Відомості про автора:
Мельничук Леся Степанівна
Вихователь
Івано-Франківська область Коломийський район
с. Підгайчики ЗДО “Колосок”
Конспект заняття з образотворчого мистецтва (малювання) на тему: “Глечик” (гуцульський розпис)
Для кого призначений: Для старшої групи
Спрямованість змісту: Художньо-продуктивна діяльність “Малювання”
Завдання: розвивати почуття кольору, виховувати інтерес до народного декоративного розпису. Ознайомити дітей з гуцульським розписом, учити декоративно розписувати площинний предмет, закріпити вивчені прийоми малювання.
Демонстраційний матеріал: глечики, тарілки, зразки робіт.
Роздатковий матеріал: площинні глечики (жовтого кольору), гуаш, пензлики, палітра, салфетки.
Хід заняття.
1.Вступна бесіда.
Україна здавна славиться народною творчістю, яка має свою багатовікову історію, традиції.
В народних думах, піснях, казках, оповіданнях, у чудових мелодіях та творах декоративно-прикладного мистецтва знайшли свій вияв найбільш відомі традиції. Ось і в нас зараз звучить одна із мелодій. Що це за мелодія? (“Гуцулка”).
Серед багатого та різноманітного за жанрами мистецтва українського народу – своєрідне та оригінальне мистецтво Гуцульщини. Розвинулось воно в оточенні величної, мальовничої карпатської природи в гірських районах.
Гуцульщина здавна славиться різними видами декоративно-прикладного мистецтва. Його розвиткові сприяла наявність доброякісної місцевої сировини і потреба населення в предметах домашнього і господарського вжитку та задоволенні своїх естетичних смаків.
Одним із видів народного мистецтва на Гуцульщині є кераміка. Побутовий посуд відзначається формою, красою розпису.
– Хто скаже, які кольори переважають у гуцульському розписі? (Так, три кольори: жовтий, зелений, коричневий).
Ось подивіться на цей посуд. (Тарілка, глечики). Орнамент, як ви бачите, в основному складається з рослинних і тваринних мотивів.
І ми сьогодні на занятті будемо з вами розмальовувати глечик.
- Показ послідовності виконання роботи.
а). Розгляд натури.
Уважно подивіться на всі глечики, як вони розмальовані. Ось, наприклад, цей глечик? (Розповідь дітей).
Сьогодні ми будемо розмальовувати глечик за вибором. а один я вам покажу, як малювати.
б). Послідовність.
Уважно дивимося всі на дошку.
Спочатку ставимо в центрі тичком крапочку – серединку квітки. (Коричневим)
Беремо пензлик в руку так, щоб не доторкатися залізного стержня і малюємо 8-пелюсткову квітку мазками, повертаючи при цьому тільки рукою (жовтим).
Листочки малюємо подвійним мазком, пензликом №2 (зеленим).
Зверху і знизу проводимо пряму лінію (зеленим).
Між лініями всередині тичком ставимо крапочки (коричневим).
Вверху проводимо криву лінію і тичком ставимо коричневі крапочки.
в). Закріплення.
– Що спочатку малюємо? Чим її кладемо?
– Потім що? Як тримаємо пензлик? Взяли в руку пензлик і показали.
– Після цього, що робимо?
- Фізкультхвилинка.
- Самостійна робота дітей.
Індивідуальна робота.
- Виставка та аналіз робіт.
– Чия робота вам найбільше сподобалася? А чим?
- Підсумок заняття.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Гуцульське диво: альбом для малювання за заг. ред. А. С. Шевчук; – Тернопіль: Мандрівець, 2018р.