Конспект заняття Тигра і буква «Т»

Конспект заняття «Осінній ярмарок» з освітньої лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» Залишити коментар

Захарчишина Ольга Миколаївна
Вихователь
м.Ковель ЗДО №8

Для кого призначений: для дітей старшого дошкільного віку
Спрямованість змісту: Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Конспект заняття «Осінній ярмарок» з освітньої лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

Програмовий зміст: закріплювати кількісну лічбу в межах 6; удосконалювати вміння порівнювати суміжні числа, використовуючи термін «числа-сусіди»; навчати дітей складати зображення з площинних геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал), використовуючи схему-зразок; вправляти дітей орієнтуватися в просторі (попереду, позаду, ліворуч, праворуч, на) відносно предмета за вказівкою вихователя; закріпити часові уявлення (тиждень, місяць, дні тижня, пори року); перевірити вміння дітей використовувати умовно-символічні зображення; ознайомити дітей з народним способом обміну товаром ( мах-на-мах); закріпити вміння дітей об’єднувати частини в ціле; розвивати мислення, пам`ять, увагу, дрібну моторику; виховувати уважність, зосередженість, інтерес до занять з математики.

Матеріали та обладнання:

Демонстраційний: мультимедійна дошка, проектор,  презентація, 3 кошики, вага, овочі (капуста, цибуля, морква),  куби, прилавок магазину, торбинка.

Роздатковий: площинні геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал), схеми-зразки прилавків; різнокольорові стаканчики з цифрами від 1 до 6; бейджики фруктів та овочів, робочий зошит з математики Л. Зайцевої, посібники для розвитку дрібної моторики «Долоньки», олівці, квасоля, горіхи, схеми-запрошення, солодощі.

Хід заняття:

Вступна частина:

Он дорогами й стежками

Йде на ярмарок народ.

Тут товари продаються,

Тут і водять хоровод.

На ярмарок всі поспішайте,

Дивіться, купуйте,

Танцюйте і грайте!

  • Діти, сьогодні нас запрошують на ярмарок, але щоб туди потрапити, нам потрібні ось такі запрошення. Вони не прості а закодовані, вам потрібно їх розкодувати і віднайти свої місця на ярмарку.
  • Давайте розглянемо запрошення і пригадаємо що означають ці символи. (Дітям демонструються картки із зображенням символів кольору, форми та величини.)
  • Що означає перший символ? (Колір.)
  • Що означає другий символ? (Форму.)
  • Що означає третій символ? (Величину.)
  • Отже отримуйте свої запрошення (роздаю) , ой в мене залишилось одне запрошення, мабуть хтось запізнюється на ярмарку. Отже, діти, будьте уважними під час розкодування та знайдіть своє місце на ярмарку. (Діти аналізують символи на картці та співвідносять з площинними геометричними фігурами які розміщені на уявних прилавках.)
  • Молодці, місце на ярмарку ви вже маєте, що ще нам потрібно на ярмарку що продавати товар? (Прилавки.)
  • Так, щоб нам продавати товар нам необхідно мати прилавки. Ось погляньте які гарні прилавки я сфотографувала коли була в іншому місті на ярмарку. Та один із прилавків мені найбільше сподобався, ось він, і я хочу щоб і на нашому ярмарку були такі ж гарні прилавки.
  • Розгляньте прилавок і скажіть з яких деталей складається він? ( З геометричних фігур.)

 

Аналіз кількості геометричних фігур та викладення прилавків

  • Скільки використано квадратів для побудови такого прилавку? (Три квадрати.) і т.д.

1 підгрупа дітей: Діти викладають зображення прилавку з геометричних фігур за зразком.

2 підгупа дітей: Діти накладають геометричні фігури  на зразок прилавку.

  • Дітям, за цим столиком я пропоную викласти прилавок з площинних геометричних фігур за зразком.
  • А вам, діти, пропоную накласти геометричні фігури на зразок прилавка.
  • Молодці. І для того щоб нам розкласти товар на нашому прилавку нам знадобляться стаканчики. Тому пропоную сісти вам за сусідні столики. Розгляньте стаканчики, зверніть увагу, на них є цифри. Спробуйте

викласти цифровий ряд із стаканів  від 1 до 6, зліва на право, вставляючи стаканчик в стаканчик.

Аналіз цифрового ряду:

  • Тимофію, яка цифра знаходиться попереду цифри 3?
  • Мілана, яка цифра знаходиться позаду цифри 4?
  • Назвіть сусідів цифри 5?
  • Назвіть сусідів цифри 2?
  • Назвіть сусідів цифри 4?
  • Яка цифра знаходиться між цифрами 1 і 3 ( 3 і 5; 4 і 6)?
  • Серед усіх стаканчиків, виберіть один стаканчик який вам найбільше сподобався, решту відставте в сторону.

