Відомості про автора:
Іванова Юлія Олександрівна.
вихователь.
Дошкільний навчальний заклад комбінованого типу (ясла – садок) №1 «Олімпієць»
Голопристанської міської ради, Херсонської області.
Конспект прогулянки і спостереження для II молодшої групи
Програмовий зміст: продовжувати розвивати у дітей пізнавальний інтерес до природнього середовища та вміння спостерігати за його об’єктами; уточнити знання про зимуючих птахів; викликати співчуття до їх проблем в холодну пору року та бажання допомагати пташкам; продовжувати вчити дітей уважно слухати і відгадувати загадки; виховувати любов до природи та пташок.
Вихователь: малята, сьогоднішня наша прогулянка буде не тільки цікавою,але й корисною.
Яка зараз в нас пора року?
Діти: зима.
Вихователь: що буває взимку?
Діти: падає сніг, стає дуже холодно, мороз щіпає за щічки, пташки відлітають у теплі краї.
Вихователь: так, пташки відлетіли у теплі краї, а деякі залишилися зимувати. Яких ви знаєте зимуючих птахів?
Діти: Горобець, ворона, шпаки, синички,снігурі.
Вихователь: правильно і цим пташкам доводиться взимку шукати собі їжу, а чи легко пташкам взимку знайти собі їжу?
Діти: ні, тому що сніг вкриває всю землю і їм не видно де шукати і земля стає твердою, комахи ховаються від холоду.
Вихователь: сьогодні на прогулянці ми насиплемо в годівниці для пташок корму і будемо спостерігати які ж пташки прилетять поласувати нашим кормом.
(малята за допомогою вихователя насипають корм коментуючи його назву та походження)
- Це – крихти хліба, які залишилися після сніданку;
- Це – насіння соняшника;
- Це – зернята кукурудзи та пшениці.
(вихователь разом з дітьми вішає годівнички на дерева)
Вихователь: давайте разом пригадаємо правила поведінки біля годівниць. Слід поводитися тихо, не галасувати, не робити різких рухів, не говорити голосно, бути обережним. Давайте трішки відійдемо, щоб не злякати пташок і поспостерігаємо за пташками. А ви поки що відгадайте загадку
В день зимовий серед гілля
Щедро діти стіл накрили
Але він не для гостей
Для ворон і горобців
І для сизих голубів
Для сороки і синиці
Як він зветься?
Діти: годівниця.
Вихователь: поки ми чекаємо на пташок давайте пограємо в дидактичну гру «Горобець та ворона»
Дидактична гра «Горобець та ворона»
Діти за допомогою картинок порівнюють птахів.
Вихователь: давайте тепер трішки пограємо.
(проводиться рухлива гра « Горобчики і автомобіль»)
Далі вихователь проводить індивідуальну роботу з деякими дітьми, іншим дає доручення і потім діти самостійно граються і спостерігають за годівницями і пташками.