Відомості про автора:
Красько Тетяна Михайлівна
вихователь
КУ Сумський спеціальний навчально-виховний комплекс № 37 «Зірочка»
Конспект комплексного заняття з математики та ознайомлення з соціумом « Весняна казка»
Вікова група: старша
Мета. Закріпити знання дітей про найхарактерніші ознаки весни в неживій і живій природі. Формувати вміння відповідати на запитання за темою; збагачувати словниковий запас, сприяти розвитку мовленнєвої творчості. Вправляти в розв’язуванні задач. Закріпити назви місяців. Удосконалювати вміння орієнтуватися на аркуші; формувати вміння виконувати завдання під диктування. Розвивати увагу, фантазію, зорове сприймання, дрібну моторику. Заохочувати рухову активність дітей, підтримувати бажання разом виконувати рухливі ігрові вправи. Виховувати інтерес та бережне відношення до рідної природи.
Корекційна мета: закріплення математичних уявлень про задачу; розвиток зорового та слухового сприйняття; формувати вміння слухати, сприймати інструкцію, працювати за вказівкою; корекція особистості, пробудження впевненості в собі, в своїх силах, усвідомлення свого «Я».
Матеріал: демонстраційний: зображення весняної стежини, конверти з загадками та завданнями; роздатковий: математичні каси, картки з сюжетними та предметними картинками, аркуші паперу у клітинку.
Хід:
Доброго ранку, доброго дня!
Все навкруг добрим хай буде щодня –
Ви, шановні батьки, і ви, любі діти,
Сонцю всміхайтеся мило щодня.
Ви, любі діточки, оберніться,
До гостей посміхніться,
Чемно їх привітайте,
І працювати розпочинайте.
Про що ми будемо говорити на занятті ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:
Вона приходить з ласкою,
Із чарівною казкою,
Тепло і сонце нам несе.
Лиш прийде – оживає все. (Весна.)
– Як ви гадаєте, з якою ласкою приходить до нас весна?
– Пригадайте лагідні, ласкаві слова про весну.
Дидактична гра «Весна яка?»
– Яку казку може розповісти весна?
– Чому всі навколо радо вітають весну?
– З приходом весни все очікує тепла. Що це за тепло?
– Так, сонце піднімається все вище і вище, світить яскравіше. Щодня земля отримує все більше тепла, а температура повітря підвищується.
– Якщо не буде сонечка, що станеться з нашою планетою? (Вона загине.)
– Назвіть слова з якими можна звернутися до сонечка.
Дидактична гра «Сонечко яке?»
– У сиву давнину діти закликали сонце, щоб воно скоріше пригріло зморену сивими холодами землю. Давайте ми також пригадаємо заклички.
Ось і з’явилось сонечко. Прослідкуйте уважно за ним оченятами.
Гімнастика для очей:
Я дарую вам тепло,
Щоб навколо все цвіло,
Щоб листочки зеленіли
І щоб пташки дзвеніли,
Розквітали квіточки
І раділи діточки.
Пам’ятаєте, на початку заняття ми говорили про весняну казку. Сьогодні ви почуєте казочку про пригоди сонечка. В ній розповідається про те, кого зустріло сонечко на своєму шляху, і кого зігріло своїми промінчиками.
Слухайте уважно, казочка незвична, а математична.
Сонечко в небі сумувало,
На стежину поглядало,
Та все дарма,
На стежині нікого нема.
Діти, давайте уважно розглянемо стежину, що тут незвичного, математичного.
Молодці, ви дуже спостережливі. З нашої стежини зникли казкові герої. Залишились тільки підказки, за допомогою яких ми дізнаємось хто і де знаходився. Погляньте, перший сонячний промінець потрапив на яку цифру?
Так, це цифра 1. Нам потрібно знайти конверт з цією цифрою.
Загадка з першого конверта:
Котиться клубочок
Зовсім не з ниточок,
Замість ниточок –
Триста голочок. (Їжачок.)
Давайте розмістимо їжачка на його місце, звідки він зник, і послухаємо завдання від їжачка.
Йшли собі два їжаки,
Кожен ніс по три грибки.
Нумо їм допоможіть –
Ті грибочки полічіть!
Скільки разом грибів
Несли їжачки? (Діти викладають розв’язання задачі у касах.)
Кого тепер повернемо на доріжку ви дізнаєтесь, коли відгадаєте наступну загадку, яку ви знайдете в конверті під номером…(Діти називають цифру).
Загадка з другого конверта:
Чорно-білу сукню маю.
Всі новини в лісі знаю. (Сорока.)
Діти розміщують зображення сороки на стежку.
Завдання сороки:
Ох, було у нас мороки:
Посварились дві сороки.
На їх шум ще дві примчало,
Скільки разом всіх їх стало?
Загадка з третього конверта:
Хвіст пухнастий,
Хутро золотисте,
В лісі живе
В селі курей краде. (Лисиця.)
Послухайте небилиці від лисиці. Зображення лисиці розміщують на стежці.
Дидактична гра «Небилиці від лисиці»
Лист з берізки облітає —
Місяць червень наступає. (Листопад)
Розцвітають перші квіти —
Це, звичайно, лютий, діти. (Квітень)
Тане сніг, біжать струмки —
Місяць вересень такий. (Березень)
Новий рік стрічають радо
Тільки в травні всі малята. (Січень)
Травень ніс дари мені —
Груші-яблука смачні. (Вересень)
Ми святкуємо жнива.
Це вже жовтень — от дива! (Серпень)
Снігу випало чимало —
Липня це пора настала. (Грудня)
Назбира суниць Марина
У жарку серпневу днину. (Червневу)
Грудень. Неповторна мить —
В вирій ластівка летить. (Вересень)
Загадка з четвертого конверта:
Влітку наїдається,
Взимку відсипається,
А навесні прокидається…(Ведмідь.) Зображення ведмедя розміщують на стежці.
Задача від ведмедика:
П’ять веселих ведмежат
Поспішають до малят,
А один із них втомився,
В лісі спати залишився.
Скільки ведмежат
Прийде до малят?
Загадка з п’ятого конверта:
Має гребінь, має шпори,
Будить нас у ранню пору. (Півник.) Зображення півника розміщують на стежці.
Задача від півника:
Півень наш злетів на тин,
А на тині ще один.
Скільки ж півників усіх?
Полічіть швиденько їх.
Загадка шостого конверта:
Маленький жучок одягнув
Червоненький сюртучок.
Ґудзики чорненькі –
Крапочки маленькі. (Cонечко семикрапкове.)
Сонечко пропонує нам відпочити.
Фізкультхвилинка « Сонечко» П. Мостовий
Два сонечка я знаю: ( Діти показують два пальці на одній руці.)
Мов куля золота, ( Малюють у повітрі круг.)
Одне у небі сяє, ( Простягують руки до неба.)
А друге ось літа. (Показують на жучка.)
За сонечком маленьким
Біжу я навпростець. ( Біг.)
Ловлю його у жменьку, ( Хапальний рух кистю.)
Мов сонця промінець. ( Руки в сторони.)
Боятися не треба, ( Заперечно крутять головою.)
Лети собі у світ (Розкривають долоні і простягають руки вгору.)
І сонечку на небі ( Прощально махають кистями обох рук.)
Мій передай привіт.
Загадка сьомого конверта:
Наче сонячні клубочки
Хтось розсипав біля квочки.
Хто це там пищить, малята?
Здогадалися ?…( Курчата.)
Задача від курчатка
Два курчаточка сидить,
Два курчаточка стоїть.
Полічи усіх курчат
Скільки жовтеньких малят?
Загадка восьмого конверта:
Квітку я зірвать хотіла –
Квітка раптом…полетіла. ( Метелик.)
Слуховий диктант (зображення метелика).
Ми виконали всі завдання, повернули всіх казкових героїв на математичну стежину.
Підсумок заняття:
Що ми сьогодні робили на занятті?
Що вам найбільше сподобалось?