(Запитати в декількох дітей яка цифра знаходиться на їхньому стаканчику.)

  • А зараз нам потрібно в ці стаканчики покласти таку кількість товару,

яка відповідає цифрі зображеній на стаканчику. А товаром у нас будуть квасоля та горіхи.

Вправа «Розклади товар»

  • Ви, діти, будете класти квасолю, а ви горіхи. Візьміть і покладіть на тарілку, таку кількість товару яка відповідає цифрі зображеній на стаканчику.
  • Ось і справилися, тепер ми цей товар швиденько продамо.
  • Ой діти погляньте торбинка, певне хтось збувся розкласти свій товар, давайте поглянемо що там всередині. (Розгляд вмісту торбинки.)
  • Та тут овочі та фрукти, погляньте, які вони гарні так і просяться на прилавки. Тож давайте ви будете живими овочами та фруктами, а я спробую розкласти вас на прилавках, а прилавками у нас будуть ось ці куби.

Фізкультхвилинка

  • Діти, одягніть бейджики, які я вам роздам, та станьте парами овоч з фруктом біля прилавка.
  • Овочі, станьте попереду прилавка, а фрукти станьте на прилавок. Овочі, станьте ліворуч, прилавка, а фрукти позаду прилавка. Овочі станьте на прилавок, а фрукти праворуч від прилавка.
  • Молодці, а тепер підійдіть до мене і зніміть бейджики, ми вже з вами розім’яли ніжки, тож давайте сядемо за столики і розімнемо наші пальчики.

Пальчикова гімнастика

  • Розгляньте долоньки, на яких зображено овочі.
  • Скільки овочів зображено на лівій долоньці? Скільки овочів зображено на правій долоньці? На якій долоньці більше овочів?
  • А зараз ми ці овочі закриємо своїми пальчиками. А тепер будьте уважні, відкрийте своїми пальчиками картопельку, огірка, одночасно картоплю і помідор, огірка і моркву, картоплю і огірка.
  • Молодці, розім’яли наші пальчики, тепер вони можуть попрацювати в зошиті.

Робота в зошиті

  • Тож давайте відкриємо зошити на закладці, ми будемо виконувати завдання, яке розміщене в правому верхньому кутку.
  • Розгляньте груші та з’єднайте відповідні половинки, обведіть цифру що означає кількість цілих груш.
  • Ой, діти я так запрацювалася що й забула  що  брала свій товар на ярмарок, цибулю, і його не продала. А я ж за ті гроші хотіла купити капусти і моркви, щоб наквасити на зиму. І що ж мені зараз робити.

Логопед: Не журіться Ольга Миколаївна, я теж сьогодні на ярмарок прийшла не з пустими руками. У мене є і капуста, і морква, але цибулі немає, от і вирішила продати трішки капусти та моркви, щоб натомість купити цибулі.

Вправа  «Бартер»

  • Діти, в мене є цибуля а в Іванни Григорівни морква і капуста. Але у мене немає грошей і в її немає грошей. Що ж нам робити? (Обмінятися.)
  • А щоб обмін був справедливий, спробуємо за допомогою ваг обмінятись.
  • Іванна Григорівна, покладіть на ваги свою капустину, а ми з дітьми покладемо стільки цибулі, скільки заважить капуста.
  • Скільки ми поклали цибулин, щоб вага капусти дорівнювала вазі цибулі.

Діти, такий обмін колись в народі називали «мах на мах», а тепер є слово бартер яке означає обмін.

(Запитати в кількох дітей.)

  • Тепер капуста у мене є, тож давайте «мах-на-мах» обміняємо цибулю на моркву.
  • Чи сподобалось вам діти побувати на ярмарку? Це не останній ярмарок в нашому місті.

Вправа на орієнтування в часі

  • Наступний ярмарок у Ковелі відбудеться через тиждень, скажіть, коли саме? Далі ярмарок приїде у пору року, яка настане після осені, першого місяця, шостого числа, то коли саме це відбудеться? Ще раз ярмарка відбудеться у нашому місті другого зимового місяця, п`ятого числа, назвіть цю дату.
  • Ми з нетерпінням будемо чекати на ярмарку в нашому місті.
  • Ой, погляньте, хтось запізнився на ярмарок, та це ж дівчинка Оленка, запрошення якої залишилось у мене. Давайте ми їй розкажемо, що ми сьогодні робили на осінньому ярмарку.

Підсумок заняття

  • На осінньому ярмарку ми побували,

Одні купували, інші продавали,

І ви цікаві ігри грали.

А на ярмарку всього доволі,

І для дорослих, і для малечі,

Додому всі несуть з собою різні речі.

Ось і ви діти тримайте швиденько,

Солодкі гостинці смачненькі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *