Вихователь
ЗДО №4 (ясла-садок) “Сонечко” м. Сарни
Для кого призначений: середня група дітей
Форма проведення: Мовлення, соціум
Тема: Транспорт
Мета: навчати складати речення із прикметниками розвиваючи зв’язне і діалогічне мовлення; закріпити вміння розповідати вірш за друдлами; активізувати словник дітей словами з теми «Транспорт», вживати узагальнюючі слова; розширити знання про транспорт та різні види палива, закріпити види транспорту (повітряний, наземний, водний). Розвивати активність, логічне мислення, мовленнєве дихання. Виховувати взаєморозуміння, доброзичливість.
Матеріал: атрибути до гри «Заправ Автомобіль», «Веселий потяг», «Наземний, повітряний, водний»; таця з водою; кораблик; відео-загадки, фото транспорту.
Хід заняття
Організаційний момент
- Малята, погляньте який чудовий ранок і скільки гостей завітало до нас на заняття. Давайте посміхнемося і привітаємося.
- Добрий ранок.
- Погляньте, до нас хтось поспішає в садочок.
Зайчик: Привіт, малята. Я дуже поспішав до вас, але як вийшов з лісу на дорогу, скрізь все гуділо, шуміло. Можливо ви мені розкажете, що це було?
- Зайчику, ми знаємо що це гуділо і шуміло. Це – транспорт. Малята, а давайте зайчику розкажемо про транспорт. Сьогодні ми будемо разом з зайчиком подорожувати. А на чому ми почнемо, відгадайте загадку. (відео-загадка про автомобіль)
- Це автомобіль.
- Вірно. Що машини роблять? (Їдуть)
- А який це автомобіль? (Легковий)
- Кого возить цей автомобіль? (Людей)
- Де їздять автомобілі? (По дорозі)
- А як сигналять автомобілі? (Бі-бі)
- А хто водить автомобіль? (Водій)
- Молодці. А чи ви хочете бути водіями? Але сперш нам потрібно що зробити щоб автомобілі могли поїхати? (Запрвити)
Дидактична гра «Заправ автомобіль»
- Є електричні автомобілі — екологічний транспорт, вони бережуть природу, не викидають у повітря отрути. Проте є автомобілі на пальному (бензині, газі, дизельному топливі). Поки людство не може повністю відмовитись від таких автівок. І щоб ми могли поїхати нам потрібнозапастися пальним. Для цього потрібно знайти кожному автомобілю свою каністру (за кольором).
- Молодці. Можемо рушати.
- Ось ми і приїхали автомобілями, щоб далі ми могли подорожувати нам потрібно відгадати загадку. (відео-загадка про тролейбус)
- Так, це тролейбус. А можливо хто пригадає вірш про тролейбус? А вам пригадати допоможуть наші помічники – друдли.
Ось тролейбус по дорозі
На роботу всіх розвозить,
Але він не п’є бензину,
А вхопився за дротину.
І як струм піде по дроті –
То тролейбус на роботі.
Т. Яцків
– Тепер ми можемо сідати в тролейбус, я буду водієм тролейбусу, а ви мої пасажири.
– Ось ми і тролейбусом доїхали до моря. Далі ми не зможемо їхати тролейбусом. На чому ми зможемо дібратися? А щоб дізнатися, ми відгадаємо наступну загадку (відео-загадка про корабель)
– Так, це корабель.
– Що робить корабель? (Ходить по воді)
– Що можуть перевозити кораблі? (Людей і вантаж)
– Зверніть увагу на тацю з водою і корабликом. Він не рухається. Для того щоб він поплив, потрібний вітер, і він зможе рухатися. Давайте обережно і ми подуємо на наш кораблик, щоб він зміг зрушити з місця .
Дихальна вправа «Вітер»
- Ось ми і переплели море. Але наша подорож ще не закінчується, на зустрічі нас зустрічають гори. Який транспорт допоможе? А щоб дізнатися, нам потрібно відгадати загадку. (відео-загадка про літак)
- Як гуде літак? (у-у-у…)
- Що робить літак? (літає)
- Кого чи що може перевозити літак? (людей, транспорт)
- Де літає літак? (В небі)
- А щоб полетіти в літаку, потрібно розповісти вірш про літак, і в цьому також можуть вам допомогти друдли.
Вище хмар летить літак,
В нім пального – повний бак!
В літаку сидить жираф
І тримається за шарф.
- Молодці. Давайте ми сядемо в літаки і полетимо.
Фізкультхвилинка
Літаки загули (обертання перед грудьми зігнутими в ліктях руками),
Літаки полетіли (руки в сторони, почергові нахили вліво і вправо),
На галявинку тихо сіли (присісти, руки до колін),
Та й знову полетіли
- Ось і приземлилися наші літаки. Але щоб повернутися назад до дитячого садка, нам потрібно пересісти на інший транспорт. Відгадайте загадку (Відео-загадка про потяг)
- Як гуде потяг? (чух-чух-чух)
- Що робить потяг? (їде)
- По чому їздить потяг? (по рейсам)
- Молодці
Дидактична гра «Веселий потяг»
- Щоб вирушити потягом нам потрібно кожному пасажиру у вагоні дати квиток. Але квитки в нас не звичайні, а у вигляді друдлів. Кожному пасажиру потрібно дати друдл, який підходить йому.
- Тепер коли всі отримали квитки, ми можемо вирушати. Я буду потягом а ви вагончиками.
- Ось ми і вернулися назад до дитячого садка і наша подорож закінчилася. На чому ми сьогодні подорожували? (автомобіль, тролейбус, корабель, літак, потяг)
- А як можна назвати все це одним словом? (транспорт)
Дидактична гра «Наземний, повітряний, водний»
- Ось погляньте, що в нас є. Тут зображено небо, дорога та водойма. Нам потрібно пригадати, де літають літаки, де плавають кораблі, де їдуть автомобілі? Ось в мене є різні види транспорту. Вам потрібно взяти транспорт і прикріпити його туди де він повинен бути і назвати який це вид транспорту.
- Молодці, справилися і з цим завданням. Зайчику, бачиш, скільки ти сьогодні дізнавався про транспорт. Ти можеш про нього розказати і своїм друзям в лісі.
Зайчик: дякую малята, тепер я знаю про транспорт багато і не буду його боятися