Конспект заняття-подорожі з розділу «Дитина у природному довкіллі» для дітей середнього віку. Залишити коментар

Сертифікат № DS007

Відомості про автора:

Бурлюк Анастасія Сергіївна
вихователь
Комунальна установа  Сумський навчально-виховний комплекс

«дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня

№41 «Райдуга» м.Суми, Сумської області

 

Для кого призначений:Середня вікова група
Спрямованість змісту: розвиток мовлення, фізична культура, пізнавальна діяльність, ігрова діяльність

Конспект заняття-подорожі з розділу «Дитина у природному довкіллі» для дітей середнього віку.

Тема: «Як звірі до зими готуються?»

Програмові завдання: Продовжувати формувати у дітей уявлення про тварин, учити розпізнавати їх за зовнішніми ознаками (вуха, хвости). Пояснити особливості линяння тварин та зміни  кольору хутра. Розкрити підготовку до зими тварин, які впадають в сплячку. Формувати інтелектуальну, екологічну, комунікативну компетентності. Розвивати інтерес до об’єктів природи, активність, мову, мислення, увагу, пам’ять. Виховувати бережне ставлення до тварин.

Тип заняття: поглиблено – пізнавальне

Методи: наочно-словесні

Прийоми: показ, пояснення, розповідь, запитання, вправляння, художнє слово, ігровий прийом, оцінка.

Матеріал: чарівний клубочок, місточок з будівельного матеріалу, «чарівна» книга, аудіо запис «голос з екрану», фізхвилинка «Веселі звірята», картинки диких звірів, картинки до гри, плакат для створення картини з фігурками тварин, клей, емблеми «Кращий знавець тварин».

Література: Вивчаємо природу рідного краю./Укл. В. В. Федієнко. – Х.:ВД «Школа», 2009.-32с. Л.Б Фесюкова, О.О. Григор’єва. Пори року. Комплексні заняття. – Х.: Веста: «Ранок», 2007. – 208с.

Хід заняття

Доброго ранку, доброго дня!

Все навкруги добрим

Хай буде щодня.

Усміхнись – стане веселіш,

Засміється навіть слон і мишка,

То нехай на всій землі,

Як ліхтарики засяє нам усмішка.

  • Дітки, посміхніться один одному і подаруйте посмішки.
  • Сьогодні нас запрошувала в гості казка, а як ми туди потрапимо?
  • Ой, погляньте, у мене є чарівний клубочок, саме він нас туди і приведе.

Ти котись, котись клубок

Через річку і місток

Через поле і лісок

Приведи нас до казок

  • Діти, погляньте, що це за книга, така красива, велика, давайте її відкриємо і подивимось. Ой, щось вона не відкривається. І так і так пробую, не відкривається.

Голос з екрану.

Я чарівна книга і відкриє її той, хто відгадає мою загадку та виконає завдання:

Дуже я потрібна всім – і дорослим і малим.

Всіх я розуму учу. А сама завжди мовчу.

  • Діти, відгадали?
  • Що нас вчить розуму? Звичайно, книга.

Голос з екрану:

  • Що є в книгах?
  • А ви любите казки?

Казок на світі є багато.

І веселих, і сумних.

То ж чи можемо

Прожити ми без них?

Не можемо без казки у світі ми жити,

Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,

Як зло подолати, як хитрих провчити.

Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

Голос з екрану:

  • Назвіть казки в яких героями є тварини? («Лисиця і Журавель», «Котик і півник», «Колосок», «Ріпка», «Колобок»).
  • Молодці, тож відкривайте!!!! (Діти відкривають книгу).

Сьогодні я вам прочитаю казочку про те, як тварини готуються  до зими, а ви подумайте чи все у казці правда, чи є й вигадка?

Ось і бублик

Іще бублик –

Буде в’язочка,

Сідайте зі мною

Слухати казочку!

Як їжачок готувався до зими

В лісі жив Їжачок. Змайстрував він собі хатинку в дуплі старої липи. Тепло там, сухо. Ось наступила осінь.

Падають жовті листочки з дерев. Незабаром і зима прийде. Почав Їжачок готуватися до зими. Пішов в ліс, наколов на голочки сухого листя. Приніс до своєї хатинки, розстелив його, стало ще тепліше.

Знову пішов в ліс Їжачок. Назбирав грушок, яблук, шипшини. Приніс на голочках в хатинку і склав у куточку.

Ще раз пішов  Їжачок  в ліс. Знайшов грибочки, висушив і теж склав в куточку.

Тепло і затишно Їжачкові, а одному так сумно. Захотілось йому знайти товариша. Пішов в ліс, зустрів Зайчика. Але не хоче зайчик іти в хатинку Їжачка. І сіра Мишка не хоче, і Ховрашок. Тому, що у них свої нірки є.

Зустрів Їжачок Цвіркуна. Сидить цвіркун  на стеблі, тремтить від холоду

– Іди до мене жити! – запросив звірок його.

Пострибав  Цвіркун до Їжачка. Взимку Їжачок Цвіркунові казки розповідав, а Цвіркун пісні співав.

  • Діти, що ж у казці було правдою? (Те, що їжачок влаштовує собі житло під корінням великих дерев, у сухому листі.)
  • А що було вигадкою?
  • Чи робить він запаси у своїй хатинці?
  • А чи можуть тварини говорити? Ні, але в казках вони наділені мовою.
  • Як їжачок до зими готується? (Він багато їсть і жиріє, і ось цей жир дозволяє йому перезимувати).
  • Чи їсть він яблучка, груші?
  • Навіщо він їх збирає?
  • Хто з тварин теж залягає в сплячку?

Голос з екрану:

  • Діти, а правда про життя тварин більше описується в оповіданнях.
  • Тож послухайте я вам прочитаю оповідання, а книга буде мам ілюструвати.

Як заєць взимку живе

Зима. Мороз. Всі тварини від лютого холоду поховалися. А в зайця немає ні нори, ні гнізда.

Сьогодні під кущами виспиться, завтра в ярочку приляже, де ямку в снігу викопає – там у нього й дім. Зате шубка у зайця тепла, пушиста й біла, як сніг. Добре йому в такій шубці – тепло, і сховатися від ворогів не важко: притулився до снігу – спробуй розгледіти!

Вдень заєць спить, а як прийде ніч, виходить погуляти й попоїсти.

Поки снігу в полі не багато, він лапками його розриє, глянь – травичку знайде. А як намете хуртовина глибокі замети, тоді вже не розкопати зайчикові снігу. Зате в лісі він на високий замет вилізе, з кущів, з дерев молоді гілочки пообгризає або кори поїсть, от і ситий.

А інколи і в село в гості завітає. Прийде пізно ввечері, коли в селі тихо, всі вже сплять підбіжить до стіжка і почне сіно смикати. Насмиче, наїсться, а потім назад в ліс побіжить. Так і живе заєць цілу зиму.

  • А як зайчик готується до зими? Так, він не робить запасів, бо взимку активний.
  • Коли зайчик виходить попоїсти вдень чи вночі?
  • Чим живиться зайчик?

Зайчик змінює своє хутро на тепліше, з’являється у нього пух та змінює свій колір на біленький, щоб заховатись від лисички, лягти в сніжку і ніхто його не бачить.

  • Дітки, ви напевно вже втомилися, давайте піднімемося з килимка і трішечки з вами порухаємося, і уявимо себе веселими звірятами.

Лунає музична хвилинка «Веселі звірята». (Діти виконують рухи під музику)

Молодці, як ви гарно рухалися.

  • Давайте покотимо знову наш клубочок. (Вихователь котить клубочок).
  • Ти котись, котись клубок
  • Через річку і місток
  • Через поле і лісок
  • Приведи нас до…
  • Ой, погляньте, дітки, що це?

Та не лише зайчик любить ховатися у сніжку. Тваринки вирішили з вами побавитись, вони заховалися в сніжку, виглядають тільки хвостики і вушка, а вам треба їх впізнати. Спробуємо?

Гра «Впізнай тваринку». (Діти розглядають картинки, та впізнають на них різних тваринок).

  • Діти, ми сьогодні з вами говорили як їжачок та зайчик готуються до зими, згадаємо і про ведмедика, який залягає в сплячку.
  • А де спить ведмідь?
  • Чи робить запаси на зиму?
  • Чим живиться?
  • А яких ще мешканців лісу ви знаєте? ( лисиця, вовк, білка.)
  • Чи впадають вони в сплячку?

Так, білочка, вовк, лисиця будуть і взимку вести активний спосіб життя, вони будуть шукати собі їжу, лисичка під товстим шаром снігу почує мишку, і спіймає її, а білочка знайде насіння в шишках, а якщо снігу не багато, то й грибочок, запаси білочка робить, зариваючи їх, а потім про них забуває і так проростають нові деревця. Вовки збираються в зграї так їм краще полювати.

– Чим живляться вовки?

– Погляньте наш клубочок покотився, а на картинках зупинився.

  • А що ж це за велика картина, погляньте, що на ній зображено? Чого не вистачає?

Давайте розмістимо тварин в їхні будиночки. (Дитина обирає будь-якого дикого звіра і розміщує на картині).

  • Кого ти взяв? Ця тваринка активна чи спить взимку?

Молодці, ви гарно відшукували домівки тварин.

Ось нам час повертатись до дитячого садка, давайте покотимо наш клубочок.

Ти котись, котись клубок

Через річку і місток

Через поле і лісок

Приведи нас в дитсадок

  • Діти, де ми з вами були?
  • Що ми робили в країні казок?
  • Про яких тварин ми говорили?

Сьогодні ви були активними, вправними, відповідали на мої запитання…(Діти отримують емблеми «Кращий знавець тварин»).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *