Комплексне заняття з народознавства + художньо-продуктивна діяльність малювання у середній групі Залишити коментар

Степанішина Ірина Сергіївна
Вихователь. Учитель за сумісництвом
село Старі Бабани

Для кого призначений: група середнього дошкільного віку

Учіться діти бабцю шанувати,бабусенька – вона матусі мати…

(Комплексне заняття з народознавства + художньо-продуктивна діяльність малювання) у середній групі.

Програмовий зміст:продовжувати закріплювати знання дітей про родину і родинні цінності; активізувати вживання слів  означень у своєму мовленні; розвивати мовлення та дрібну моторику дітей;розширювати словниковий запас; виховувати почуття любові ,ніжності,доброти до своєї бабусі;викликати почуття вдячності за бабусину турботу;продовжувати вчити дітей нетрадиційному малюванню.

Хід уроку:

Любі малята, сьогодні ми з вами поговоримо про людину ,яка є дуже важливою у житті кожного із нас. Ця людина випромінює ніжність,турботу  і доброту. Як ви думаєте, хто це?(Відповіді дітей скоріше за все мама…)

Не вгадали малята,хоча ви були дуже близькі до правильної відповіді…Послухайте но загадку і ви все зрозумієте:

Турботлива,ласкава і ніжна

Моя голубка – білосніжна…

До тебе ніжно пригорнуся…

Бо ти ж як мама,тільки ти – (бабуся)

Ну що,ж тепер ви здогадалися про кого ми з вами поговоримо? Так , про наших ріднесеньких бабусь.

А зараз послухайте віршика, які слова опису ви тут почуєте. Слова – означення відповідають на запитання. Яка?Тобто ,бабуся яка?

Бабуся, як сива голубонька.

Ріднесенька,ніжна моя.

Ти добра й ласкава,як фея!

З тобою щаслива сім’я.

Дітки, які слова – означення ви почули?Яка бабуся?

А якими словами пестливими ви називаєте своїх бабусь?Дидактична гра : «Лагідно бабусю називаю так…»

Вихователь заздалегідь на килимку з жовтих стрічок або ниток  робить коло, а дітки назвавши свою бабусю якимось означенням викладають промінчик до сонечка ( Слова означення-прикметники)

Ой,погляньте, з яким природнім явищем можна порівняти тепло бабусі?

Дітки,а пам’ятаєте ми слухали пісеньку, «Якщо говорити між нами..»

Скажіть мені будь ласка , які ж були самі останні слова у цій пісеньці?

«Все починається з мами…» А як ви думаєте, чому це я раптом заговорила про маму? Тому що бабуся  це мам вашої мами і тата. І бабусі дбають про вас, не менше ніж ваші мами…

А зараз послухайте приказки про бабусь:

  • Була б моя бабуся, нікого не боюся; бабуся – Щиток, кулак – молоток.
  • Для онука дідусь – розум, а бабуся – душа.
  • У кого є бабуся і дід , той не знає лиха.

Чому так про бабусю і дідуся ідеться в приказках? Як ви думаєте?Ви їх любите?  Навіть коли вони вас сварять? А доречі, чому вас сварять ваші бабусі?

А зараз, давайте пригадаємо українські казочки, де ми зустрічали бабусю:

Молодці дітки, а тепер пригадайте,що саме робила бабуся у кожній із цих казочок?( Діти розказують фрагменти казок)

Молодці малята нумо відпочивати:

Наші бабці рано прокидаються ( імітування пробудження)

Біля печі управляються (руки в боки)

Попіл вигортають(рухи обома руками на себе)

Дрова підкидають( торкаючись до підлоги і рухи на рівні поясу)

Родина прокидається ( Імітування пробудження)

Борщем пригощається ( Імітування споживання їжі)

Отже дітки,навіть у фізкультхвилинці, бабуся дбає про усіх,зваривши борщик.

А зараз давайте подумаємо і скажемо як ми можемо подбати про своїх бабусь?  Зараз пограємо в гру  «Добрі справи» Починаємо наші речення так : « Я можу…»

Скажіть дітки, а що б могла б означати остання картинка?  (Можна показати скриньку чи святкову коробку справжню) Крім нашої допомоги,чим ми ще можемо порадувати наших бабусь?

Справді, ми можемо подарувати її подарунок. Давайте подумаємо,що полюбляють наші бабусі найбільше? Біля чого порядкуються щовесни і ціле літо? Правильно, подаруємо їм квіти.

Але спершу давайте розімнемо наші пальчики:

Рано – вранці квітка просиналася.

Ніжно-ніжно росами вмивалася.

Пелюстинки ніжні і тендітні.

Посміхались сонечку привітно.

От і ми нашим бабусям незвичайні квіти, незвичайні, тому що малювати ми його будемо незвичайним способом. ( Спосіб малювання вибирається довільно: «Штампи з картоплі», «Ватні палички», «Трафарети», «Виделки», «Обрізок від пекінської капусти», «Плямографія», «Зіжмакана серветка» та багато інших.

Під час малювання звучить пісенька Н.Май «Бабуся»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин