Призначене заняття для дітей 3-4 років, спрямоване навчати дітей складати аплікативне зображення сніговика з паперових деталей у формі кругу різного розміру. Розвивати окомір, уміння компонувати деталі за розміром, вміння орієнтуватися на листі паперу: зверху, знизу, посередині. Продовжувати поповнювати словниковий запас дітей. Сприяти розвитку мовлення, образного мислення, фантазії та творчої уяви. Розвивати відчуття кольору і композиції. Виховувати самостійність, ініціативність, прагнення доводити розпочате до кінця.
Для кого призначений: для дітей 3-4 років
Мета: навчити дітей робити аплікацію за допомогою ватних дисків сніговика. Розвивати окомір, уміння компонувати деталі за розміром, вміння орієнтуватися на листі паперу: зверху, знизу, посередині. Продовжувати поповнювати словниковий запас дітей. Сприяти розвитку мовлення, образного мислення, фантазії та творчої уяви. Розвивати відчуття кольору і композиції. Виховувати самостійність, ініціативність, прагнення доводити розпочате до кінця.
Обладнання:
картинка із зображенням одягу, лист синього паперу, ватні диски, вата, клей, серветка – на кожну дитину, кульки білого кольору
Попередня робота: Розглядання картини «Зимові забави»
Ігри на ділянці, споруда сніговика.
Хід заняття.
Діти входять в групу встають у коло.
Вихователь: діти, послухайте мою загадку і відгадайте:
– Сніг на полях, лід на річках,
Вітер гуляє, коли це буває?
Діти: – Взимку.
Вихователь: правильно.
Подивіться діти, що це у нас лежить на підвіконні ( йди Артемко візьми цього листа)
Вихователь: Ой, діти, дивіться до нас хтось прислав сніжинку, і вона не одна.
А з ким, ви повинні відгадати загадку, яку вам приготувала сніжинка.
З мітлою у руці,
із відром на голові
Стою зимою надворі. (Сніговик).
Правильно сніговик, а ось і він (заходить сніговик під музику).
СНІГОВИК:
Я – веселий Сніговик
І журитися не звик.
Маю очі з вуглини,
Ніс червоний із морквини.
Завжди усмішка по вуха,
Шуба з снігового пуху,
Шапка зроблена з відра,
А в руці стримить мітла.
Добрий день, дітки! Я знаю, що ви ходите в дитячий садок і тут разом граєте. Вам весело і гарно живеться у садочку. А я, самотній, стою у дворі й мені сумно
Діти, пограймо разом зі Сніговиком, щоб він став веселим і не сумував.
Фізкультхвилинка під музику: «Що за гамір, що за гра»
Що за гамір?
Що за гра? (присідання)
Ліпить бабу, ліпить бабу,
Дітвора! (показуємо як ліпим сніжки)
Ой же баба, ой же баба
Снігова,
Біла в баби
Голова.( показуємо яка велика голова)
Ой, у баби, ой у баби
Горб на спині
І ломака, і ломака
Он яка!( показуємо стукання палки)
Ніс у баби, ніс у баби
З картоплини,( показуємо ніс)
Рот у баби, рот у баби
З буряка.(показуємо рот)
Діти сніговик приніс щось у торбинці:
Дидактична гра «Що ми не одягаємо взимку»
(діти по черзі обирають предмет одягу, та пояснюють свій вибір, наприклад: ми не одягаємо взимку плаття, тому, що в ньому буде холодно і т.д.)
Сніговик хоче ще пограти з вами у гру, щоб розвеселитись
Рухлива гра «Хто швидше збере снігові кульки»
А тепер наш гість сніговик втомився, і хоче трішки відпочити він присяде і подивиться наше заняття, як ми гарно навчаємось (сідає на крісло)
Щоб наш сніговик не розтанув, я покладу поруч з ним сніжинку.
Дидактична гра «назви лагідно»
Сніг-сніжок
Ялинка-ялиночка
Сніговик-сніговичок
Кулька-кульочка
Сніжинка-сніжиночка
Зірка-зірочка
Рукавиця-рукавичка
Шапка-шапочка
Хата-хатинка
Морква-морквиночка
Діти, а чому сніговик може розтанути?
Діти: тому, що в групі тепло.
Вихователь: А де повинен жити сніговик?
Діти: на вулиці?
Вихователь: Правильно на вулиці. А в яку пору року?
Діти: Взимку.
Вихователь: Давайте подивімось, з яких частин складається Сніговик?
Діти: Голова, тулуб, руки.
Вихователь: Діти з чого ми починаємо робити сніговика (відповіді дітей)
Діти! Уявімо, що ми з вами на вулиці і кожен зліпить собі сніговика. Починаємо робити аплікацію «СНІГОВИЧОК».
Діти приступають до роботи.
В ході роботи вихователь, підказує, дає пораду.
По закінченні розкладають свої аплікації на столі.
Діти Сніговику вже час збиратись, бо у групі тепло і від тепла він почне танути. За те, що діти потанцювали, подарували йому друзів сніговичків, він пригощає малят льодяниками.
До побачення, Сніговику!
СНІГОВИК :«Я знов повернусь у двір. Але тепер я радісний від того, що у мене є друзі-малюки і я буду пригадувати їх і приходити взимку до них у гості. До побачення малята».
Аналіз робіт.
Вихователь: – Які гарні сніговики у вас вийшли! Денис, а який сніговик тобі найбільше сподобався? Що важко було? Що потрібно зробити, щоб вашим сніговикам не було нудно? (відповіді дітей)
Вихователь хвалить дітей, але при цьому показує і недоліки.
.