Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Конспект заняття для дітей молодшого віку на тему «Наш міні музей ляльок» Залишити коментар

Гончарук Лідія Володимирівна
вихователь м.Бровари, ЗДО “Оленка”

Для кого призначений: для дітей молодшого віку
Спрямованість змісту: інтегроване заняття з розвитку мовлення з елементами ліплення

Конспект заняття для дітей молодшого віку на тему «Наш міні музей ляльок»

Мета : Заохочувати дітей до активної діяльності в створенні міні-музею, стимулювати пізнання, зосередженість у процесі з ознайомленням з (експонатами) ляльками міні –музею;

навчати дітей обстежувати предмети – ляльки, визначати їх зовнішні ознаки

( матеріал, форму, колір, розмір), формувати знання про народну іграшку- оберіг –  мотанку,  збагачувати словник новими словами ознаками іграшок;

вчити дітей вести діалог, вступати в розмову, відповідати на запитання формувати вміння слухати;

удосконалювати набуті технічні навички ліплення: розкачування пластиліну круговими обертами рук, вміння скочувати пластилін в кулеподібну форму, з’єднувати частини в ціле міцним притисненням;

виховувати   любов  та повагу до національних цінностей, старанність.

розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам’ять, дрібну моторику рук.,

Матеріал: Лялька –гість, скринька, лялька-мотанка (10 шт.), лялька –мотрійка (5 шт) ляльки фарфорові (10 шт), лялька-неваляйка, солоне тісто, дощечки, ;

Попередня робота : Познайомити дітей з поняттям «міні-музей»,  переглянути експонати міні –музею «Пірамідок», «Транспорту”

 

Хід заняття :

Вихователь : Діти, сьогодні до нас  в гості завітала лялька , звати її Катруся. Давайте з привітаємося та познайомимося. Катруся до кожного звертається : «Скажи, я к тебе звати ?»  Катруся принесла з собою коробку. Цікаво що в ній ? Ляльки. Як багато. Катруся принесла ляльки, щоб  створити міні музей ляльок у нас в групі. Ось в нас є і поличка.

Вихователь : Ось погляньте,  паперова лялька. На зворотній стороні  правила поведінки з ляльками в музеї.  (Не можна  брати брудними руками, ламати)

Вихователь :  Запрошую вас сісти за стіл , щоб поближче познайомитися з нашими ляльками.

(Вихователь знайомить дітей з лялькою мотанкою)

Вихователь : Ця лялька називається мотанка. Вона зроблена своїми руками.  Такими іграшками гралися наші бабусі. Ця лялька оберігала  сон дітей. Тому називається вона  оберегом, українським оберегом.

(Вихователь роздає мотанки дітям, вони роздивляються їх)

Вихователь :  Скажіть,  з чого зроблена мотанка ?

З чого зроблені руки ? волосся ?  З тканини якого кольору зроблена спідничка в цієї  ляльки ?

(Вихователь виймає наступну ляльку мотрійку)

Вихователь :  : Ця лялька називається Мотрійка.  Потрогайте її. Як ви думаєте з чого вона зроблена ? (з дерева)   Наша мотрійка  з секретом, містить в собі ціле сімейство.

Мотрійки схожі між собою вони покриті червоною фарбою та розмальовані квіточками, листочками.

Вихователь : Але відрізняються розміром та зростом.  Від високої до низької, від великої до малої.

А в цій коробочці незвичайні ляльки фарфорові,  виготовлені з фарфору дуже ніжні, зроблені своїми руками. Ці ляльки дуже схожі на людей, Давайте подивимося.

Діти разом з вихователем роздивляються фарфорові ляльки.

Вихователь : Якого кольору сукня і цієї ляльки ?

Якого кольору капелюх?

(Вихователь виймає наступну ляльку-неваляку, читаючи вірш)

 

Вихователь:

Ось таку чудову ляльку

Називають Неваляйко.

Низенько кланяється,

Дзвоном заливається.

“Ділі-день, ділі-день” –

Так співає цілий день.

Вам уклін, і вам уклін,

Дзвін-дзілін, дзвін-дзілін.

Вихователь :  Неваляйка зроблена з пластмаси, музикальна , щоб забавляти діток. Запрошує потанцювати з нею.

Проводиться фізкультхвилинка

Вихователь : Давайте виставимо наші ляльки на поличку. Спочатку несіть ті, які зроблені з тканини. Як вони називаються? (мотанки)

А тепер несіть ляльки з дерева? Як вони називаються? ( мотрійки)

Лишилися ляльки фарфорові. Давайте обережно їх поставимо.

Тепер несіть неваляйку.

Вихователь : Дітки, скажіть скільки в нас мотанок? (багато)

Скільки мотрійок ?(багато)

Скільки ляльок зроблених з фарфора? (багато)

Скільки неваляйок ? (одна)

Вихователь : Неваляйка зовсім одна , тому засумувала, давайте зліпимо їй  подруг з тіста.

(Діти роздивляються Неваляйку бідьш детально.)

Вихователь : У неваляйки є тулуб, голова, руки . У нашої неваляйки є тулуб  круглої форми.

Голова.  Якої  форми ?

Руки ?

Вихователь : Отже , всі частини мають круглу форму, але різні за розміром.

Тулуб більше голови. Руки менше голови. (маленькі)

Я вам покажу як ліпити , а потім ви будете ліпити самостійно.

Ось лежать чотири шматочки пластиліну.

Вони різні за розміром.

Один великий,  менший , два однакових маленьких)

З великого шматочка будемо ліпити тулуб, з меншого голову, а з інших двох маленьких  ручки. Будемо ліпити,  круговими обертами рук, міцно притискаючи голову та руки до тулуба.

Давайте закріпимо

З великого що робимо ? (тулуб)

Покажіть якими рухами ? (круговими)

Що ліпимо з меншого шматочка?

Голову

Якими рухами?

Круговими.

Що робимо з 2 маленьких ?

– руки

(Діти ліплять самостійно неваляку)

Тепер давайте виставимо свої роботи біля Неваляйки, бачите яка вона радісна.

Вихователь : Отже, у нас в міні музеї тепер багато мотанок, неваляйок, мотрійок. Ми будемо, граючись берегти їх, пам’ятати правила.

Вихователь :

У нас в міні музеї ще лишилося місце для  ляльок , тих , які купують вам батьки зараз, сучасних ,ми  будемо  поповнювати свій міні-музей і надалі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *