“Калейдоскоп емоцій” заняття для дітей старшого дошкільного віку Залишити коментар

Навчити дітей розвивати позитивне мислення та переконати їх, що позитивний погляд на життя допомагає досягати більш успішних результатів та бути щасливими; створити позитивно-емоційний настрій, згуртувати дитячий колектив;  розвивати пізнавально-психічні процеси, логічно й критично мислити; удосконалити навички комунікації  підсиленням невербальних засобів спілкування; розвивати точність окоміру, дрібної моторики рук.

Тріфанова Крістіна Олексіївна, Костенко Яна Ярославівна, Ходирєва Марина Василівна

Виховательки

Черкаська облась, м. Сміла ДНЗ №19 “Світлячок”

Для кого призначений: старша група
Спрямованість змісту: Особистість дитини

ЕМОЦІЙНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

Заняття з дітьми старшого дошкільного віку

Мета: навчити дітей розвивати позитивне мислення та переконати їх, що позитивний погляд на життя допомагає досягати більш успішних результатів та бути щасливими; створити позитивно-емоційний настрій, згуртувати дитячий колектив;  розвивати пізнавально-психічні процеси, логічно й критично мислити; удосконалити навички комунікації  підсиленням невербальних засобів спілкування; розвивати точність окоміру, дрібної моторики рук.

Обладнання:  стаканчики з трубочкою, планшети  з манною крупою, картки з малюнками, на яких зображено людей з різними емоціями, плакат з малюнком «Позитивне емоцій», маркери, листики паперу, музичний супровід, LEGO конструктор жовтий, зелений, червоний.

Хід заняття:

1.Привітання (діти сідають в коло на килимку)

Вихователька. Добрий день, мої малята!

Які у вас гарні оченята:

Карі, сині та сіренькі.

Ви ж усі такі гарненькі!

Вихователька. Діти, перед кожним із вас лежить по три LEGO цеглинки і кожна з них відображає настрій на даний момент. Давайте побудуємо «Вежу настрою»: жовта цеглинка – хороший, піднесений настрій; зелена – спокійний; червоний – поганий. (Діти виконують завдання)

Візьміть цеглинку з  вашим настроєм і побудуйте вежу.

Вихователька. Молодці! Ми з вами нашу вежу залишимо тут до кінця заняття, а в кінці заняття ми зробимо ще одну вежу і порівняємо, чи заграла вона новими барвами.

Вихователь. Як ви гадаєте, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому занятті? (настій, емоції, почуття)

Вихователька. Кожна людина має свої емоції, і це нормально. Але часом наші думки можуть впливати на те, як ми себе почуваємо. Наприклад, якщо ми думаємо про щось приємне, то починаємо радіти, а якщо думаємо про щось негативне, то можемо стати сумними.

Вправа  «Чарівні стаканчики»

Вихователька. Я пропоную позбутися негативних емоцій з допомогою чарівних стаканчиків. Підійдіть до  столиків, підвиньте стаканчик з водою і щосили подуйте в трубочку, яка стоїть в стаканчику. Відправте через трубочку всі свої образи і сумний настрій.

Отже, всі свої негативні емоції і пригнічений настрій ми залишили в минулому і тепер у нас є можливість розвивати свої позитивні емоції.

  1. Бесіда «Що таке емоції?»

–  Як ви вважаєте, який у мене сьогодні настрій? (Хороший)

– Як ви дізнаєтеся, який у вас настрій або в оточуючих? (По виразу обличчя)

– Так, наші емоції відображаються у нас на обличчі за допомогою міміки, жестів.

–  Які емоції ми з вами знаємо? Назвіть, будь ласка. (Радість, сум, злість, сором, здивування,образа, страх)

–  Коли у вас буває хороший настрій? (Міркування дітей)

–  Від чого ваш настрій псується? (Міркування дітей)

– Коли у вас буває поганий настрій? (Коли мені щось не дозволяють, ображають)

– Що можна зробити, щоб покращити настрій? Як ви думаєте? (Міркування дітей)

–  На що  схожа радість? Злість? Страх? (Міркування дітей)

  1. Гра «Скринька емоцій»

Діти заглядають у скриньку емоцій, які ж емоції у ній (в скриньці лежать дзеркальця).  Беруть дзеркальця.

Вихователька. Уявіть, що ви відчули, коли вам подарували нову іграшку. Зобразіть радість. Подивіться в люстерко. Що ви бачите? (Відповіді дітей)

Вихователька. Так, усміхнене обличчя. Зверніть увагу на свої губи. Вони розтягнуті, й кутки підняті вгору. Очі широко відкриті, або трішки примружені. Щічки заокруглені.

Вихователька. А тепер покажіть, будь ласка, які ви сердиті. Уявіть, що мама не дозволяє вам  подивитися мультик або ж піти погуляти, подивіться на себе в люстерко. Сердиті очі, насуплені брови, зімкнені губи, напружені м’язи.

  1. Гра «Передай емоцію по колу»

Вихователька. На картках зображені різні емоції (радість, злість, подив тощо). Кожен з вас передасть емоцію по колу своєму сусіду мімікою і жестами.

5.Гра «Позитивні, негативні»

Вихователька.  Назвіть емоції, які на вашу думку сприяють зміцненню здоров’я і ті, які його погіршують. У кого картка з «позитивною» емоцією – станьте ліворуч від мене, а ті, у кого на картках зображені «негативні» емоції – праворуч від мене. (Діти виконують завдання.)

  1. Вправа «Манкотерапія»

Вихователька. У вас на столику стоять планшетки з манкою давайте підсунемо ближче до себе та виконаємо вправу.

Мета: стабілізувати емоційний стан дитини, навчити її прислухатися до себе, власних почуттів й відчуттів.

Вказівка до виконання вправи:

  • покладіть долоні на манку, закрийте очі, відчуйте, яка вона;
  • відкрийте очі, розкажіть, що ви відчули (відповіді дітей);
  • зробіть те ж саме, повернувши долоні іншою стороною;
  • розкажіть про свої почуття.

Ковзаєм  по поверхні манки як змійка або як машина. Пройдіться долоньками, як слон, як маленьке слоненя, як швидкий зайчик. Залиш відбитки долоньок, кулачків, ребер долонь. Створіть візерунки та малюнки – сонечко, метелик, буква А або ціле слово. Просійте манку крізь пальці або висійте доріжку з манки.

Вихователька. Які емоції були у вас під час виконання  цих вправ? Чому? (Відповіді дітей)

Вихователька. Насправді усі емоції нам потрібні – і позитивно, і негативно забарвлені. Емоції повідомляють нам різну інформацію. Наприклад, страх повідомляє про небезпеку, тобто він охороняє нас, допомагає врятувати життя за допомогою захисних механізмів: втечі або нападу. Роздратування повідомляє про те, що ситуація розвивається не так, як очікувалося. Щастя (емоція радості) – повідомляє, що наші потреби задоволені. Навіть гнів – емоція, яку більшість людей хотіли б прогнати від себе, також корисна для нас. Він попереджає інших і нас самих, коли щось заважає нашим намірам, спонукає до змін.

  1. Інтелектуальна карта « Позитивне мислення»

Вихователька. Діти, подивіться ось у мене плакат із розміщеним посередині фото,  яке викликає позитивні емоції. Кожен з вас намалює на своєму листку те, що викликає у вас позитивні емоції, потім ми приклеїмо їх до плакату і зробимо різнокольорові стрілочки. (Діти виконують завдання)

Вихователька. Ось  і вийшла у нас дуже гарна карта позитивних емоцій, ми її повісимо на дошку і будемо дивитися та заряджатися позитивом.

  1. Підсумок заняття

Вихователька. А зараз знову сядемо на килимочок та збудуємо «Вежу емоцій», які переважають на даний час у вас. Нагадую: жовта цеглинка – хороший, піднесений настрій; зелена – спокійний; червоний – поганий. (Діти виконують завдання)

Вихователька. Діти, давайте тепер з вами порівняємо наші вежі. Подивіться на першу вежу, яку ми зробили на початку заняття, яка емоція на ній переважає? (Орієнтовна відповідь дітей: переважає середній рівень настрою)

Тепер погляньмо на вежу, яку ми тільки що зробили, якої тут емоції найбільше? (Орієнтовна відповідь дітей: переважає хороший настрій)

  1. Рефлексія
  • Чому ви сьогодні навчилися?
  • Про які нові емоції дізналися?
  • Що було важко?
  • Про що ще хотіли б дізнатися?

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин