Відомості про автора:
Сайко Ольга Володимирівна
вихователь
ЗДО (комбінованого типу ) “Казка” м. ГородокДля кого призначений:молодша група
Спрямованість змісту: інтегроване заняття
Конспект заняття «Червона калинонька»
Освітні завдання: виховувати інтерес до об’єктів природи, дати знання про калину як символ України.
Обладнання: аркуш ватмана, на якому намальований кущ калини; гуаш червоного кольору, вологі серветки; гроно калини.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Діти сидять півколом на стільчиках.
Вихователь: Діти, послухайте віршик:
Я не груша, я не слива,
Я калинонька вродлива,
Я стою в зеленім листі
У червоному намисті.
Про яку ягоду я прочитала віршик? (Про калину.) Подивіться, яка вона гарна. Якого кольору листя, а якого — ягідки?
Діти: червоного.
Вихователь: Якої форми ягідки? На що вони схожі?
Діти: На м’ячик. Ягідки круглі. (Відповіді дітей.)
Вихователь: Подивіться – ягідки калини ростуть разом, дружно. Такий пучечок ягідок називається гроно. (Показує гроно калини.) Діти, подивіться, який гарний кущ калини! Які яскраві кольори! Вам він подобається? Діти: Так.
Вихователь: Калина — народний символ України. Послухайте, про калину казочку.
Про калину
Дуже давно жила на світі дівчинка Калинка. Не було у неї ні батька, ні матері.
Пішла вона одного разу у ліс, щоб сухого гілля наламати.
Прийшла, дивиться, аж стоїть кущик та такий сухий, жодного листочка немає. Жаль стало кущика Калинці, викопала та й узяла з собою. Прийшла до хати, вибрала гарне місце та й посадила деревце. Старанно поливала його Калинка, доглядала, а навесні деревце зацвіло ніжним білим цвітом. Як наречена стояв калиновий кущ. Хто не йшов — милувався кущем. Дівчата вплітали в свої коси цвіт куща дівчинки Калинки.
Коли ж прийшла чарівна осінь, одягнувся і кущ Калинки в золоті шата, та ще й повісив на віти монисто — ягоди червоні, мов кров.
І старі, і малі дивувалися кущем Калинки.
Пройшла осінь. Завіяло, замело білою віхолою. Все побіліло, замерзло, лише кущ Калинки горів червоним монистом. Прилетіли горобчики, покуштували ягід, а вони ж бо солодкі, мов мед. Рознесли горобчики славу про кущ Калинки, ще й по насінинці в дзьобику.
З тих пір вирощують українці Калинкові кущі, які звуть калиною.
Вихователь: Малята, вам сподобалась казочка?
Діти: Так.
Вихователь: Що розповідалось у ній? (Відповіді дітей)
Вихователь: Подивіться, кущ калини я намалювала. (Виставляю заготовку — кущ калини без ягідок).Якого кольору листячко?
Діти: Жовтого, зеленого та червоного.
Вихователь: Малята, як ви думаєте чому листочки різного кольору.
Діти: Тому, що настала осінь і листочки змінюють колір.
Вихователь: А що я не встигла намалювати?
Діти: Ягідки.
Вихователь: Якого кольору нам потрібна фарба, щоб намалювати ягідки?
Діти: Червоного.
Вихователь: Дітки, але сьогодні ми будемо малювати не пензликами. Як ви думаєте чим?
Діти: Пальчиками.
Вихователь: Ми розглянули кущ калини, Але перед тим як малювати ми з вами розімнемо пальчики.
Пальчикова гімнастика «Червона калина»
Є в нас ягідка одна,
(Пальчики зімкнені в кільце.)
Дуже гарна та смачна,
(Незначні повороти кистю руки.)
Не ожина, не малина,
(Легке струшування кистями рук.)
А червоная калина.
(Плескання в долоні.)
Вихователь: Сподобалась вам гра? Ось тепер наші пальчики готові до роботи. Тепер я вам покажу як малювати грона калини. Ягідки ростуть разом у гроні, тому й малювати їх треба так. (Показую та пояснюю прийоми роботи; нагадую про охайність).
А тепер підходьте до дошки і починайте малювати. (Вихователь розташовує ватман на дошці так, щоб усім було зручно. Самостійна робота дітей під спокійний музичний супровід). Який гарний калиновий кущ у нас вийшов! Вам подобається?
Діти: Так.
Вихователь: Беремо серветки і витираємо ручки. А ще калина дуже смачна та корисна. Як ви думаєте, чим же вона корисна?
Діти: Калину люблять їсти пташки.
Вихователь: Правильно, а ще калину використовують люди при застуді. З калини виготовляють сік, варення. Тож давайте і ми спробуємо ягідки.
Діти: Давайте. Вихователь: Які на смак ягідки?
Діти: Кислі.
Вихователь: Ще які? Язичок затерпає, коли ви їсте ягідку? То можна сказати, що калина терпка.
Вихователь: Вам сподобалось сьогоднішнє заняття?
Діти: Так.
Вихователь: А що сподобалось найбільше? Що ви запам’ятали? Чи сподобалось вам малювати пальчиками? (Відповіді дітей)