Пропоную конспект заняття екологічного спрямування з художньої літератури і малювання для старшої групи.
Тема. Читання казки екологічного спрямування «Як звірі врятували ліс». Дослідницька робота «Створи нові кольори».
Колективна робота з малювання «Веселка і різнобарвний ліс».
Для кого призначений: старший дошкільний вік.
Форма проведення: розвиток мовлення, екологічне виховання, художньо – естетичний розвиток.
Мета. Продовжувати вчити дітей уважно слухати казку, відповідати на запитання за змістом; розвивати інтерес до слухання художніх текстів, збагачувати словниковий запас, виховувати шанобливе ставлення до природи, закладати основи екологічної поведінки, збагачувати внутрішній світ дітей позитивними емоціями. Розвивати працелюбність, дружелюбність.
Вправляти у відтворенні рухів за текстом.
Вчити змішувати фарби утворюючи нові кольори, кольори веселки; заохотити дітей створити ілюстрацію до казки.
Розвивати увагу, уяву, пам’ять.
Матеріали і обладнання. Казка «Як звірі врятували ліс», картинка Веселки, картинки лісу, хмаринок, дощу. Папір великого формату, підкладні дощечки, фарби: жовта, синя, червона, блакитна, пензлі (пипетки, вушні палочки і ін.), мисочки (баночки) для змішування фарб, палочки (ложечки) для змішування.
Підготовча робота. Читання казок екологічного спрямування, обговорення поведінки її героїв; розглядання картинок Веселки, вивчення її кольорів; спостереження за деревами, хмарками, дощем, комахами, тваринами, вправляти у їх малюванні; вправляння у відтворенні рухів за текстом; проведення дослідів.
Розташування дітей: півколом на килимку.
Хід заняття
Вихователь. Одного разу я пішла до лісу і побачила там таке, що мене дуже вразило. Коли я повернулась додому, то вирішила написати цю казочку і прочитати її вам. Казочку, я назвала «Як звірі врятували ліс».
Як звірі врятували ліс.
У великому красивому лісі жив ведмедик. Звали його Михайлик. Кожного ранку він виходив на прогулянку, обходив весь ліс, перевіряв, чи все гаразд, милувався красою дерев, квітів, зеленою травичкою. У Михайлика було багато друзів. Він часто зустрічав їх під час прогулянки, обов’язково, вітався і цікавився їхнім здоров’ям і справами. Інколи він з друзями йшов гуляти далі і вони разом милувались красою і чистотою свого лісу.
Одного разу гуляючи лісом ведмедик побачив, що навколо почало з’являтись сміття, а де воно лежало, ліс перетворювався на чорну, страшну пляму: висихали дерева, гинула травичка і квіти, тварини і комахи кидали ті місця. Михайлик подумав: «А раптом весь ліс перетвориться на смітник», від такої думки йому стало страшно. Та раптом назустріч йому вибіг зайчик:
– Привіт, ведмедику – сказав зайчик.
– Привіт, зайчику – відповів йому ведмедик – Далеко ти біжиш?
– Подалі звідси, туди, де є зелена травичка, бачиш як тут брудно через сміття все стало чорним і мені нема що їсти.
– Зачекай, зайчику, давай спробуємо очистити наш ліс від бруду, якщо ми цього не зробимо, скоро весь наш дім перетвориться на смітник – сказав йому Михайлик.
– Ти що, ведмедику, хіба ми вдвох зможемо впоратись з цим завданням – засмучено промовив зайчик.
– Чому вдвох? Ми покличемо всіх наших друзів, всіх мешканців лісу і всі разом впораємось. Біжи швидше, всіх збирай. А я піду, знайду свого знайомого сміттєвоза, він нам допоможе вивезти все сміття на сміттепереробний завод.
За цими словами друзі розійшлись. Зайчик зібрав всій лісових мешканців, тут були лисички і вовки, зайчики і ведмедики, косулі і їжачки, мишки і пташки, комашки і черв’ячки, приїхав і сміттєвоз. Всі разом вони дружно прибрали сміття. Але на тому місці залишились чорні плями. Тваринки засмутились. Михайлик запропонував:
– А давайте покличемо Хмаринку, вона все поллє, помиє і нас ліс засяє різними кольорами.
Так і зробили. Хмаринка залюбки погодилась допомогти звірятам. Хмаринка дуже старалась, кидала багато краплинок, але чорні, страшні плями не зникали. Раптом на небі з’явилась веселка. Всі мешканці лісу милувались нею і думали, яка вона красива, різнобарвна, такі кольори, які колись були у нашому лісі. І тоді маленький Метелик звернувся до Веселки з проханням:
– Веселко, ти така різнобарвна, красива, допоможи нам повернути красу нашого лісу, поділись, будь – ласка, своїми кольорами.
І з неба почали падати краплинки: червоні, помаранчеві, жовті, зелені, блакитні, сині і фіолетові. Ліс став таким чудовим, красивим, таким, який він був до того, як люди почали його засмічувати.
Тваринки і комашки знову почали жити по всьому лісі і охороняти його. Тих, хто приносив сміття, лякали, проганяли і більше не пускали до своєї домівки.
Ось так мешканці лісу врятували свій дім від біди.
Буднік Тетяна
Питання до дітей.
- Сподобалась вам казочка?
- Про що ця казочка?
- Що трапилось з лісом, коли почали його засмічувати люди?
- А можна приносити і залишати сміття у лісі? А ви так робите?
- Як звірята врятували свій дім?
- Хто їм допомагав?
- Які кольори у Веселки?
Фізхвилинка.
Підіймайтесь з килимка, йдемо до лісу, (ходьба на місці);
Навкруги все засмічено, (присідають показують на підлогу);
Позбігалися звірята, (біг на місці);
Допоможемо тваринкам прибрати їхній дім, (імітують прибирання сміття);
Хмаринка кидає свої краплинки, (взмахи руками);
Веселка ділиться своїми барви, (руками показують веселку);
Який красивий, різнобарвний ліс, (ручки в кулачку, великим пальчиком до верху).
Сідають на килимок.
Розгляд картинок лісу, хмаринок, дощику, веселки. Закріплюють кольори Веселки.
Вихователь. А зараз давайте підійдемо до столу.
Дослідницька робота «Створи нові кольори».
Вихователь. Діти, уявіть собі ліс, який прибрали звірі від сміття. А тепер ліс, після того, як веселка подарувала лісу свої кольори.
Пригадайте кольори Веселки. У нас є лише жовтий, червоний, блакитний і синій кольори. Яких кольорів нам не вистачає?
Діти. Помаранчевого, зеленого, фіолетового.
Щоб почати малювати, нам треба змішати червоний і жовтий, щоб отримати помаранчевий; зелений – жовтий і синій; фіолетовий – червоний і синій.
Діти разом з вихователем змішують фарби.
Колективна робота з малювання «Веселка і різнобарвний ліс».
На великому аркуші паперу малюють дерева, квіти, травичку, гриби, ягоди, Веселку, тварин, пташок, комах.
Вихователь. Молодці, дітки, який гарний ліс ви намалювали.
Після висихання фарби, разом з дітками вихователь розміщує колективну роботу у куточку художньої творчості.