заняття

Інтегроване заняття “Доріжки для сестричок” для дітей раннього віку Залишити коментар

Відомості про автора:

 Гуменюк Людмила Вячеславівна
Вихователь
м. Нетішин,

ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу №5 “Теремок”

Для кого призначений: для дітей раннього віку

Спрямованість змісту: (сенсорний розвиток з образотворчою діяльністю) (нетрадиційна техніка “Малювання штампами із картоплі”)

 Інтегроване заняття

 

Тема: “Доріжки для сестричок” (Ознайомлення з геометричною фігурою – квадратом).

Мета: розвивати увагу, мислення, сприйняття форм і предметів; виховувати вміння слухати один одного та дорослого, зацікавленість образотворчою діяльністю; ознайомити дітей з новою формою – квадратом; продовжувати вчити групувати предмети за величиною (великий – маленький); закріплювати вміння обводити пальцем контур предмета; вчити дітей прийомом зображення навколишніх предметів (квадрата) шляхом нетрадиційної техніки малювання – штампування.

Матеріал: іграшки-ляльки (велика і маленька), квадрати різного кольору і розміру (на кожну дитину), квадрати однакового кольору різної величини, аркуш білого паперу А5 (на кожну дитину), штампи із картоплі у вигляді квадрата, серветки, тарілочка із червоною фарбою, серветки.

Хід заняття:

  1. Сюрпризний момент.

У гості до дітей приходять дві ляльки (велика і маленька).

В гості я до вас прийшла,

Ще й сестричку привела,

Я доросла, я – Ганнуся,

А маленька – це Катруся.

Вихователь: Малята, до нас сьогодні у гості завітали сестрички Ганнуся та Катруся. Вони принесли із собою фігури. (Показує дітям квадрати).

– Валерія, якого кольору фігури? (Червоного і жовтого).

Вихователь: Зараз пограємось із фігурами.

  1. Дидактична гра Ознайомимось із квадратом”.

Вихователь: Візьміть у руки цю фігуру (Діти беруть, розглядають).

– Назар, якого розміру ці фігури? (Великі і маленькі).

Вихователь: Це квадрати, вони мають куточки (Показує) та рівні сторони (Показує). Покажемо пальчиками куточки (Показують на своїх квадратах). А тепер пальчики бігтимуть по сторонах (Діти пальчиками обводять сторони квадрата). Тепер давайте спробуймо квадрати покотити (Діти разом з вихователем намагаються покоти квадрат).

– Софійка, котиться квадратик? (Ні).

Вихователь: Правильно, квадратик  не котиться, бо йому заважають куточки. (Вихователь супроводжує свої дії словами).

                    Квадратик я в руці тримаю

Та прокотить його бажаю.

Квадратик не котиться,

Як не старається,

Куточками впирається.

  1. Рухлива гра-імітація Щось малеча зажурилась”.

Щось малеча зажурилась,

Мабуть, трішечки втомилась.

Що робити, що робити,

Треба трішки відпочити.

Нумо на носочки встаньмо,

                   (Піднімаються на носочки.)

У віконечко погляньмо,

                   (Повороти головою.)

В небі хмароньки біленькі,

А ви діточки маленькі.

(Ліхтарики – руки вгорі.)

Ручки вгору – ручки вниз,

(Руки вгору, вниз.)

Кругом себе повернись.

(Повернутись навколо себе.)

Всі присіли, посміхнулись,

(Присісти.)

                   До гостей враз повернулись.

(Повернутися обличчям до ляльок.)

  1. Дидактична гра Збудуємо доріжки для сестричок”.

Вихователь: Дівчатка-сестрички просять нас збудувати для них доріжки. У нас є великі і маленькі квадратики. Більшій ляльці потрібно зробити доріжку з більших фігур, меншій – з менших.

Ляльок потрібно посадити поряд. Будувати доріжки починати від ляльок. Кожна дитина з наявних у неї фігур кладе більшу – більшій ляльці, меншу – меншій.

Більшій ляльці – більшу, меншій – меншу.

(Вихователь спонукає дітей до повторення).

Коли доріжки складено, ляльки йдуть по доріжках. Якщо є помилка, лялька раптово спікається об фігуру,яка потрапила не на своє місце.

– Що трапилося? Чому наше лялечка трохи не впала? Чи, може, в неї доріжка неправильно складена? Замініть цей квадратик на інший. Який квадратик ми сюди покладемо?

Коли лялька відійшла на інший бік доріжки, вихователь говорить:

– Далеко відійшла від нас Катруся, а Ганнуся – близько. (Демонструє декілька разів).

  1. Образотворча робота. (Малювання штампами із картоплі – квадрат).

Вихователь: Дітки, ви хочете навчитися малювати фігуру квадрат? (Так). Ми сьогодні з вами будемо продовжувати вчитися малювати штампами із картоплі.

(Вихователь сідає за столик, а діти стають навколо столика).

Вихователь: У нас на столиках є тарілка, у якій лежить  штамп – квадрат, аркуш білого паперу, тарілка із червоною фарбою і серветки. Беремо штамп, вмочаємо його у фарбу і ставимо на аркуш паперу, після того кладемо штамп назад у тарілку і витираємо ручки серветкою. Ось у нас і вийшов квадрат.

Оля, яку фігуру я поставила штампом? (Квадрат).

Назар, якого кольору квадрат у мене? (Червоного).

Віка,  чим ми ставили квадрат? (Штампом).

  1. Самостійна робота дітей. (Малювання штампами).

(Діти пробують самостійно ставити штампами квадра, вихователь підходить до кожного з дітей і при потребі допомагає).

  1. Підсумок.

(Вихователь хвалить дітей за гарно виконану роботу).

Ляльки прощаються з дітьми, говорять, що їм дуже сподобалося і вони наступного разу ще завітають у гості.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *