Відомості про автора:
Чекмарьова Тетяна Павлівна
Вчитель-логопед
Комунальний заклад «ДНЗ (ясла-садок)№ 127 комбінованого типу» Криворізької міської ради
Конспект бінарного заняття вчителя логопеда та вихователя з дітьми старшого дошкільного віку на тему “Подруга Зима”
Програмовий зміст:продовжувати формувати поняття у дітей про користь зими в житті людей, природи, тварин, птахів; вправляючи в моно- і діалогічній мові; автоматизувати поставлені звуки; розвивати вміння розрізняти емоції; формувати логічне мислення при обговоренні «Небувалиць» (користування складносурядними та складнопідрядними реченнями зі сполучниками «тому що», «а також». Вправляти дітей в нестандартних способах зображувальної діяльності, розвивати дрібну моторику, зоровий контроль, творчу уяву. Виховувати вміння відчувати красу природи взимку, емоційну чутливість.
Обладнання: картини зими, фотографії різних видів зимового спорту (фігуристів, ковзанярів, лижників, хокеїстів), мікрофони, магнітофон, табл.. «Сніговики», пластилін, фарби, камінці, бісер, клей, стеки.
Хід конкурсу
- Добрий день, шановні гості!
Сьогодні в нашій телестудії відбудеться конкурс, в якому приймуть участь кращі ведучі телепередач. Зустрічайте!
- Головний синоптик України – …..(ім’я дитини)
- Відомий модельєр – …..
- Ведучий програми «в світі тварин» – ……
- Ведучий дитячих передач – …..
- Спортивний коментатор – …..
- Дозвольте вам представити шановне журі:
Головні режисери методичної служби – …..(імена дітей).
- Темою нашої зустрічі є «Подруга Зима». І так – І номінація «Найцікавіша телеінформація».
- Скажіть, (ім’я дитини), ви дійсно вважаєте, що Зима може з кимось дружити, про когось дбати?
(Так. Зима дбає про природу, дає їй відпочити до весни. Даруючи сніги, робить користь землі, деревам, зігріваючи їх, наче кожухом. А вітер дарує красиву картину – танок пухнастих сніжинок. Теплої погожої днини від сонячних промінців зі снігу з’являється кришталеві бурульки, – від краси яких не можна відвести очей).
- Але ж людям – і дорослим, і дітям холодно. Що на це скаже наш ведучий «В світі моди»?
(Дорослим і дітям я пропоную взимку вдягати хутряні шапки, шуби, шарфи, рукавички, теплі чобітки. І тоді мороз буде не страшний).
- Дякую за пораду.
- А тваринам зима не зашкодить? (звертається до ведучого «В світі тварин»).
(Ні. Багато з них сплять до весни – це ведмеді, борсуки, їжаки. А сніг тільки зігріває їх норки, барлоги).
- То що, будучі в лісі, ви нікого не зустріли?
(Мені пощастило побачити, як білочка з одного дупла пригає до іншого, щоб там поласувати грибами, шишками, горішками).
- А хіба в неї не одне дупло?
(Ні. У неї від 3 до 5 дупл. І щоб до них добратися їй допомагає хвіст – який в польоті служить парашутом).
- А було щось таке, що вас вразило?
(Зустрівши ведмедя-шатуна, я був здивований, він так швидко бігає, неначе кінь).
- Але все обійшлось гаразд?
- Ведучий дитячих передач, а що ви можете сказати про стосунки Зими з дітьми?
(Діти дружать з Зимою. Радіють, що можуть пограти в сніжки, зліпити снігову бабу, фортецю, покататись на санчатах. А ще я бачив, як вони турбуються про птахів – годують їх насінням, крихтами хліба, салом).
- Наш спортивний коментатор щойно повернувся зі змагань. Як спортсмени віднеслись до приходу Зими?
(Вони нарешті дочекались її приходу. Я вів репортажі зі змагань фігуристів, ковзанярів, лижників).
- А яким видом спорту ви захоплюєтесь?
(Я захоплююсь хокеєм, стрибками на лижах з трампліну).
- О, ці справжні чоловічі види спорту. Дякую!
- ІІ конкурс-номінація «Самий спостережливий».
Щоб вести телепередачі треба бути ще й спостережливим. Перед вами «однакові» сніговими. (Діти заперечують, вказуючи на відмінності):
1 – байдужий
2 – злий
3 – засмучений
4 – здивований
5 – веселий
- Згодна. Ви вірно підмітили. Що сніговими відрізняються своїм настроєм.
- ІІІ номінація «Науважніший-найрозумніший»
- Веселий настрій був і у поета В. Сенатовича, вірш якого я вам зараз прочитаю.
Буде лис дружити
З нашими курми,
Як весна до літа
виїде саньми.
Буде лис картоплю
На вогні пекти.
Як возами будуть
По річках плести.
Що то буде з лисом,
Як побачить лис
Сани на колесах,
Воза без коліс?
- Чому я сказала, що вірш веселий?
– Зараз я вас запрошую до наступного конкурсу-номінації «Кращий танцівник». - Останній конкурс проведе експерт-мистецтва знавець….
- Я запрошую вас до художньої майстерні. До того, як ми почнемо наступний конкурс я хочу впевнитись – чи готові ваші пальчики до роботи. (Пальчикова гімнастика).
З неба падають сніжинки
На дерева, на будинки
На майдани, на садки
На ялинки, на дубки.
Закрутилися сніжинки,
Як веселі комашинки
Наче зграї білих мух
Як м’який холодний пух.
Біле-біле все навколо
Ясне й чисте, як ніколи
Мов пухнаста ковдра ліг
Скрізь на землю білий сніг.
- Добре, молодці, – готові; проходьте, будь-ласка. Наше завдання намалювати портрет зими. Зима невпевнена, сором’язлива, тому коли дивилась у дзеркало, розбила його на багато маленьких шматочків і портрет нам прийдеться малювати на шматочках. Але вона не знала, що наші конкурсанти добре вміють гратися у пазли, скласти з частин ціле не буде складною проблемою, отож кожен з вас сам вибере, яку рису характеру зими він буде відображати, та якими засобами.
Нам буде допомагати музика про зиму, створювати вам настрій, нагадувати про почуття, які викликає зима, а вкінці треба буде коротко представити свою роботу.
- Дружно вийдемо, малята,(діти)
На подвір’ї погуляти
І куди не кинем зір –
Всюди іграм та розвагам
Надається перевага!
- У саду, у саду
Грає вітер на дуду.
Ще й у свищик свище
Лютий морозище.
У зимовому саду
Я сьогодні не знайду
А ні комашинки,
А ні комаринки
Всі комахи у землі,
Під корою на гіллі.
- Йшов помалу лісом лось,
В лісі лось злякавсь когось.
Так злякався лось когось,-
Що тікати довелось.
- Що за гостя в нас така?
І висока, і струнка
Сяє зірка у горі,
На гілячках ліхтарі
А горять на ній не шишки,
А цукерки та горішки.
Шубка з сірого пушку,
Скаже в жовтім фартушку
Чорний шарфик та шапчина
Хоч маленька ця пташина,
Та корисна трудівниця
Називається (синиця).
- Шановні, конкурсанти – в усіх конкурсах ви переконали нас в правоті прислів’я «Не така страшна зима, –
Хоч лютує й завива».
А зараз послухайте рішення журі.
(в кожній номінації учасник нагороджується медаллю).