Шевченко Інна Володимирівна
Вихователь
м. Шостка ЗДО№2
Для кого призначений: Середня група; відкрите заняття для педагогів
Спрямованість змісту: Екологія
«Краплинка води»
Конспект комплексного заняття для дітей середнього дошкільного віку з пріоритетом екологічних завдань
Освітні завдання: формувати у дітей уявлення про воду в рідкому стані ( прозора, без запаху, є розчинником цукру); розширити екологічну свідомість, екологічну вихованість; вправляти у навичках екологічної поведінки; продовжувати вправляти дітей відповідати на запитання і висловлювати власну думку повними реченнями, добирати прикметники до іменників, в малюванні предметів з використанням трафарету; закріпити знання дітей про значення води для живих істот, лічити предмети в межах 3;
розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення, пам’ять, дрібну та загальну моторику;
виховувати бажання піклуватися про воду та водойми, естетичний смак, охайність.
Обладнання:
Демонстраційний: конверт із завданням, велика паперова краплинка, маленькі паперові краплинки, картинки із зображенням водойм, макет озеру з рибками, відерце, музичний супровід, ватман із зображенням хмаринки і трави.
Роздатковий: паперові стаканчики з водою, ложки, піпетки, гуашеві фарби, тампончики, сочки, вологі серветки, трафарети: дерев, зайців, пташки.
Попередня робота: розглядання ілюстрацій, бесіди про водойми.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
I.Вступна частина.
(Діти заходять до групи, стають півколом)
Привітання: Ми усміхаємось сонечку:
Здрастуй, золоте!
Ми усміхаємось квіточці –
Хай вона цвіте!
Ми усміхаємось дощику:
Лийся мов з відра!
Друзям усміхаємось –
Зичим їм добра!
Вих. І ви усміхніться один одному. І давайте передамо свої посмішки нашим гостям і привітаємось.
Сюрпризний момент:
Вих. Діти, послухайте, що це за звуки? (Звуки дощу). З`являється Краплинка.
Вих. Діти, подивіться, хто це до нас сьогодні завітав в гості? Який настрій у Краплинки? Як ви вважаєте, чому?
Вих. Давайте послухаємо що нам хоче Краплинка розказати і дізнаємося що ж трапилося.
Джерельце висохло,
Струмочок заслаб.
А капелька з крану
Кап – кап – кап.
Міліють ріки і моря
Не втрачайте води,
Бо буде біда.
Вих. Про що, розказує Краплинка?
Вих. Що ж треба робити, щоб берегти водичку?
II.Основна частина. Мотивація.
Вих. Малята, Краплинка прийшла до нас засмучена, тому що вона розгубила своїх подружок. Вона хоче щоб ми їй допомогли їх знайти.
Вих. Допоможемо ми Краплинці? А щоб нам їх знайти треба виконати завдання, завдання знаходяться в конверті. (Краплинки розкладені біля кожного завдання)
Відкриваємо конверт.
Перше завдання «Пригадати, де живуть краплинки?»
Вих. Часу не гаємо на пошуки краплинок вирушаємо.
Дидактична гра «Де живе краплина води?»
( На столі лежать картинки, діти беруть по одній картинці і за змістом картини дають повну відповідь, потім розміщають кожен свою картинку на дошку по черзі)
Вих. Молодці, перше завдання ми виконали. І ось подивіться, на столі з`явилися подружки Краплинки.
Вих. Скільки краплинок? Давайте, ми краплинки покладемо у відерце.
Друге завдання. «Яка може бути вода» Зараз ми з вами і перевіримо.
Часу не гаємо до дослідницького центру вирушаємо. Щоб нам розпочати треба одягнути спец одяг. Сідайте за стіл.
( Діти сідають за стіл, біля кожної дитини пластиковий стаканчик з водою, ложки, в стаканчиках цукор, 1 стаканчик на 2 дитини)
Вих. Візьміть стаканчики і подивіться, що це в нас в стаканчиках? А як ви вважаєте, яка вона? Понюхайте. Покуштуйте. Яка вона? Візьміть ложки і опустіть в стакан. Ви ложку бачите? Що ми можемо сказати, яка вода?
Вих. Як ви вважаєте, якщо ми в стаканчик додамо ложку цукру? Якою буде вода?
Вих. Давайте, перевіримо. Візьміть ложку, наберіть цукру і покладіть в стаканчик, ретельно перемішайте. Давайте, подивимося, цукор розчинився? Покуштуйте. Якою стала вода?
Вих. Ми з вами дізналися, що вода якщо без домішок, то вона без смаку, і без запаху, а якщо додати в воду будь-який домішок, наприклад як ми додавали цукор то вода вже буде мати і смак. Молодці, ми виконали з вами завдання. Подивіться, ось ми знайшли подружок нашої Краплинки.
Вих. Скільки їх? Покладіть у відерце.
Малята, ви вже втомилися? Давайте відпочинемо.
Фізхвилинка під пісню «Дощик капає зі стріхи» слова і музика Наталії Май
(Діти стають в коло тримаючись за руки, на проігриш ідуть по колу)
Хмарка біла – біла, в небі голубім,
(Руки піднімають вгору, махають)
Раптом потемніла, і почувся грім,
(З піднятими руками вгорі,нахили тулуба вправо, вліво)
Дощик не барився, він співав пісні,
У вікно настукував мені.
(Підскоками стрибають навколо себе)
Приспів
Дощик капає зі стріхи, кап-кап-кап,
(Стоять в колі сваряться вказівним пальцем правої руки)
Я ступаю тихо-тихо, кап-кап-кап,
(Руки на поясі, кружляють навколо себе)
Сумно йти мені по суші, кап-кап-кап,
(Сваряться вказівним пальцем лівої руки)
Я гуляю по калюжам,кап-кап-кап.
(Руки на поясі, кружляють навколо себе)
Під проігриш беруться за руки і підскоком стрибають по колу, а потім плескають в долоні.
Вих. За танцювалися ми з вами. Часу не гаємо на пошуки краплинки поспішаємо.
3 завдання. «Засмічене озеро». Ми ішли, ішли, ішли і до озерця підійшли.
Вих. Діти, подивіться, хто так міг засмітити озеро? А чи можна так робити? Давайте, ми озеру допоможемо, розчистимо його. (Біля «озера» стоїть відерце з сочками на кожну дитину. Діти беруть сочки і виловлюють сміття з води, сміття складають у відерце)
Вих. Які ви молодці, допомогли озеру? Воно стало чисте і прозоре. Подивіться, хто в озері мешкає?
Дидактична вправа «Порахуй мешканців в озері»
Давайте порахуємо мешканців в озері. (За вказівкою вихователя, діти рахують рибок)
Вих. Завдання ми з вами виконали, ось ми знайшли краплинки.
Скільки краплинок? Кладіть їх у відерце.
Часу не гаємо до майстерні поспішаємо.
На нас там чекає 4 завдання. Завдання не просте, а чарівне. По поперу почаклуємо, кому водичка потрібна намалюємо. ( На столі лежить ватман із зображенням хмаринки і трави, тампончики на кожну дитину, трафарет дерево, заєць, пташка, фарба гуаш коричневого, сірого, чорного кольорів, вологі серветки) Ми зараз чарівними тампончиком намалюємо через трафарет кому потрібна вода.
Пальчикова гімнастика
Раз, два, три, чотири, п’ять,
(Загинають пальці в кулачок)
Пальчики з дощем пішли гулять,
Побігли, побігли по калюжам.
( По черзі перебирають пальцями)
Намокли, змерзли, і заховалися в будиночок.
( Зажимають пальці в кулачок)
Тампончики до рук візьміть і зображення оживіть.
Робота дітей.
Вих. Ось ми і знайшли краплинки. Скільки краплинок? А зараз ми всі краплинки зберемо до хмаринки. Зробимо дощик.
Вих. Молодці, малята! Для кого ж потрібен дощик? Так, дощик потрібен для всього живого.
Підсумок:
Зверніть увагу на нашу гостю. Який у неї настрій? Так, вона нам посміхається. Краплинка вам дякує, що ви їй допомогли знайти подружок.
– Кому ми сьогодні допомогали?
– Які завдання для вас були найскладнішими?
– Що вам сподобалося робити найбільше?
– Від кого залежить чистота води у річках?
– Сьогодні ви всі великі молодці! І я впевнена, що майбутнє водойм нашої планети в надійних руках.
Перше завдання «Пригадати, де живуть краплинки?»
3 завдання. «Засмічене озеро». Ми ішли, ішли, ішли і до озерця підійшли.
Друге завдання. «Яка може бути вода»
Джерельце висохло,
Струмочок заслаб.
А капелька з крану
Кап – кап – кап.
Міліють ріки і моря
Не втрачайте води,
Бо буде біда.
Привітання: Ми усміхаємось сонечку:
Здрастуй, золоте!
Ми усміхаємось квіточці –
Хай вона цвіте!
Ми усміхаємось дощику:
Лийся мов з відра!
Друзям усміхаємось –
Зичим їм добра!
Вих. І ви усміхніться один одному. І давайте передамо свої посмішки нашим гостям і привітаємось.