Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Конспект комплексного заняття з розвитку мовлення Тема: «Маленькі помічники» Залишити коментар

Дідевич Ірина Станіславівна
вихователь-методист
м. Краматорськ

Для кого призначений: середня група; педагогам
Спрямованість змісту: розвиток мовлення

Конспект комплексного заняття  з розвитку мовлення (молодша група)

Тема: «Маленькі помічники»

Мета: Формувати навички зв’язного мовлення:

  • Спонукати дітей вступити в ігрову і мовну взаємодію, підтримувати діалог;
  • Закріпити вміння будувати повні речення;
  • Вчити чітко промовляти звуки, слова і фрази;
  • Активізувати у процесі мовлення використання прикметників, дієслів, форм ввічливого звертання, вітання та іменників у пестливій формі;
  • Збагачувати словник дітей новими словами (денце, пір’ячко, вітаємо);
  • Розвивати мовну та слухову увагу, тембр мовлення
  • Виховувати вміння діяти за інструкцією дорослого.

Знайомити дітей з процесом садіння цибулі. Закріпити знання малечі про умови необхідні для росту рослин (тепло, волого, сонце).

Словник: цибуля, денце, пір’ячко, вітаємо, візьми, гірка, їдка, тверда, кругла,       золотиста, садити, їсти, варити, різати, смажити.

Хід заняття.

  1. Діти, погляньте на гостей.

Давайте з ними привітаємось.

Ми гостей вітаємо

Ми їм посміхаємось

Весело танцюємо

Пісеньку співаємо.

Барабани: бу – бу – бу

І на дудочці: ду – ду

Граєм, граєм виграваєм

І гостей усіх вітаєм.

  1. Подивіться, хто завітав до нас у групу.

Це маленький сонячний посланець, а звати його Теплунчик. Таке ім’я йому дала Весна. Хочете зігрітися від сонячного посланця? Давайте візьмемо його до рук, передаємо товаришу, посміхаємось і назвемо ласкаво його ім’я, так ми передаємо своє тепло тому,  хто поряд. Візьми…

Гра «Передай своє тепло»

 

  • Подивіться, малята, Теплунчик нам приніс конверт. Давайте розглянемо чи дійсно він для нас.

– Хто це? (фото дітей)

– То для кого конверт? (для нас)

– А від кого він? (від дідуся)

– Відкриваємо конверт, подивимося що в ньому. Діти, дідусь запрошує нас до себе в гості на село.

Хочете поїхати?

-А на чому ми можемо швидко доїхати?

-На чому ми можемо доїхати, якщо летітимемо по небу?

-А якщо їхатимемо по дорозі?

-А якщо попливемо по річці?

 

Тож сідайте, поїхали.

Ду…на гостини їду.

Зі… на швидкому потязі.

Ли… вже приїхали.

 

  1. – Ось погляньте, яка гарна корзина. А що ж в ній є? (цибуля) Давайте всі разом скажемо – цибуля.

-Подивіться, и вся цибуля однакова за кольором та розміром? (ні)

-Давайте ми її розглянемо.

 

Візьміть кожен по одній цибулині.

-У тебе якого кольору цибуля?

(У тебе яка?)

-А у тебе? А у тебе?

У червону корзину ми покладемо велику цибулю, а в зелену – маленьку.

Кожен з вас повинен сказати що він кладе, якого кольору і розміру.

 

Я перша покладу. Послухайте, як я кажу:

  • Я кладу в корзину велику жовту цибулю.

 

Молодці. Ви добре впорались із завданням.

-Ой, що це ми з вами їдемо до дідуся без гостинців. Давайте візьмемо з собою цибулю.

Тож їдемо далі.

Ду…на гостини їду.

Зі… на швидкому потязі.

Ли… вже приїхали.

 

  1. Ой, ми вже і втомилися. Подивіться, яка гарна галявина. Давайте сядемо, відпочинемо та пограємось.

 

-Давайте ще раз розглянемо цибульку.

Візьміть всі по цибулинці.

-Покатіть її по долонці.

-Якої вона форми?

-Придивіться, яка вона? (тверда)

-Якого кольору у неї кожура?

-Яка вона на дотик? (гладенька)

-Яка вона на запах? (їдка)

-Чи всі ви коштували цибулю? Яка вона на смак? (гірка, пекуча)

 

-То навіщо ми з вами її їмо, якщо вона їдка, гірка, пекуча?

(багато вітамінів, щоб не хворіти).

-Так цибуля – це перший помічник від простуди та грипу. А ще кажуть

«Цибуля від семи хвороб рятує».

Давайте назвемо її ласкаво:

Цибулька, цибулинка, цибулиночка .

 

-Діти, а що з цибулею можно робити? (чистити, різати, варити, смажити, їсти,

садити).

 

Вже час нам у дорогу. Складайте цибулю в корзину.

А далі я пропоную їхати на конях. Згодні?

На коняці їхали (клацання язиком)

До річки доїхали.

Трр. Стоп. Розворот.

На машину сіли.

Долили бензину – буль – буль

На машині їхали ш – ш – ш

До села доїхали.

 

  1. Дідусь – спить. Давайте привітаємось та й розбудимо діда.

 

А ну дівчата.                                             А тепер хлопці

 

Їде, їде дід, дід                                          Пішов дід на гриби

Несе, несе міг, міг                                    Баба на підпеньки

Отакий дідище                                         Дід свої поварив

Таке бородище                                         Бабині сиренькі.

Отакий ногатий

Отакий рукатий

Отакий вусатий

Такий бородатий

Пусти дітей до хати.

 

Дід:

-Ой, хто це тут? Та в мене гості.

Вітаю Вас, малята, любі хлопчики й дівчата.

Вихователь:

-Вітаємо Вас, дідусю!

Дідусю, а ми тобі привезли цибулю.

Дід:

-Ой, які ви молодці, я збирався садити город та захворів, недужаю.

Вихователь:

-А ми тобі допоможемо.

-Діти, поможемо дідусеві посадити цибулю?

-Одягайте фартухи, щоб не забруднились. Та ставайте до столу.

Згадаємо:

  • Якої форми цибуля?
  • Якого кольору?
  • Яка на дотик?
  • На запах?
  • На смак?

-У цибулини є верх – (показати) звідси виросте зелена цибулька – називається вона пір’ячко. Давайте разом скажемо пір’ячко.

-Покажіть, де у цибулинки низ. Погляньте, а що є у цибулинки внизу?

Низ у цибулинки називається – денце. Давайте разом скажемо – денце. Обведіть його пальчиком. Цибульку треба садити денцем до низу.

 

  • Пальчикова гімнастика. (Покажіть свої цибулинки).

Якщо ми посадимо цибульку, коріння буде рости вверх чи вниз? (Покажіть).

-А пір’ячко куди ростиме?

Коріння вниз – все глибше та глибше.

А пір’ячко  вверх – до сонечка тягнеться,

Сонечку посміхається,

Вітерець прилетів – гойдає пір’ячко.

-Коріння вниз – міцно тримається за землю, а пір’ячко все вверх та вверх. Ось виросте зеленка цибулька висока, висока.

 

  • Подивіться, як я буду садити свою цибулинку.

-Спочатку я насиплю тирсу в горщик.

-Скільки тирси насипаємо? (Не зовсім повний, щоб залишилося місце для цибульки).

-Як правильно посадити цибульку? (Денцем вниз).

-Тепер ви посадіть свої цибулинки. Намагайтесь працювати охайно, не розсипати тирсу.

 

Індивідуальна робота

  • Що ти насипаєш?
  • Чим ти насипаєш?
  • У що ти насипаєш?
  • Що ти садиш?
  • Якого кольору у тебе цибулинка?
  • Що внизу у твоєї цибулини?

 

-Молодці. Всі ви добре попрацювали.

-Подумайте. А що ще треба зробити, щоб цибулинка росла? (Полити).

-Я поллю вашу цибульку.

 

-Що я роблю? (Поливаю).

-Чим?

-Навіщо?

 

-Пославте свої горщики на рознос і приберіть своє робоче місце.

-А куди ми поставимо цибульку, щоб вона краще росла? (На підвіконня).

-Правильно. Ближче до сонечка!

Давайте погукаємо сонечко!

 

Сонце, глянь на нас із неба,

Нам тепло на землю треба

Вийди, вийди сонечко

На дідове полечко

На бабине зіллячко

На наше подвір’ячко.

 

Вихователь:

-Дідусю, ось ми й посадили твій город.

Дід:

-Спасибі. А у мене є для Вас подарунок.

Вихователь:

-Дякуємо тобі, дідусю. А нам вже час в дитячий садок. Сідайте на коней та й поїхали.

 

На коняці їхали (клацання язиком)

До річки доїхали.

Трр. Стоп. Розворот.

На машину сіли.

Долили бензину – буль – буль

На машині їхали ш – ш – ш

Додому доїхали.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *