокотить його бажаю.
Квадратик не котиться,
Як не старається,
Куточками впирається.
- Рухлива гра-імітація “Щось малеча зажурилась”.
Щось малеча зажурилась,
Мабуть, трішечки втомилась.
Що робити, що робити,
Треба трішки відпочити.
Нумо на носочки встаньмо,
(Піднімаються на носочки.)
У віконечко погляньмо,
(Повороти головою.)
В небі хмароньки біленькі,
А ви діточки маленькі.
(“Ліхтарики” – руки вгорі.)
Ручки вгору – ручки вниз,
(Руки вгору, вниз.)
Кругом себе повернись.
(Повернутись навколо себе.)
Всі присіли, посміхнулись,
(Присісти.)
До гостей враз повернулись.
(Повернутися обличчям до ляльок.)
- Дидактична гра “Збудуємо доріжки для сестричок”.
Вихователь: Дівчатка-сестрички просять нас збудувати для них доріжки. У нас є великі і маленькі квадратики. Більшій ляльці потрібно зробити доріжку з більших фігур, меншій – з менших.
Ляльок потрібно посадити поряд. Будувати доріжки починати від ляльок. Кожна дитина з наявних у неї фігур кладе більшу – більшій ляльці, меншу – меншій.
Більшій ляльці – більшу, меншій – меншу.
(Вихователь спонукає дітей до повторення).
Коли доріжки складено, ляльки йдуть по доріжках. Якщо є помилка, лялька раптово спікається об фігуру,яка потрапила не на своє місце.
– Що трапилося? Чому наше лялечка трохи не впала? Чи, може, в неї доріжка неправильно складена? Замініть цей квадратик на інший. Який квадратик ми сюди покладемо?
Коли лялька відійшла на інший бік доріжки, вихователь говорить:
– Далеко відійшла від нас Катруся, а Ганнуся – близько. (Демонструє декілька разів).
- Образотворча робота. (Малювання штампами із картоплі – квадрат).
Вихователь: Дітки, ви хочете навчитися малювати фігуру квадрат? (Так). Ми сьогодні з вами будемо продовжувати вчитися малювати штампами із картоплі.
(Вихователь сідає за столик, а діти стають навколо столика).
Вихователь: У нас на столиках є тарілка, у якій лежить штамп – квадрат, аркуш білого паперу, тарілка із червоною фарбою і серветки. Беремо штамп, вмочаємо його у фарбу і ставимо на аркуш паперу, після того кладемо штамп назад у тарілку і витираємо ручки серветкою. Ось у нас і вийшов квадрат.
– Оля, яку фігуру я поставила штампом? (Квадрат).
– Назар, якого кольору квадрат у мене? (Червоного).
– Віка, чим ми ставили квадрат? (Штампом).
- Самостійна робота дітей. (Малювання штампами).
(Діти пробують самостійно ставити штампами квадра, вихователь підходить до кожного з дітей і при потребі допомагає).
- Підсумок.
(Вихователь хвалить дітей за гарно виконану роботу).
Ляльки прощаються з дітьми, говорять, що їм дуже сподобалося і вони наступного разу ще завітають у гості.