Пропоную конспект прогулянки у весняну пору року для молодшого дошкільного віку

Конспект прогулянки у весняну пору року для молодшого дошкільного віку “Гість із лісу”. Залишити коментар

Конспект прогулянки стане у нагоді вихователям молодших груп, батькам. Від природи діти – це дослідники, тому дослідницька діяльність, що включена у прогулянку буде для них цікавою і повчальною. Також діти люблять рухатись, тому рухливі ігри їм будуть теж до вподоби. Психогімнастика змусить задуматись батьків над тим, що природу потрібно берегти і охороняти. Прогулянка вчить бережному відношенню до живої природи. Розвиває у дітей пізнавальний інтерес, уяву, увагу, пам’ять, сприяє фізичному розвитку.

Буднік Тетяна Володимирівна

Вихователь

м. Київ ДНЗ №800

Для кого призначений: молодший дошкільний вік.
Спрямованість змісту: екологічне виховання, естетичний розвиток, розвиток мовлення, фізичний розвиток.

Тема. Гість із лісу.

Мета. Продовжити знайомити малят з природними об’єктами навколишнього світу; виховувати естетичні почуття та пізнавальний інтерес до живого довкілля; учити вихованців уважно слухати дорослого; розвивати в дітей допитливість, уміння спостерігати, відгадувати загадки тощо; удосконалювати творчу уяву дітей, їх рухову активність та координацію; учити малят відповідати на питання, висловлювати думку, сприяти збагаченню словникового запасу дітей.

 

Матеріал і обладнання. Загадка про берізку; твір до психогімнастики «Якби я була деревом…», запитання до нього; іграшка Ведмедик; прапорці (кубики, кульки, кружечки, трикутники і ін..).

 

Підготовча робота. Складання плану прогулянки; розгадування загадок; спостереження за деревами; розглядання картинок лісу, дерев; читання оповідань, казок, віршів, обговорення прочитаних творів; розучування віршів до рухливих ігор, гратися в рухливі ігри виконуючи правила; вправляти у повторенні рухів за вихователем; вивчати кольори; збирати гілочки; годувати птахів; гратися з іграшками.

 

Хід прогулянки.

Вихователь з дітьми підходять до берізки.

Вихователь. Ось ми й прийшли. Той, хто це деревце знає, хай загадку відгадає. Біла кора, тонкі віти,

Що це за дерево? Відгадайте, діти. (Берізка).

Вихователь. Подобається вам берізка, діти? Чому?(Дорослий допомагає малятам дібрати відповідні слова-ознаки: берізки: гарна, ніжна, струнка.)

Вихователь. Яка кора у берізки?

Діти. Світла, біла, із темними плямами.

Вихователь. Яка березова кора на дотик?

Діти. Гладенька і шорохувата.

 

Дослідницька робота

Вихователь. Розгляньмо, малята, бруньки на гілочках. А для того щоб добре роздивитися бруньку, не потрібно її зривати з деревця. Адже бруньки живі: так ми зробимо берізці боляче. Тому краще просто обережно нахилити гілочку.

Педагог нахиляє гілочку і дає дітям можливість роздивитися та дослідити бруньки берези на дотик.

  • А які дерева ви ще знаєте? Клен, дуб, каштан…
  • А давайте пофантазуємо. Уявіть собі, що ви стали деревом. Повторюйте за мною рухи.

Діти повторюють рухи за вихователем.

 

Психогімностика. Якби я була деревом…

Якби я була деревом,

Мої ноги росли б глибоко в землі,

І шукали б мені воду, щоб пити.

Вони тримали б мене, коли дує вітер.

Але найкраще – мені не потрібні були б черевики,

Тому що мої ноги називалися б коріння.            Гладять себе по ніжках.

Якби я була деревом,

Моя шкіра стала б твердою і шорсткою, в бугорах і борознах,

Зморшкувата шкіра захистила б мене від ран.

Діти зрозуміли б, що не можна шкодити мою кору.       Гладять руку об руку.

