Конспект заняття екологічного спрямування

Конспект заняття екологічного спрямування з художньої літератури і малювання для старшої групи: “Як звірі врятували ліс” Залишити коментар

Пропоную конспект заняття екологічного спрямування з художньої літератури і малювання для старшої групи.
Тема. Читання казки екологічного спрямування «Як звірі врятували ліс». Дослідницька робота «Створи нові кольори».
Колективна робота з малювання «Веселка і різнобарвний ліс».

Буднік Тетяна Володимирівна
Вихователь
м.Київ ДНЗ №800

Для кого призначений: старший дошкільний вік.

Форма проведення: розвиток мовлення, екологічне виховання, художньо –  естетичний розвиток.

 

Мета. Продовжувати вчити дітей уважно слухати казку, відповідати на запитання за змістом; розвивати інтерес до слухання художніх текстів, збагачувати словниковий запас, виховувати шанобливе ставлення до природи, закладати основи екологічної поведінки, збагачувати внутрішній світ дітей позитивними емоціями. Розвивати працелюбність, дружелюбність.

Вправляти у відтворенні рухів за текстом.

Вчити змішувати фарби утворюючи нові кольори, кольори веселки; заохотити дітей створити ілюстрацію до казки.

Розвивати увагу, уяву, пам’ять.

Матеріали і обладнання. Казка «Як звірі врятували ліс», картинка Веселки, картинки лісу, хмаринок, дощу. Папір великого формату, підкладні дощечки, фарби: жовта, синя, червона, блакитна, пензлі (пипетки, вушні палочки і ін.), мисочки (баночки) для змішування фарб, палочки (ложечки) для змішування.

          Підготовча робота. Читання казок екологічного спрямування, обговорення поведінки її героїв; розглядання картинок Веселки, вивчення її кольорів; спостереження за деревами, хмарками, дощем, комахами, тваринами, вправляти у їх малюванні; вправляння у відтворенні рухів за текстом; проведення дослідів.

Розташування дітей: півколом на килимку.

Хід заняття

Вихователь. Одного разу я пішла до лісу і побачила там таке, що мене дуже вразило. Коли я повернулась додому, то вирішила написати цю казочку і прочитати її вам. Казочку, я назвала «Як звірі врятували ліс».

Як звірі врятували ліс.

У великому красивому лісі жив ведмедик. Звали його Михайлик. Кожного ранку він виходив на прогулянку, обходив весь ліс, перевіряв, чи все гаразд, милувався красою дерев, квітів, зеленою травичкою. У Михайлика було багато друзів. Він часто зустрічав їх під час прогулянки, обов’язково, вітався і цікавився їхнім здоров’ям і справами. Інколи він з друзями йшов гуляти далі і вони разом милувались красою і чистотою свого лісу.

Одного разу гуляючи лісом ведмедик побачив, що навколо почало з’являтись сміття, а де воно лежало, ліс перетворювався на чорну, страшну пляму: висихали дерева, гинула травичка і квіти, тварини і комахи кидали ті місця. Михайлик подумав: «А раптом весь ліс перетвориться на смітник», від такої думки йому стало страшно. Та раптом назустріч йому вибіг зайчик:

– Привіт, ведмедику – сказав зайчик.

– Привіт, зайчику – відповів йому ведмедик – Далеко ти біжиш?

– Подалі звідси, туди, де є зелена травичка, бачиш як тут брудно через сміття все стало чорним і мені нема що їсти.

– Зачекай, зайчику, давай спробуємо очистити наш ліс від бруду, якщо ми цього не зробимо, скоро весь наш дім перетвориться на смітник – сказав йому Михайлик.

– Ти що, ведмедику, хіба ми вдвох зможемо впоратись з цим завданням – засмучено промовив зайчик.

– Чому вдвох? Ми покличемо всіх наших друзів, всіх мешканців лісу і всі разом впораємось. Біжи швидше, всіх збирай. А я піду, знайду свого знайомого сміттєвоза, він нам допоможе вивезти все сміття на сміттепереробний завод.

За цими словами друзі розійшлись. Зайчик зібрав всій лісових мешканців, тут були лисички і вовки, зайчики і ведмедики, косулі і їжачки, мишки і пташки, комашки і черв’ячки, приїхав і сміттєвоз. Всі разом вони дружно прибрали сміття. Але на тому місці залишились чорні плями. Тваринки засмутились. Михайлик запропонував:

– А давайте покличемо Хмаринку, вона все поллє, помиє і нас ліс засяє різними кольорами.

Так і зробили. Хмаринка залюбки погодилась допомогти звірятам. Хмаринка дуже старалась, кидала багато краплинок, але чорні, страшні плями не зникали. Раптом на небі з’явилась веселка. Всі мешканці лісу милувались нею і думали, яка вона красива, різнобарвна, такі кольори, які колись були у нашому лісі. І тоді маленький Метелик звернувся до Веселки з проханням:

– Веселко, ти така різнобарвна, красива, допоможи нам повернути красу нашого лісу, поділись, будь – ласка,  своїми кольорами.

І з неба  почали падати краплинки: червоні, помаранчеві, жовті, зелені, блакитні, сині і фіолетові. Ліс став таким чудовим, красивим, таким, який він був до того, як люди  почали його засмічувати.

Тваринки і комашки знову почали жити по всьому лісі і охороняти його. Тих, хто приносив сміття, лякали, проганяли і більше не пускали до своєї домівки.

Ось так мешканці лісу врятували свій дім від біди.

Буднік Тетяна

 

Питання до дітей.

  1. Сподобалась вам казочка?
  2. Про що ця казочка?
  3. Що трапилось з лісом, коли почали його засмічувати люди?
  4. А можна приносити і залишати сміття у лісі? А ви так робите?
  5. Як звірята врятували свій дім?
  6. Хто їм допомагав?
  7. Які кольори у Веселки?

 

Фізхвилинка.

Підіймайтесь з килимка, йдемо до лісу, (ходьба на місці);

Навкруги все засмічено, (присідають показують на підлогу);

Позбігалися звірята, (біг на місці);

Допоможемо тваринкам прибрати їхній дім, (імітують прибирання сміття);

Хмаринка кидає свої краплинки, (взмахи руками);

Веселка ділиться своїми барви, (руками показують веселку);

Який красивий, різнобарвний ліс, (ручки в кулачку, великим пальчиком до верху).

Сідають на килимок.

Розгляд картинок лісу, хмаринок, дощику, веселки. Закріплюють кольори Веселки.

Вихователь. А зараз давайте підійдемо до столу.

Дослідницька робота «Створи нові кольори».

Вихователь. Діти, уявіть собі ліс, який прибрали звірі від сміття. А тепер ліс, після того, як веселка подарувала лісу свої кольори.

Пригадайте кольори Веселки. У нас є лише жовтий, червоний, блакитний і синій кольори. Яких кольорів нам не вистачає?

Діти. Помаранчевого, зеленого, фіолетового.

Щоб почати малювати, нам треба змішати червоний і жовтий, щоб отримати помаранчевий; зелений – жовтий і синій; фіолетовий – червоний і синій.

Діти разом з вихователем змішують фарби.

 

Колективна робота з малювання «Веселка і різнобарвний ліс».

На великому аркуші паперу малюють  дерева, квіти, травичку, гриби, ягоди,  Веселку, тварин, пташок, комах.

Вихователь. Молодці, дітки, який гарний ліс ви намалювали.

 

Після висихання фарби, разом з дітками вихователь розміщує колективну роботу у куточку художньої творчості.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

0
    0
    Кошик
    Ваш кошик порожнійМагазин