Захоплююча мандрівка з використанням квест-технології, під час якої легко розв’язуються окреслені завдання з розвитку мовлення. Протягом усієї подорожі діти активно діють, відбувається невимушене спілкування, дошкільнята мають змогу проявити себе індивідуально і навчаються співпрацювати в команді. Квест-мандрівки можна проводити віртуально під час дистанційної освіти.
Відомості про автора:
Для кого призначений: старший дошкільний вік
Спрямованість змісту: розвиток мовлення
Конспект заняття по розвитку мовлення з використанням квест-технології для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Герої в масках»
Програмовий зміст:
- вчити дітей визначати порядок звуків у слові, добирати звукову схему;
- вправляти складати схему поширеного речення;
- закріплювати вміння називати предмети, дії і ознаки рідною мовою; добирати риму до віршованих рядків ;
- розвивати фонематичний слух, діамонологічне мовлення, пам’ять, кмітливість, допитливість;
- виховувати бажання пізнавати і робити нові відкриття, приймати активну участь у пошуковій діяльності, спілкуватися рідною мовою.
Словник: квест, шифри, кодові позначення.
Матеріал: маски супер героїв, зображення «клякса», конверти із кодовим позначенням, предметні картинки, звукові схеми, схема розповіді, ребус; дид/посібник «Словниковий потяг»; презентація «Українською говори», запис голосу «Зловісника», захисні амулети, скриня, фішки.
Попередня робота: проведення звукового аналізу слів, д/гра «Живі звуки», добір схеми до речення, робота із дидактичним посібником «Словниковий потяг; знайомство із розвиваючими іграми: «Супер герої», «Не помились».
Методи і прийоми: ігрова ситуація, дидактичні вправи, бесіда, показ, пояснення, художнє слово, слухання аудіо записів, перегляд відеоматеріалу, сюрпризний момент, пошукова діяльність.
Хід заняття:
Вступна частина
Привітання : «Добрий день, запрошуємо, будь ласка!
Вас вітають супер герої групи казка!»
Вихователь: Ну що, герої, пора одягати захисні амулети?
Ігрова ситуація «Зникли захисні амулети»
Вихователь: Діти, що сталося? Хто це міг зробити?
Діти: (відповіді дітей, припущення)
Сюрпризний момент (надійшло звукове повідомлення):
«Ха-ха-ха…Вам ніколи не знайти захисних амулетів,
я надійно їх сховав. Мої шифри не розгадати, пін код
не підібрати, вони надійно оберігають схованки! Ха-ха!»
Діти: (діляться враженнями)
Вихователь: Щоб амулети-знаки відшукати треба нам у квест пограти, злодія шифри всі розгадати! Діти, ви готові? Починаємо!
Основна частина
Вихователь: Давайте шукати кодові позначення!
Перед вами конверти, подивіться, що на них зображено?
Діти: Знаки, що позначають звуки.
Вихователь: На кожному конверті складено із звуків…(слово)
Як ви думаєте що, яке це слово? Що потрібно супер герою для захисту?
Діти: Амулет!
Вихователь: Давайте його розшифруємо, складемо звукову схему до слова і разом перевіримо.
1)Д/гра «Добери схему слова» (індивідуальна робота);
2)Завдання «Знайти кодовий конверт».
Вихователь: Діти, якщо ми не правильно обрали конверт, то підказка зникне… Подивіться, все добре, ми знайшли перший амулет і підказку.
«Шукати наступний амулет в країні «Зачарованих слів»
Вихователь: А ось і зачароване слово. Спробуємо його розпізнати і отримати нову підказку? Давайте назвемо кожну частину слова.
3)Д/гра «Розгадай ребус» (розпізнавання слова)
Діти: «По – дорога – жук»
Вихователь: А разом?
Діти: Подорож!
Вихователь: На чому можна подорожувати?
Діти: На потязі!
Вихователь: Чи видно вам наш потяг? (звучить запис «Герої в масках»)
Це ще одна підказка і чудо-амулет! Що це за потяг такий незвичайний?
Діти: «Потяг-речення»
Вихователь: З чого він складається?
Діти: Із слів.
Вихователь: Давайте побудуємо довгий «Потяг-речення»
Чим довше буде речення, тим більше підказок ми отримаємо!
4)Д/гра «Потяг-речення» (складання схеми речення)
Діти: (індивідуальні відповіді)
Вихователь: Молодці! За допомогою отриманих фішок ми зможемо із скрині дістати амулет і підказку! (знаходження амулета)
Підказка: «Зачарована розповідь»
Вихователь: Як ви гадаєте, де можна знайти розповідь? В чому її розміщують?
Діти: У книзі.
5)Д/вправа «Склади розповідь»(за схемою)
Вихователь: Чудово, а ось амулет і підказка!
«Перешкоди зуміємо здолати,
Будемо весело слова римувати!»
6)Мовленнєва вправа «Римування слів»:
«Подивіться, весняне сонце
Заглянуло до нас …. у віконце.
Вітер гілочки тихенько гойдає,
На прогулянку …. гукає.
Птахи навкруги весело співають,
Про тепло нам …. сповіщають.
Не боїмося ми незгод, готові герої до…. пригод!
Вихователь: Молодці! Подивіться, з’явився амулет і наступна підказка. Щоб знайти кодове позначення, потрібно назвати предмети рідною мовою.
6)Розвиваюча гра «Один, два, три – українською говори»
(робота з відео презентацією предметних картинок)
Вихователь: А ось і підказка для наступного кроку. Діти, де будемо шукати амулети? (діти шукають зображення останньої картинки)
Вихователь: Молодці, знайшли! Більше підказок не має. Давайте перевіримо: чи всі амулети ми знайшли? (діти перевіряють)
Заключна частина
Вихователь: Діти, давайте розташуємо наші захисні амулети.
(звучить запис пісні «Герої в масках»)
Діти: «Ми супер герої – захисники,
Все довкола вміємо берегти,
Від вірусів, лиха і катаклізмів!
Наш супер челендж зловісникам не пройти!!!»
Підсумок заняття.