Якби я була деревом,

Мої руки тяглись би сонця,

Вони були б притулком для птахів,

Щоб вони могли відпочити

І звити на мені гнізда.

Ці красиві руки називалися б гілки.             Піднімають руки у гору.

Якби я була деревом,

Мої руки покрилися б бруньками, що чекають світла.

Навесні мої бруньки розкривалися б,

Ставали б зеленими і ніжними,

А в літню спеку вони робили б прохолодь і тінь.

Восени, коли холодніє,

Вони ставали б червоними і золотими,

А потім падали, танцюючи на вітрі,

І називалися б листям.                      Повільно присідають, ніби падає листя.

Як це було б чудово, якби я була деревом!

 

Запитання до дітей.

  • На що перетворились би мої ноги якби я була деревом?
  • Для чого дереву коріння?
  • На що перетворилась би моя шкіра?
  • Чи можна шкодити кору дерев? Чому?
  • Хто відпочивав би і вив гнізда на моїх руках?
  • Яке листя у дерев навесні? В літку? Осінню?

Вихователь. Скажіть мені, а де багато дерев?

Діти. У лісі.

Вихователь. Які звірі там живуть?

Діти. Зайці, лисиці, ведмеді…

Вихователь. А до нас сьогодні прийшов ведмедик (з’являється ведмедик).

Розглядають ведмедика (голівку, тулуб…).

Вихователь. Давайте з ним пограємо.

 

Рухлива гра «Діти і ведмідь»

Вихователь. А як ричить ведмідь? Р-р-р. А хто голосніше всіх заричить той і буде ведмедиком. Вибирають ведмедя.

А ми з вами підемо до лісу. Як тільки ведмідь заричить, ми зразу побіжемо додому. Діти йдуть у ліс і наспівують пісеньку:

Хто це спить під дубком,

Ще й накрився кожушком. Зупиняються і промовляють «Ш-ш-ш».

А ви, діти не шуміть,

Бо то може спить ведмідь. Зупиняються і промовляють «Ш-ш-ш».

Ведмідь починає крутитися, потягатись і наздоганяє дітей. Кого зловили, той стає ведмедем.

Вказівки до проведення. Вихователь слідкує, щоб всі діти промовляли слова, підходили близько до ведмедя. Ніхто не тікав раніше, ніж ведмідь скаже «р-р-р», не штовхати один одного.

Вихователь. А Ведмедик приніс нам прапорці і не знає яких вони кольорів. Давайте розкажемо йому про кольори.

Рухлива гра « Знайди свій прапорець»

Вихователь роздає прапорці,  діти діляться на групи, кожна група стає біля прапорця певного кольору. За сигналом вихователя діти розбігаються в різні боки. Коли вихователь каже: «Знайди свій прапорець!» – діти повинні зібратися в групу біля прапорця того кольору, який у них в руках.

Вказівки до проведення. Перш ніж почати гру, вихователь просить дітей назвати, біля прапорця якого кольору вони стоять та якого кольору прапорець у руці. Замість прапорців можуть бути кубики, кульки, кружечки, трикутники і ін.

Вихователь. А зараз для ведмедика і його друзів спечемо хлібчик.

Народна гра «Печу, печу хлібчик»

Діти стають у коло. Промовляють слова.

Печу, печу хлібчик                             ніби перекидають з руки на руку хлібчик
Дітям на обідчик.
Меншенькому – менший,
Більшенькому – більший.

Шусть у піч, шусть!                          Беруться за руки і біжать в середину
Вказівки до проведення. Вихователь слідкує за тим, щоб діти промовляли голосно та чітко слова та виконували потрібні рухи.

Індивідуальна робота.

Закріплення кольорів прапорців, вимова звуків «р», «ш».

Трудова діяльність.

Збір гілочок під деревами. Насипати у годівничку зернят для птахів.

Самостійна діяльність дітей.

Ігри дітей з ведмедиком за бажанням.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин