Конспект інтегрованого заняття з мовленнєвого розвитку та ознайомлення з довкіллям на тему: «Транспорт» Залишити коментар

Заняття з використанням друдлів призначене для розвитку креативного, дивергентного та логічного мислення дошкільників
Квачук Надія Василівна
Вихователь
ЗДО №4 (ясла-садок) “Сонечко” м. Сарни

Для кого призначений: середня група дітей
Форма проведення:  Мовлення, соціум

Тема: Транспорт

Мета: навчати складати речення із прикметниками  розвиваючи зв’язне і діалогічне мовлення; закріпити вміння розповідати вірш за друдлами;  активізувати словник дітей словами з теми «Транспорт», вживати узагальнюючі слова; розширити знання про транспорт та різні види палива, закріпити види транспорту (повітряний, наземний, водний). Розвивати активність, логічне мислення, мовленнєве дихання. Виховувати взаєморозуміння, доброзичливість.

Матеріал: атрибути до гри «Заправ Автомобіль», «Веселий потяг», «Наземний, повітряний, водний»; таця з водою; кораблик; відео-загадки, фото транспорту.

Хід заняття

Організаційний момент

  • Малята, погляньте який чудовий ранок і скільки гостей завітало до нас на заняття. Давайте посміхнемося і привітаємося.
  • Добрий ранок.
  • Погляньте, до нас хтось поспішає в садочок.

Зайчик: Привіт, малята. Я дуже поспішав до вас, але як вийшов з лісу на дорогу, скрізь все гуділо, шуміло. Можливо ви мені розкажете, що це було?

  • Зайчику, ми знаємо що це гуділо і шуміло. Це – транспорт. Малята, а давайте зайчику розкажемо про транспорт. Сьогодні ми будемо разом з зайчиком подорожувати. А на чому ми почнемо, відгадайте загадку. (відео-загадка про автомобіль)
  • Це автомобіль.
  • Вірно. Що машини роблять? (Їдуть)
  • А який це автомобіль? (Легковий)
  • Кого возить цей автомобіль? (Людей)
  • Де їздять автомобілі? (По дорозі)
  • А як сигналять автомобілі? (Бі-бі)
  • А хто водить автомобіль? (Водій)
  • Молодці. А чи ви хочете бути водіями? Але сперш нам потрібно що зробити щоб автомобілі могли поїхати? (Запрвити)

Дидактична гра «Заправ автомобіль»

  • Є електричні автомобілі — екологічний транспорт, вони бережуть природу, не викидають у повітря отрути. Проте є автомобілі на пальному (бензині, газі, дизельному топливі). Поки людство не може повністю відмовитись від таких автівок. І щоб ми могли поїхати нам потрібнозапастися пальним. Для цього потрібно знайти кожному автомобілю свою каністру (за кольором).
  • Молодці. Можемо рушати.
  • Ось ми і приїхали автомобілями, щоб далі ми могли подорожувати нам потрібно відгадати загадку. (відео-загадка про тролейбус)
  • Так, це тролейбус. А можливо хто пригадає вірш про тролейбус? А вам пригадати допоможуть наші помічники – друдли.

Ось тролейбус по дорозі

На роботу всіх розвозить,

Але він не п’є бензину,

А вхопився за дротину.

І як струм піде по дроті –

То тролейбус на роботі.

Т. Яцків

– Тепер ми можемо сідати в тролейбус, я буду водієм тролейбусу, а ви мої пасажири.

– Ось ми і тролейбусом доїхали до моря. Далі ми не зможемо їхати тролейбусом. На чому ми зможемо дібратися? А щоб дізнатися, ми відгадаємо наступну загадку (відео-загадка про корабель)

– Так, це корабель.

– Що робить корабель? (Ходить по воді)

–  Що можуть перевозити кораблі? (Людей і вантаж)

– Зверніть увагу на тацю з водою і корабликом. Він не рухається. Для того щоб він поплив, потрібний вітер,  і він зможе рухатися. Давайте обережно і ми подуємо на наш кораблик, щоб він зміг зрушити з місця .

Дихальна вправа «Вітер»

  • Ось ми і переплели море. Але наша подорож ще не закінчується, на зустрічі нас зустрічають гори. Який транспорт допоможе? А щоб дізнатися, нам потрібно відгадати загадку. (відео-загадка про літак)
  • Як гуде літак? (у-у-у…)
  • Що робить літак? (літає)
  • Кого чи що може перевозити літак? (людей, транспорт)
  • Де літає літак? (В небі)
  • А щоб полетіти в літаку, потрібно розповісти вірш про літак, і в цьому також можуть вам допомогти друдли.

Вище хмар летить літак,

В нім пального – повний бак!

В літаку сидить жираф

І тримається за шарф.

  • Молодці. Давайте ми сядемо в літаки і полетимо.

Фізкультхвилинка

Літаки загули (обертання перед грудьми зігнутими в ліктях руками),
Літаки полетіли (руки в сторони, почергові нахили вліво і вправо),
На галявинку тихо сіли (присісти, руки до колін),
Та й знову полетіли

  • Ось і приземлилися наші літаки. Але щоб повернутися назад до дитячого садка, нам потрібно пересісти на інший транспорт. Відгадайте загадку (Відео-загадка про потяг)
  • Як гуде потяг? (чух-чух-чух)
  • Що робить потяг? (їде)
  • По чому їздить потяг? (по рейсам)
  • Молодці

Дидактична гра «Веселий потяг»

  • Щоб вирушити потягом нам потрібно кожному пасажиру у вагоні дати квиток. Але квитки в нас не звичайні, а у вигляді друдлів. Кожному пасажиру потрібно дати друдл, який підходить йому.
  • Тепер коли всі отримали квитки, ми можемо вирушати. Я буду потягом а ви вагончиками.
  • Ось ми і вернулися назад до дитячого садка і наша подорож закінчилася. На чому ми сьогодні подорожували? (автомобіль, тролейбус, корабель, літак, потяг)
  • А як можна назвати все це одним словом? (транспорт)

Дидактична гра «Наземний, повітряний, водний»

  • Ось погляньте, що в нас є. Тут зображено небо, дорога та водойма. Нам потрібно пригадати, де літають літаки, де плавають кораблі, де їдуть автомобілі? Ось в мене є різні види транспорту. Вам потрібно взяти транспорт і прикріпити його туди де він повинен бути і назвати який це вид транспорту.
  • Молодці, справилися і з цим завданням. Зайчику, бачиш, скільки ти сьогодні дізнавався про транспорт. Ти можеш про нього розказати і своїм друзям в лісі.

Зайчик: дякую малята, тепер я знаю про транспорт багато і не буду його боятися

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин