Відомості про автора:
Поваляшко Наталія Анатоліївна
вихователь
КУ Сумський СНВК №37 «Зірочка»
м. Суми, Сумська обл.
Конспект заняття: «Зимуючі птахи»
Коротка анотація роботи: конспект інтегрованого заняття для дітей молодшого дошкільного віку з порушеннями зору.
Спрямованість змісту: розвиток мови, ознайомлення з соціумом
Вікова група: молодшій групі
Тема: Зимуючі птахи
Мета: вчити дітей називати та розрізняти зимуючих птахів, порівнювати їх будову, розмір, виявляти схожість та відмінність між ними. Формувати узагальнене поняття про зимуючих птахів. Розвивати пізнавальну активність, зв’язне мовлення, логічне мислення, уяву, вміння імітувати рухи та голоси птахів; зорове сприйняття, гостроту зору. Підвищити інтерес до птахів, викликати у дітей активне співчуття до зимуючих птахів, бажання надавати їм посильну допомогу.
Тип: групове
Вид: інтегроване
Обладнання: пташка на паличці (для гімнастики для очей), грамзапис голосу пташки, ілюстрації, зерна для сортування, пір’я.
Хід заняття
Вступ
– Яка пора року?
– Як ви дізналися, що зараз осінь?
Звучить запис співу пташки.
Зарядка для очей:
Прилетела птичка,
Зовсім невеличка.
Чому прилетіла?
Бо до діток схотіла,
До маленьких малят
Дівчаток та хлоп’ят.
Розгляд з обстеженням
– Подивіться, яка гарна пташка прилетіла до нас. Давайте розглянемо її. Що у неї є? (дзьоб, крила, голова, тулуб, хвіст)
– Давайте ми до неї доторкнемось, яка вона на дотик (гладенька, мяка)
– Чим вкрите її тіло? (тіло вкрите пір’ям)
Гра «Вітерець»
– Ви дуже подобаєтеся нашій гості, вона хоче з вами пограти. Наша Птичка-невеличка подарувала вам своє пір’ячко.
Птичка пір’ячко дала –
Щоб пограла дітвора.
Будем дути я і ви:
Легке пір’ячко, лети!
– Зробимо спочатку легкий вітерець, а тепер сильний, знову легкий.
Бесіда
– Наша гостя трішки сумна, бо деякі її друзі улетіли в теплі краї. Які птахи улетіли в теплі краї? Які птахи залишилися?
– А Птичка – Невеличка хоче розповісти вам про своїх лісових друзів. (виставити картинки)
– З ким товаришує Пташка? (горобець, синичка, ворона, сорока, заєць)
– Звернути увагу на зайця. Чим вкрите тіло у зайця? Чи вміє він літати? Чи є у нього дзьоб? Отже, заєць – це не пташка.
– Подивіться, горобчик маленький, а ворона…(велика)
– У сороки животик білий, а у синички…(жовтий)
– Ворона ходить, а горобець…(стрибає)
– У синички дзьоб короткий, а у ворони…(довгий)
– А ви знаєте, що у кожної пташки є своя мова? Відгадайте, хто каркає? Як каркає ворона?
– Хто скрекоче? Як скрекоче сорока?
– Хто цвірінькає? Як розмовляє горобчик?
– Як тенькає синичка?
Фізхвилинка
– А зараз ми побудемо птахами:
Крильця пташки розправляють,
Їх до сонця підіймають.
Потім можна політати
І комашок поганяти.
На галявину злетілись,
Там зернят вони наїлись.
Потім знову полетіли,
У гніздечко хутко сіли.
Гра «Скажи лагідно»
– Подивіться, у вас на столах картинки з зображенням птахів. Скажіть лагідно, яка пташечка у вас зображена?
Пальчикова гімнастика
Дзьобик маленький у пташечки є,
Дзьобом водичку пташечка п’є:
Дзьобик в калюжку вниз опускає,
Потім угору його піднімає.
Знов опускає і знов піднімає –
Свіжу водичку так попиває.
Сортування
– Що люблять їсти птахи? (зернятка, крихти, насіння, горобину)
– Давайте цим птахам передамо від нас гостинці: горобчику і синичці – насіння, вороні і сороці – ягідки горобини та кукурудзу.
Висновок
– Скоро настане зима і птахам стане зовсім сумно, бо на вулиці буде холодно і пташечкам важко буде знайти корм. Ми з вами повісимо годівничку і будемо обов’язково пригощати наших маленьких друзів гостинцями.